Silniki benzynowe w Toyocie Corolli 2020

Toyota Corolla od lat trzyma mocną pozycję w rankingach zadowolenia klientów, ciesząc się tym samym opinią niezawodnego i bezawaryjnego auta. Jej oferta benzynowych jednostek napędowych w 2020 roku nie należy wprawdzie do szczególnie rozbudowanych, ale wydaje się wystarczająca. Niewątpliwie warto więc poznać najważniejsze parametry silnika, który Toyocie Corolli dodaje dziś mocy.

Ograniczony wybór wersji silnikowych w Toyocie Corolli 2020

Wybór silników benzynowych w Toyocie Corolli może wydawać się dość skromny w porównaniu z innymi ofertami. W wersjach Hatchback oraz TS Combi producent oferuje je bowiem w zaledwie dwóch konfiguracjach.

Turbodoładowany silnik o pojemności 1,2 l i mocy 116 KM napędza więc zarówno wersje modelu z manualną skrzynią biegów, jak i te wyposażone w bezstopniową przekładnię Multidrive S. W Sedanie rzecz wygląda zresztą podobnie, bo kierowcy do wyboru mają dwie konfiguracje silnika 1,6 Valvematic Dual VVT o mocy 132 KM.

Niezbyt rozbudowa oferta silników Toyoty Corolli 2020 nie zmienia jednak faktu, że wspomniane jednostki napędowe jako jedyne niehybrydowe w ofercie japońskiego koncernu chwalą się dość imponującymi osiągami, a także niskim spalaniem.

Toyota Corolla 1.2 Turbo (116 KM, 185 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią

Na osiągnięcie prędkości 100 km/h Toyota Corolla z silnikiem benzynowym 1.2 Turbo wyposażona w 6-biegową manualną skrzynię potrzebuje 9,3 s. Maksymalnie jest
w stanie osiągnąć 200 km/h.

W tym kontekście z całą pewnością godny uwagi jest także moment obrotowy wynoszący aż 185 Nm, który dostępny jest w szerokim zakresie obrotów – od 1500 do 4000 obr./min. Gwarantuje to z kolei pożądaną dynamikę i bezpieczeństwo jazdy
i zapewnia szybką reakcję auta na polecenie kierowcy.

W efekcie zastosowania podwójnego układu chłodzenia (strumienie oleju chłodzą od spodu denka tłoków, a za chłodzenie bloku silnika odpowiada indywidualny układ) temperatura pracy silnika jest zaś optymalna, co w bezpośredni sposób przekłada się na jej niezawodność i osiągi.

Zapewnia to także płynną zmianę biegów i odpowiada za sprawność wykonywanych manewrów, co szczególnie ważne jest przy wyprzedzaniu. Turbodoładowany silnik
o pojemności 1,2 l i mocy 116 KM wyróżnia się ponadto stosunkowo niskim zużyciem paliwa – średnie spalanie to bowiem  5,8 – 7,2 l / 100 km.

Tym, co wyróżnia silnik w Toyocie Corolli na tle innych konstrukcji, jest ponadto zmienny cykl pracy, który wykorzystuje cykle Atkinsona i Otta. Płynne przechodzenie pomiędzy tymi dwoma trybami to natomiast niewątpliwa i spora zaleta – głównie
z uwagi na pełne wykorzystanie możliwości silnika oraz znaczne obniżenie zużycia paliwa, a więc i kosztów eksploatacji pojazdu. To zaś niewątpliwie dobra wiadomość zarówno dla kierowców i ich portfeli, jak i w kontekście troski o ochronę środowiska naturalnego.

Toyota Corolla 1.2 Turbo (116 KM, 185 Nm) z bezstopniową przekładnią Multidrive S

Czterocylindrowy turbodoładowany silnik w Toyocie Corolli o pojemności 1,2 l
i mocy 116 KM pracuje również pod maską wersji modelu wyposażonej w bezstopniową przekładnię Multidrive S. Ta z kolei oprócz automatycznej pracy posiada również tryb sekwencyjnej zmiany biegów.

Moment obrotowy wynosi 185 Nm i osiągany jest przy 1500-4000 obr./min. Jego zwiększenie przy niskich prędkościach odpowiada za natychmiastową reakcję silnika. Przyspieszenie do 100 km/h auto osiąga natomiast w 10 sekund.

Średnie zużycie benzyny przez Toyotę Corollę wynosi w tym przypadku zaledwie 6,1 – 7,3 l / 100 km. Dawkowanie paliwa adekwatne do warunków jazdy zapewnia zaś jego bezpośredni wtrysk.

Praca silnika w cyklach Otta i Atkinsona w zależności od warunków przekłada się bezpośrednio na jego mniejsze opory i spalanie. Przy spokojnej i wolnej jeździe doskonale sprawdza się więc cykl Atkinsona, przełączając się na drugi z wymienionych przy dynamicznym przyspieszeniu i większym zapotrzebowaniu na moc.

Silnik benzynowy w Toyocie Corolli to – obok dwóch rodzajów układu hybrydowego – mocna propozycja napędowa japońskiego koncernu, który nie tak dawno całkowicie zrezygnował przecież z diesla. Sam wybór skrzyni biegów to zaś indywidualna decyzja każdego kierowcy, uzależniona od jego potrzeb, możliwości
i oczekiwań. Producent zapewnia jednak, że obojętnie od tej decyzji jazda Corollą jest komfortowa, dynamiczna i bezpieczna.

Najnowsze

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.