Opel Insignia OPC – dane techniczne, opinie kierowców

0

40

Opel Insignia OPC debiutował w 2009 roku. Należy do rodziny OPC, czyli sportowych wersji znanych modeli niemieckiej marki, których fabrycznym przerabianiem zajmuje się specjalny dział Opla. Przynależność ta to jednak nie tylko znaczek na klapie bagażnika, bo sportowy charakter tego auta widać i czuć z daleka.

Sprawdź dane techniczne pojazdu. Dowiedz się, co to jest właściwie OPC i czym dokładnie się zajmuje. Poznaj również opinie o Oplu Insignia OPC.

Co to właściwie jest OPC?

OPC (czyli Opel Performance Center) to przedsiębiorstwo sportowe Opla, które zajmuje się profesjonalnym tuningiem aut niemieckiej marki. Powstało w 1999 roku i funkcjonuje do dzisiaj jako osobna spółka.

Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI Sport OPC
Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI Sport OPC. Zdjęcie: M 93, CC BY-SA 3.0 de, Link

Głównym celem działalności OPC jest nadanie sportowego charakteru samochodom Opla. Spod ręki tamtejszych specjalistów wyjeżdżają najmocniejsze auta o zmienionym wyglądzie, zawieszeniu, nowym silniku, hamulcach itd. Pierwszym ich dziełem był Opel Astra OPC z 1999 roku. W takiej wersji na ulice wyjechała również Corsa, Vectra, Zafira, Merivas, a w 2009 roku Opel Insignia.

Opel Insignia OPC to więc topowa usportowiona wersja znanego modelu, która powstała z okazji 10-lecia działu OPC. Jest to najmocniejszy produkowany seryjnie Opel w historii całej marki. W 2011 roku wypuszczono jego limitowaną wersję – OPC Unlimited bez ogranicznika prędkości.

Opel Insignia OPC – dane techniczne

Pod maską Opla Insignia OPC pracuje sześciocylindrowy motor z turbosprężarką – to silnik 2.8 V6 Ecotec Turbo o mocy 325 KM. Maksymalny moment obrotowy w tym przypadku wynosi 435 Nm przy 5250 obr./min. Auto przyspiesza do setki w czasie 5,9 sekund, a maksymalnie rozpędza się do 265 km/h.

Samochód dostępny jest w trzech wersjach nadwoziowych: jako czterodrzwiowy sedan, pięciodrzwiowy hatchback oraz pięciodrzwiowe kombi (Sports Tourer). Sedan
i hatchback mierzy 4830 mm długości, 1856 mm szerokości oraz 1498 mm wysokości, natomiast wymiary wersji kombi są następujące – 4908 mm długości, 1856  mm szerokości oraz 1520 mm wysokości. Rozstaw osi to zaś 2737 mm.

Samochód ma napęd na wszystkie koła. Oferowane jest z 6-biegową skrzynią manualną lub 6-biegową skrzynią automatyczną.

Opel Insignia OPC – opinie

Samochód chwalony jest za świetną przyczepność, a także natychmiastową reakcję na wciśnięcie pedału gazu. Auto zachowuje się pewnie właściwie w każdych warunkach
i prowadzi się znakomicie, a przede wszystkim zachwyca dopracowanym i dynamicznym oraz nowoczesnym wyglądem.

Cenione jest ponadto za przestronną kabinę, a także niezwykle wygodne fotele. Nie bez znaczenia pozostaje duża pojemność bagażnika oraz sprawnie działająca skrzynia biegów. Silnik OPC jest mocny, a jego zawieszenie wygodne, trwałe, o wyraźnie sportowym charakterze. Niewątpliwym plusem tego modelu jest również jego atrakcyjna cena, co potwierdzają liczne opinie o Oplu Insignia OPC.

Przy wszystkich zaletach pojawia się jednak także wiele zawiedzionych głosów. Krytyka dotyczy często przyspieszenia, które nie zawsze spełnia oczekiwania kierowców. Chodzi zwłaszcza o ruszanie z miejsca i wejścia na wysokie obroty. Okazuje się jednak, że potem jest już dynamiczne i ocenia się je jako zadowalające.

Osiągi nie są jednak tak satysfakcjonujące jak deklaruje producent. Wiele do życzenia pozostawiają również hamulce. Z innych wad wymienia się niezbyt wygodną obsługę klimatyzacji oraz innych funkcji.


Zdjęcie główne: By Vascori2Own work, CC BY-SA 3.0, Link

Tematy, które mogą Cię zainteresować

Opel Corsa C – dane techniczne, dostępne wersje, silniki, opinie

Opel Corsa C to trzecia generacja miejskiego auta niemieckiej marki Opel. Zadebiutował w 1999 roku

0

50

Opel Corsa D – dane techniczne, dostępne wersje, silniki, opinie

Opel Corsa D to czwarta generacja niemieckiego modelu, która produkowana była od 2006 roku. Auto

0

37

Dołącz do dyskusji na ten temat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

AUTA W TYM ARTYKULE

icon

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

icon

Nowy taryfikator 2021 – uwaga na wysokie kwoty mandatów w 2021 roku!

Brawura na drodze będzie karana bardziej srogo niż do tej pory. W Polsce przez wiele

5

19865

Problem z odpaleniem samochodu zimą? Oto co możesz zrobić!

To pytanie zadaje sobie wielu kierowców, kiedy ta sytuacja wydarzy się w ich życiu. Bardzo

0

4443

Norma Euro 6d – Milion nowych samochodów pójdzie przez nią na złom?

Rozwój nowych, zaawansowanych technologicznie układów napędowych jest odpowiedzią na politykę UE, stawiającą duży nacisk na

2

4198

Ford Kuga II – jaki silnik wybrać?

Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto

0

3921

Nauka jazdy Fordem Mustangiem – tak, to możliwe!

Kiedyś było to wręcz nieprawdopodobne, a teraz możliwe! Podczas kursu nauki jazdy możesz jeździć Fordem

2

3850

Ford Focus Mk3 – jaki silnik wybrać?

Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.

0

3511