Opel Astra H – dane techniczne, dostępne wersje, silniki, opinie

0

129

Model zaprezentowany został w 2003 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Rok później ruszyła jego produkcja, a po dwóch latach auto doczekało się liftingu. Niedawno odbyła się prezentacja szóstej generacji modelu.

Sprawdź dane techniczne pojazdu i jego dostępne wersje. Zapoznaj się również
z opiniami o Oplu Astra H. Zdanie jego użytkowników może być cennym głosem
i dużą pomocą podczas podejmowania decyzji o zakupie.

Opel Astra H – dane techniczne

Opel Astra H to samochód osobowy należący do segmentu C, produkowany od 2004 roku. Fabryczne oznaczenie „H” oznacza trzecią generacją modelu.

Auto dostępne było w kilku wersjach nadwoziowych. Kierowcy mogli wybierać pomiędzy trzydrzwiowym i pięciodrzwiowym hatchbackiem oraz czterodrzwiowym sedanem. Ponadto oferta obejmowałakombi w wersji dwudrzwiowej, a także dwudrzwiowe coupe-cabrio. Wersja trzydrzwiowa funkcjonowała jako Opel Astra H GTC (Gran Turismo Compact).

Pod maską Opla Astry H pracował jeden z silników benzynowych lub wysokoprężnych, wybór jednostek napędowych był przy tym naprawdę szeroki. Samochód dostępny był z napędem przednim, 5-biegową lub 6-biegową skrzynią manualną, 5-biegową skrzynią półautomatyczną oraz 4-biegową lub 6-biegową skrzynią automatyczną.

Jeśli zaś chodzi o wymiary, to auto mierzy 4290 mm (trzydrzwiowy hatchback) lub 4249 mm (pięciodrzwiowy hatchback) długości, 1753 mm szerokości oraz 1435 mm (trzydrzwiowy hatchback) lub 1460 mm (pięciodrzwiowy hatchback) wysokości. Wymiary Opla Astra H kombi są następujące: 4515 mm długości, 1753 mm szerokości i 1500 mm wysokości.

Auto z nadwoziem sedan mierzy natomiast 4587 mm długości, 1753 mm szerokości oraz 1458 mm wysokości, a TwinTop: 4476 mm długości, 1759 mm szerokości i 1411 mm wysokości.

Opel Astra H – dostępne wersje

Samochód dostępny był w kilku wersjach wyposażeniowych. Do 2010 roku oferowano jego następujące warianty: Essentia, Elegance, Enjoy, Cosmo, Sport oraz OPC. Po 2010 roku można było natomiast wybierać pomiędzy: Classic III, Essentia, Sport oraz Enjoy.

opel astra H zdjecie wnetrze samochodu 1
Opel Astra H – Dostępne wersje

Decydując się na standardowe wyposażenie, można było liczyć na takie elementy, jak: klimatyzacja manualna, ABS, wspomaganie układu kierowniczego, cztery poduszki powietrzne, elektryczne sterowanie lusterek i szyb.

Na liście wyposażenia opcjonalnego znalazły się natomiast m.in. klimatyzacja automatyczna, nawigacja satelitarna, ESP, kurtyny powietrzne, komputer, system Flexorganizer, ogrzewanie postojowe oraz dodatkowe radio dla pasażerów.

Opel Astra H – silniki

Paleta oferowanych jednostek napędowych trzeciej generacji niemieckiego kompaktu jest naprawdę bardzo szeroka. Stanowi to niewątpliwą zaletę tego modelu, co potwierdzają liczne pozytywne opinie o Oplu Astra H.

Gamę silników benzynowych otwiera napęd 1.4 o mocy 75 KM (120 Nm przy 3800 obr./min )lub 90 KM (125 Nm przy 4000 obr./min).

Wśród 1,6-litrowych silników dostępne były o następujących mocach: 105 KM (150 Nm przy 3900 obr./min), 115 KM (155 Nm przy 4000 obr./min) oraz 180 KM (230 Nm przy 1980-5500 obr./min). Kolejna jednostka to silnik 1.8 o mocy 125 KM (170 Nm przy 3800 obr./min) lub 140 KM (170-175 Nm przy 3800 obr./min).

Najmocniejsza jednostka benzynowa to silnik 2.0 o mocy 170 KM (250 Nm przy 1950-4000 obr./min) 200 KM (262 Nm przy 4200 obr./min) oraz 245 KM (320 Nm przy 2400-5000 obr./min).

Listę diesli obejmuje zaś następujące jednostki: 1.3 CTDI o mocy 90 KM (200 Nm przy 1750-2500 obr./min), 1.7 CTDI o mocy 80 KM (170 Nm przy 1800-2800 obr./min), 100 KM (240 Nm przy 2300 obr./min,), 110 KM (260 Nm przy 2300 obr./min) oraz 125 KM (280 Nm przy 2300 obr./min).

Ponadto oferta silników wysokoprężnych zawiera jednostkę 1.9 o mocy 100 KM (260 Nm przy 3900 obr./min), 120 KM (280 Nm przy 2000-2750 obr./min) oraz 150 KM (320 Nm przy 2000-2750 obr./min).

Opel Astra H – opinie kierowców

Opel Astra H to jeden z najpopularniejszych samochodów dostępnych na rynku wtórnym. Za jego niekwestionowaną zaletę uchodzi szeroka gama silnikowa – oferowanych jednostek napędowych jest naprawdę dużo, co sprawia, że każdy kierowca może wybrać silnik zgodnie ze swoimi oczekiwaniami. Podobnie rzecz ma się
z wersjami nadwozia – oferta zawiera liczne warianty nadwoziowe, wśród których szczególnie cenionym przez kierowców jest Opel Astra H kombi.

opel astra H zdjecie tyl samochodu 1
Opel Astra H – ujęcie tyłu samochodu

Nie bez znaczenia pozostaje również komfort jazdy, za który odpowiada przestronna kabina. Użytkownicy cenią sobie także fakt, że auto nie jest szczególnie awaryjne. Co więcej, ewentualne naprawy są z reguły tanie, a części zamienne łatwo dostępne.

Ich opinie o Oplu Astra H są również zgodne, jeśli chodzi o możliwe kłopoty
i usterki. Wielu kierowców narzekało na spore zużycie oleju. Niekiedy zdarzały się problemy z przekładnią kierowniczą oraz wtryskiwaczami. Dość często kłopotów przysparza również klimatyzacja, a konkretnie jej chłodnica i kompresor. Nie oznacza to jednak, że większość czasu spędzimy u mechanika.

Tematy, które mogą Cię zainteresować

Skoda Kodiaq wymiary nowego SUV’a Skody w porównaniu do modeli konkurencji

Szukasz idealnego SUV’a i zależy Ci na tym, by miał odpowiednio dobrane wymiary? Zastanawiasz się

0

45

Samochody po powodzi zaleją rynek w Polsce?

Pierwsze przypadki próby sprzedaży aut po powodzi miały już miejsce. Czy grozi nam plaga zalanych

0

130

Dołącz do dyskusji na ten temat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

AUTA W TYM ARTYKULE

icon

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

icon

Nowy taryfikator 2021 – uwaga na wysokie kwoty mandatów w 2021 roku!

Brawura na drodze będzie karana bardziej srogo niż do tej pory. W Polsce przez wiele

5

20583

Ford Kuga II – jaki silnik wybrać?

Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto

0

5267

Ford Focus Mk3 – jaki silnik wybrać?

Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.

0

4881

Problem z odpaleniem samochodu zimą? Oto co możesz zrobić!

To pytanie zadaje sobie wielu kierowców, kiedy ta sytuacja wydarzy się w ich życiu. Bardzo

0

4571

Norma Euro 6d – Milion nowych samochodów pójdzie przez nią na złom?

Rozwój nowych, zaawansowanych technologicznie układów napędowych jest odpowiedzią na politykę UE, stawiającą duży nacisk na

2

4235

Nauka jazdy Fordem Mustangiem – tak, to możliwe!

Kiedyś było to wręcz nieprawdopodobne, a teraz możliwe! Podczas kursu nauki jazdy możesz jeździć Fordem

2

4172