Opel Astra J – dane techniczne, dostępne wersje, silniki, opinie

Opel Astra to jeden z największych bestsellerów na rynku motoryzacyjnym. Auto od lat sprzedaje się świetnie. Dużą popularnością cieszy się również jego czwarta generacja, oznaczona jako „J”.

Poniżej przedstawiamy dane techniczne auta, jego dostępne wersje oraz gamę oferowanych silników. Warto wiedzieć także, co na temat modelu sądzą jego użytkownicy – ich opinie o Oplu Astra J mogą stanowić cenną wskazówkę przy podejmowaniu decyzji o zakupie samochodu.

Opel Astra J – dane techniczne

Opel Astra Design Edition J Front samochodu CC BY SA 3.0 DE
Opel Astra Design Edition J Front samochodu. Zdjęcie: M 98 / CC BY SA 3.0 DE

Opel Astra J to samochód osobowy należący do segmentu C. Jego oznaczenia fabryczne „C” oznacza czwartą generację modelu, która produkowana była od 2009 roku.

Model dostępny był w następujących wersjach nadwoziowych: jako trzydrzwiowy (GTC) lub pięciodrzwiowy hatchback, czterodrzwiowy sedan oraz pięciodrzwiowe kombi. Pod jego maską pracuje jeden z silników benzynowych lub wysokoprężnych. Samochód oferowany był wyłącznie z napędem przednim, z 5-biegową lub 6-biegową skrzynią manualną lub 6-biegową skrzynią automatyczną.

Wymiary hatchbacka są następujące: 4466 mm (GTC) i 4419 mm (wersja pięciodrzwiowa) długości, 1840 mm (GTC) i 1814 mm (wersja pięciodrzwiowa) szerokości oraz 1482 mm (GTC) i 1510 mm (wersja pięciodrzwiowa) wysokości. Opel Astra J kombi mierzy z kolei 4698 mm długości, 1814 mm szerokości oraz 1535 mm wysokości. Wersja sedan ma wymiary: 4658 mm długości, 1814 mm szerokości oraz 1500 mm wysokości.

Jeśli chodzi o pojemność bagażnika, to wynosi ona: 370-1235 litrów (hatchback), 380-1165 litrów (GTC), 460-1010 litrów (sedan) oraz 500-1550 litrów (kombi).

Opel Astra J – dostępne wersje

Opel Astra czwartej generacji dostępny był w kilku wersjach wyposażeniowych. Są to: Essentia, Enjoy, Cosmo oraz Sport.

W standardowym wariancie Essentia możemy liczyć na 16-calowe felgi aluminiowe, poduszki powietrzne przednie, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne oraz elektryczne szyby z przodu, ESP oraz ABS.

Jeśli zdecydujemy się na wersję Enjoy, otrzymamy m.in. manualną klimatyzację, aktywne zagłówki z przodu, radio z trójfunkcyjnym wyświetlaczem oraz kurtynowe poduszki powietrzne.

Opel Astra Design Edition J Tyl samochodu CC BY SA 3.0 DE
Opel Astra Design Edition J Front samochodu. Zdjęcie: M 98 / CC BY SA 3.0 DE

Wariant Cosmo obejmuje natomiast: 17-calowe felgi aluminiowe, tempomat, dwustrefową klimatyzację elektroniczną, skórzaną kierownicę, komputer pokładowy oraz elektryczny hamulec postojowy.

W wersji Sport otrzymamy: 17-calowe felgi aluminiowe, tempomat, skórzaną, perforowaną kierownicę, dwustrefową klimatyzację elektroniczną, przyciemniane klosze reflektorów przednich, radio CD 400 z wyświetlaczem graficznym.

Opel Astra J – silniki

Paleta jednostek napędowych Opla Astra J obejmuje silniki benzynowe oraz silniki wysokoprężne.

Lista oferowanych jednostek benzynowych jest następująca:

  • 1.4 o mocy 87 KM (130 Nm przy 4000 obr./min, prędkość maksymalna: 168 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 15,1 s),
  • 1.4 o mocy 100 KM (130 Nm przy 4000 obr./min, prędkość maksymalna: 178 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 13,9 s),
  • 1.4 Turbo o mocy 120 KM (200 Nm przy 1850-4200 obr./min, prędkość maksymalna: 192 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 11 s),
  • 1.4 Turbo o mocy 140 KM (200 Nm przy 1850-4900 obr./min, prędkość maksymalna: 200 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,8 s),
  • 1.6 o mocy 115 KM (155 Nm przy 4000 obr./min, prędkość maksymalna: 188 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,8 s),
  • 1.6 Turbo SIDI o mocy 170 KM (260 Nm przy 1650-3200 obr./min, prędkość maksymalna: 220 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 s),
  • 1.6 Turbo o mocy 180 KM (230 Nm przy 2200-5400 obr./min, prędkość maksymalna: 221 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 s),
  • 1.6 Turbo SIDI o mocy 200 KM (280 Nm przy 1650-3500 obr./min, prędkość maksymalna: 230 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,9 s),
  • 2.0 Turbo SIDI o mocy 280 KM (400 Nm przy 2500-4500 obr./min, prędkość maksymalna: 250 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 6 s).

Najczęściej wybierany silnik w Oplu Astrze J to 1.4 Turbo – jednostka ta uchodzi za niezawodną i najlepszą pośród oferowanych napędów. To prosta, trwała i praktycznie bezawaryjna konstrukcja. Co więcej, świetnie sprawdza się przy instalacji gazowej.

Silnik diesla można wybierać spośród następujących jednostek:

  • 1.3 CDTI o mocy 95 KM (190 Nm przy 1750 obr./min, prędkość maksymalna: 175 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 14,5 s),
  • 1,6 CDTI o mocy 110 KM (300 Nm przy 1750-2500 obr./min, prędkość maksymalna: 186 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 12 s),
  • 1.6 CTDI o mocy 136 KM (320 Nm przy 2000 obr./min, prędkość maksymalna: 200 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,3 s),
  • 1.7 CDTI o mocy 110 KM (260 Nm przy 1700 obr./min, prędkość maksymalna: 181 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 12,6 s),
  • 1.7 CDTI o mocy 125 KM (280 Nm przy 2000-2700 obr./min, prędkość maksymalna: 195 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,5 s),
  • 1.7 CDTI o mocy 130 KM (300 Nm przy 2000-2500 obr./min, prędkość maksymalna: 198 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 s),
  • 2.0 CDTI o mocy 160 KM (350 Nm przy 1750-2500 obr./min, prędkość maksymalna: 215 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 9 s),
  • 2.0 CDTI o mocy 165 KM (350 Nm przy 1750-2500 obr./min, prędkość maksymalna: 215 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 9 s),
  • 2.0 CDTI o mocy 195 KM (400 Nm przy 1750-2500 obr./min), prędkość maksymalna: 226 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h:9 s).

Z opinii o Oplu Astrze J wynika, że wszystkie silniki diesla są praktycznie niezawodne. Najrzadziej polecanym jest jedynie napęd 1.3 CDTI.

Opel Astra J – opinie kierowców

Czwarta generacja niemieckiego kompaktu ceniona jest za znacznie lepszą jakość materiałów wykończeniowych i ich montaż. Chwali się przestrzenną i funkcjonalną kabinę, która zapewnia komfort podróżowania.

Nie bez znaczenia pozostaje również pojemność bagażnika, która szczególnie duża jest w wersji kombi. Opel Astra J uchodzi ponadto za samochód trwały
i bezproblemowy. Za skuteczne uznaje się także jego zabezpieczenie przed korozją. Niekiedy wystąpić mogą kłopoty z ręczną skrzynią biegów. W autach z silnikiem diesla wymiany może wymagać zaś turbosprężarka i dwumasowe koło zamachowe.

Niekwestionowaną zaletą modelu jest szeroki wybór jednostek napędowych. Co więcej, wszystkie oferowane silniki są praktycznie niezawodne, choć najczęściej polecany przez kierowców Opla Astry J to 1.4 Turbo. Użytkownicy chwalą ponadto zawieszenie jako trwałe i komfortowe, a jazdę niemieckim kompaktem oceniają zwykle pozytywnie.

Najnowsze

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.