Opel Astra F – dane techniczne, dostępne wersje, silniki, opinie

0

85

Premiera modelu Opel Astra F miała miejsce w 1991 roku. Auto wkroczyło na rynek jako następca Opla Kadetta. Początkowa oferta nadwoziowa została szybko rozszerzona i obok hatchbacka pojawił się Opel Astra F kombi, potem także sedan i kabriolet.

Sprawdź dane techniczne pojazdu, dostępne wersje auta oraz ofertę silników. Poznaj również opinie jego użytkowników.

Opel Astra F – dane techniczne

Opel Astra to auto osobowe należące do segmentu C. Samochód produkowany jest od 1991 roku do dzisiaj. Oznaczenie „F” wskazuje na jego pierwszą generację – jego debiutancka odsłona była jednocześnie największym z ówczesnych projektów Opla.
Z chwilą wejścia na rynek kolejnej generacji (1998) samochód produkowany był jako Opel Astra Classic.

Auto dostępne było w kilku wersjach nadwoziowych. Początkowo model oferowano jako trzydrzwiowy i pięciodrzwiowy hatchback, potem również pięciodrzwiowe kombi. W 1992 roku ofertę poszerzył Opel Astra F sedan z czteroma drzwiami, a później również dwudrzwiowy kabriolet.

Samochód miał napęd przedni i 5-biegową lub 6-biegową skrzynię manualną albo
4-biegową skrzynię automatyczną. Pod jego maską pracował jeden z silników benzynowych lub wysokoprężnych.

Wymiary auta z nadwoziem hatchback były następujące: 4050 mm długości, 1696 mm szerokości oraz 1410 mm wysokości. Opel Astra F kombi mierzył 4278 mm długości, 1696 mm szerokości oraz 1410 mm wysokości. Sedan miał z kolei 4239 mm długości, 1696 mm szerokości oraz 1410 mm wysokości (te wymiary dotyczą również wersji cabrio).

Pojemność bagażnika w hatchbacku wynosi 360-810 litrów, a w sedanie 500 litrów. Największą przestrzeń bagażową ma Opel Astra F kombi – to 500 litrów, które można powiększyć do 900 litrów.

Opel Astra F – dostępne wersje

Opel Astra F oferowany był w wielu różnych wersjach wyposażeniowych, które zmieniały się na przestrzeni czasu. Były to następujące warianty: CD, Club, GL, GLS, GSI, GT, Motion, Sport, CDX, Dream, Style, Classic.

W pierwszym okresie wyposażenie modelu nie należało do szczególnie bogatych, ale szybko rozbudowano jego ofertę. W poszczególnych latach dostępne były również limitowane wersje wyposażenia.

Opel Astra F CC magmarot
Opel Astra F. Zdjęcie: Wassily / commons.wikimedia.org

Opcjonalne wyposażenie obejmowało takie elementy, jak: komputer pokładowy, immobiliser, klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane
i podgrzewane lusterka czy podgrzewane przednie fotele.

Opel Astra F – silniki

Gama jednostek napędowych Opla Astry pierwszej generacji obejmuje silniki benzynowe oraz wysokoprężne.

Silnik benzynowy można było wybierać pośród następujących jednostek: 1.4 (60 KM), 1.4 (82 KM), 1.4 (90 KM), 1.6 (75 KM), 1.6 (100 KM), 1.6 (101 KM),  1.8 (90 KM), 1.8 (116 KM), 1.8 (125 KM), 2.0 (116 KM), 2.0 (136 KM), 2.0 (150 KM).

Jeśli zaś chodzi o diesle, to ich lista składała się z kolejnych silników: 1.7 D (57 KM), 1.7 TD (68 KM) oraz 1.7 TD (82 KM).

Opel Astra F – opinie kierowców

Nie ma najmniejszych wątpliwości, że już pierwsza generacja tego modelu odniosła wielki sukces. Liczba sprzedanych aut była naprawdę imponująca, co mówi samo za siebie.

Samochód ceniony był za trwałe i niezawodne silniki – właściwie wszystkie jednostki benzynowe uchodzą za bezawaryjne i wręcz niezawodne, mniej pozytywnymi opiniami cieszą się natomiast diesle. W aucie chwalono sobie również przestronne wnętrze i dużą pojemność bagażnika. Pod tym względem najlepsze opinie zbiera Opel Astra F kombi, choć również sedan i hatchback oferują dużo miejsca.

Samochód prowadzi się dobrze i zapewnia komfort podróży. Nie bez znaczenia pozostawała cena, a jej stosunek do jakości był istotnie korzystny. Chwalono sobie również walory estetyczne. Dzisiejsza perspektywa z pewnością nieco różni się od tej
w momencie premiery Opla Astry – wówczas jego wygląd odbierany był jako nowoczesny, zwłaszcza na tle Opla Kadetta, którego zastąpił.

Dla wielu kierowców dużą rolę odgrywał szeroki wybór wersji nadwoziowych – wielu
z nich zdecydowało się na zakup pojazdu, kiedy w ofercie pojawił się Opel Astra F sedan, dla innych atrakcyjnym punktem był kabriolet zaprojektowany przez legendarne studio Bertone.

Opel Astra pierwszej generacji nie był przy tym autem doskonałym. Lista usterek
i ewentualnych problemów nie jest jednak długa. Kłopotów przysporzyć mogły: termostat, pasek klinowy, zawór EGR i alternator. Zdarzały się również awarie układu chłodniczego.

Dużą wadą tego modelu było ponadto słabe zabezpieczenie antykorozyjne – rdza szybko atakowała wiele elementów auta. Skarżono się również na niezbyt trwałe zawieszenie.

Tematy, które mogą Cię zainteresować

Opel Corsa C – dane techniczne, dostępne wersje, silniki, opinie

Opel Corsa C to trzecia generacja miejskiego auta niemieckiej marki Opel. Zadebiutował w 1999 roku

0

50

Opel Corsa D – dane techniczne, dostępne wersje, silniki, opinie

Opel Corsa D to czwarta generacja niemieckiego modelu, która produkowana była od 2006 roku. Auto

0

37

Dołącz do dyskusji na ten temat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

AUTA W TYM ARTYKULE

icon

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

icon

Nowy taryfikator 2021 – uwaga na wysokie kwoty mandatów w 2021 roku!

Brawura na drodze będzie karana bardziej srogo niż do tej pory. W Polsce przez wiele

5

19865

Problem z odpaleniem samochodu zimą? Oto co możesz zrobić!

To pytanie zadaje sobie wielu kierowców, kiedy ta sytuacja wydarzy się w ich życiu. Bardzo

0

4443

Norma Euro 6d – Milion nowych samochodów pójdzie przez nią na złom?

Rozwój nowych, zaawansowanych technologicznie układów napędowych jest odpowiedzią na politykę UE, stawiającą duży nacisk na

2

4198

Ford Kuga II – jaki silnik wybrać?

Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto

0

3921

Nauka jazdy Fordem Mustangiem – tak, to możliwe!

Kiedyś było to wręcz nieprawdopodobne, a teraz możliwe! Podczas kursu nauki jazdy możesz jeździć Fordem

2

3850

Ford Focus Mk3 – jaki silnik wybrać?

Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.

0

3511