Peugeot 508 II – dane techniczne, silniki, wersje wyposażenia, opinie kierowców

Peugeot 508 II to idealny przykład, jak doskonałe inżynierstwo i innowacyjne myślenie o designie mogą przekształcić typowy samochód klasy średniej w prawdziwe dzieło sztuki. Ten francuski sedan stał się symbolem elegancji i wyrafinowania, zasługując na miejsce na szczycie listy najchętniej wybieranych samochodów w swoim segmencie. Poniżej przyjrzymy się historii tego modelu, jego specyfikacji technicznej, dostępnym silnikom, wersjom wyposażenia, a także opinii samych użytkowników.

Peugeot 508 II – historia modelu

Peugeot 508 II to druga generacja popularnego modelu, który zadebiutował w 2018 roku. Jest to śmiały ruch francuskiego producenta, mający na celu przełamanie dominacji niemieckich producentów w segmencie samochodów klasy średniej. Peugeot zdecydował się na radykalne zmiany w stosunku do poprzednika, w tym całkowicie nowy design nadwozia, wprowadzający filozofię stylistyczną opartą na koncepcie „Peugeot Instinct”. Połączenie sportowego charakteru z elegancją sprawiło, że 508 II wyróżnia się na tle konkurencji.

Peugeot 508 II – dane techniczne

Peugeot 508 II zbudowany został na platformie EMP2, wykorzystywanej także przez inne modele koncernu PSA. To, co od razu rzuca się w oczy, to przestronne wnętrze i bogactwo technologii. Wyróżniają się tu 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 10-calowy ekran dotykowy systemu infotainment. Bezpieczeństwo jest na najwyższym poziomie, z pakietem systemów asystujących kierowcę, włączając w to system monitorowania martwego pola, adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu i system hamowania awaryjnego.

Długość pojazdu wynosi 4750 mm, szerokość 1859 mm, a wysokość 1403 mm. Rozstaw osi to solidne 2793 mm, co przekłada się na wygodę pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach. Pojemność bagażnika wynosi 487 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy zwiększa się do 1537 litrów.

Peugeot 508 II – dostępne silniki

Peugeot 508 II oferuje szeroką gamę silników, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych.

Silniki benzynowe

Peugeot 508 oferuje kilka opcji silnikowych w wersji benzynowej. Francuski producent wykorzystuje swoje doświadczenie i najnowsze technologie, aby zapewnić efektywność, moc i przyjemność z jazdy.

Podstawowy silnik benzynowy to jednostka 1.6 PureTech o mocy 180 KM. Jest to czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem, który zapewnia doskonałe osiągi i dobrą ekonomię paliwa. Peugeot 508 II z tym silnikiem jest zdolny do osiągnięcia prędkości 100 km/h w ciągu około 8 sekund.

Druga opcja to ten sam silnik, ale zwiększona moc do 225 KM. To sprawia, że Peugeot 508 staje się jeszcze bardziej dynamiczny i responsywny. Przyśpieszenie do 100 km/h zajmuje już tylko około 7,3 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 250 km/h.

Oba silniki 1.6 PureTech są dostępne wyłącznie z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów EAT8. Oferuje ona płynne i precyzyjne zmiany biegów, co przekłada się na komfort jazdy.

Na koniec warto zauważyć, że obie jednostki benzynowe 1.6 PureTech są zgodne z normą emisji spalin Euro 6d. Oznacza to, że są one przyjazne dla środowiska, a jednocześnie oferują moc i przyjemność z jazdy.

Silniki wysokoprężne

Peugeot 508 II dostępny jest z dwoma opcjami silników wysokoprężnych, które zostały zaprojektowane, aby zapewnić moc, oszczędność paliwa i niską emisje CO2.

Podstawową opcją jest silnik 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM. Jest to turbodoładowana jednostka czterocylindrowa, która oferuje dobrą moc przy niskim zużyciu paliwa. Ten silnik połączony jest standardowo z 6-biegową manualną skrzynią biegów, ale dostępna jest również opcja 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów EAT8.

Druga opcja to silnik 2.0 BlueHDi dostępny w dwóch wariantach mocy – 160 KM i 180 KM. Większa pojemność i moc zapewniają jeszcze lepsze osiągi. Oba warianty są dostępne tylko z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów EAT8, która gwarantuje płynne i precyzyjne zmiany biegów.

Silniki BlueHDi w Peugeocie 508 II wykorzystują technologię AdBlue, która redukuje emisję tlenków azotu, czyniąc te silniki bardziej ekologicznymi. Wszystkie jednostki diesla są zgodne z normą emisji spalin Euro 6d.

Podsumowując, silniki wysokoprężne w Peugeot 508 II oferują doskonałe osiągi i ekonomię jazdy. Bez względu na to, czy wybierzesz mniejszy silnik 1.5 BlueHDi, czy większy 2.0 BlueHDi, możesz liczyć na solidną moc, niskie zużycie paliwa i niskie emisje CO2.

Silnik hybrydowy plug-in

W 2020 roku do gamy silników dołączyła hybryda plug-in o nazwie 508 PHEV. Ta wersja łączy silnik 1.6 PureTech (180 KM) z jednostką elektryczną (110 KM), osiągając łączną moc 225 KM. Dzięki baterii o pojemności 11,8 kWh, 508 PHEV może przejechać do 50 km na samym prądzie (cykl WLTP).

Peugeot 508 II – wersje wyposażenia

Peugeot 508 II dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia: Active, Allure, GT Line i GT.

Peugeot 508 II w wersji Active to baza wyposażeniowa modelu, ale nie oznacza to, że jest uboga. Ten francuski sedan klasy średniej jest przykładem, jak wygoda i nowoczesność mogą być dostępne w przystępnej cenie.

Active z zewnątrz prezentuje się elegancko i nowocześnie. Design nadwozia, który łączy sportowe linie z eleganckimi detalami, sprawia, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji. Duże reflektory z technologią LED, chromowane wykończenia i 17-calowe alufelgi to tylko niektóre z elementów, które zwracają uwagę.

We wnętrzu Peugeota 508 II Active od razu zauważa się przestronne i komfortowe wnętrze. Wygodne siedzenia, które można dostosować do swoich potrzeb, a także duży bagażnik o pojemności 487 litrów (1537 litrów po złożeniu tylnej kanapy), to niewątpliwe atuty tego modelu.

Jeśli chodzi o wyposażenie, Peugeot 508 II Active ma wiele do zaoferowania. W standardzie znajduje się 8-calowy ekran dotykowy systemu infotainment z radio DAB, Bluetooth i łącznością Apple CarPlay/Android Auto. Poza tym, kierowca ma do dyspozycji 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, co daje poczucie bycia na pokładzie pojazdu z przyszłości.

Peugeot 508 II Active oferuje również wiele funkcji z zakresu bezpieczeństwa i pomocy kierowcy. Aktywny system monitorowania pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, system hamowania awaryjnego z detekcją pieszych i rowerzystów to tylko niektóre z nich. Auto posiada również dwustrefową automatyczną klimatyzację, która zapewnia komfort temperatury dla wszystkich pasażerów.

Peugeot 508 II Allure to kolejny stopień wyposażenia, zbudowany na solidnych podstawach wersji Active, który dodaje jeszcze więcej komfortu i technologii.

Na zewnątrz 508 Allure różni się od wersji Active kilkoma elementami. Przede wszystkim są to 18-calowe alufelgi, które nadają mu jeszcze bardziej sportowego wyglądu. Chromowane wykończenia są jeszcze bardziej widoczne, dodając luksusu wyglądowi zewnętrznemu.

Wnętrze Allure to prawdziwy pokaz francuskiego stylu i innowacji. Centralnym punktem jest 10-calowy ekran dotykowy systemu infotainment, który nie tylko wygląda imponująco, ale również zapewnia łatwą obsługę i dostęp do wielu funkcji. W systemie tym znajdziemy nawigację satelitarną, radio DAB, Bluetooth i łączność Apple CarPlay/Android Auto. Podobnie jak w wersji Active, kierowca korzysta z 12,3-calowego cyfrowego zestawu wskaźników.

Peugeot 508 Allure oferuje również funkcję dostępu i odpalania bez kluczyka. To ułatwia codzienną eksploatację samochodu, eliminując potrzebę poszukiwania kluczy w kieszeniach czy torebce. Klimatyzacja automatyczna z dwoma strefami jest teraz uzupełniona o system czystego powietrza z zapachem, który zapewnia świeżość wewnątrz pojazdu.

Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, Peugeot 508 Allure nie pozostaje w tyle. Oprócz funkcji znanych z wersji Active, takich jak system monitorowania pasa ruchu czy system hamowania awaryjnego, Allure dodaje system parkowania. Ten inteligentny system ułatwia manewrowanie na ciasnych parkingach, automatycznie sterując kierownicą podczas parkowania równoległego czy prostopadłego.

Peugeot 508 II GT Line to wersja wyposażenia, która skupia się na sportowym charakterze modelu. Dodaje ona do pakietu Allure szereg elementów stylistycznych i funkcjonalnych, które podkreślają dynamiczny charakter tego eleganckiego sedana.

Na zewnątrz, Peugeot 508 II GT Line wyróżnia się kilkoma elementami. Sportowe 18-calowe alufelgi i czarne lusterka zewnętrzne dodają samochodowi pewnej agresji. Przód zdobią reflektory LED z charakterystyczną „szponową” sygnaturą świetlną. Z tyłu również dominują diody LED, a czarne wykończenia podkreślają sportowy charakter.

Wnętrze Peugeota 508 II GT Line utrzymane jest w sportowym stylu. Dominują w nim czarne elementy, a czerwone przeszycia na skórzanych siedzeniach i kierownicy dodają mu charakteru. Na wyposażenie standardowe składa się m.in. 10-calowy ekran dotykowy systemu infotainment z nawigacją satelitarną, system audio z ośmioma głośnikami i cyfrowe radio DAB+. Kierowca korzysta z 12,3-calowego cyfrowego zestawu wskaźników, a dodatkowo w samochodzie znajduje się bezprzewodowy ładowarka do smartfonów.

Na liście udogodnień znalazło się również kilka funkcji zwiększających bezpieczeństwo i komfort jazdy. Oprócz tych, które znamy z wersji Allure, GT Line oferuje adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu, system monitorowania martwego pola i system wykrywania zmęczenia kierowcy.

Peugeot 508 II w wersji GT to szczyt oferty francuskiego producenta dla tego modelu. Jest to najbardziej luksusowa i najbardziej sportowa wersja, która łączy w sobie elegancję, wyrafinowanie i dynamiczność.

Od zewnątrz GT prezentuje się naprawdę imponująco. 19-calowe alufelgi, full-LED reflektory z zaawansowanym systemem oświetlenia drogi, chromowane wykończenia czy podwójne końcówki wydechu – to tylko niektóre z elementów, które podkreślają prestiżowy charakter tego modelu.

Wnętrze samochodu to połączenie luksusu i nowoczesności. Skórzane siedzenia z możliwością elektrycznej regulacji i pamięcią ustawień, nagłośnienie firmy Focal z 10 głośnikami, czy duży, 10-calowy ekran dotykowy systemu infotainment z nawigacją satelitarną i interfejsem Apple CarPlay/Android Auto to standard. Podobnie jak w innych wersjach, kierowca korzysta z 12,3-calowego, cyfrowego zestawu wskaźników. Na uwagę zasługuje również bezprzewodowy system ładowania smartfonów oraz funkcja dostępu i odpalania bez kluczyka.

Wersja GT jest także wyposażona w adaptacyjne zawieszenie, które dostosowuje się do stylu jazdy i warunków na drodze, zapewniając idealne połączenie między komfortem a dynamiką.

Pod względem bezpieczeństwa Peugeot 508 II GT oferuje całą gamę systemów asystujących kierowcy. Znajdziemy tu m.in. adaptacyjny tempomat, system monitorowania martwego pola, system utrzymania pasa ruchu, a także asystenta parkowania.

Peugeot 508 II – opinie kierowców

Opinie kierowców o Peugeot 508 II są zazwyczaj pozytywne. Kierowcy chwalą samochód za eleganckie i nowoczesne wnętrze, a także za komfort jazdy. Doceniają szeroką gamę silników i dobrą dynamikę jazdy. Niektóre negatywne opinie dotyczą przede wszystkim kosztów eksploatacji, które mogą być nieco wyższe niż u konkurencyjnych modeli.

Peugeot 508 II – innowacyjny i wyjątkowy

Peugeot 508 II to wyjątkowy samochód w segmencie klasy średniej. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym, doskonałym silnikom i unikalnemu designowi, zdobył uznanie nie tylko na rynku europejskim, ale także na całym świecie. Jest to samochód, który doskonale spełni oczekiwania najbardziej wymagających kierowców, poszukujących nie tylko funkcjonalności, ale również niepowtarzalnego stylu.

Zdjęcie główne źródło: By Alexander Migl – Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=73379975

Najnowsze

Gorące tematy

22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.