Ten model, pomimo upływu czasu, nie opuszcza pierwszych miejsc na liście motoryzacyjnych bestsellerów. Tym samym od wielu lat pozostaje najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie. Klienci mogą przy tym wybierać spośród kilku wersji Toyoty Corolli. Oferta obejmuje obecnie trzy typy nadwozia w różnych konfiguracjach silnikowych. Co więcej, producent proponuje również kilka wariantów wyposażenia – Toyota Corolla to więc dziś spora różnorodność.
Toyota Corolla Sedan
Sercem nowej Toyoty Corolli Sedan jest silnik benzynowy w dwóch konfiguracjach. Klientowi proponuje się napęd 1.6 Valvematic Dual VVT-i z 6-biegową manualną skrzynią o mocy 132 KM, przyspieszeniu 9,7 s i średnim spalaniu 6,1-7,3 l / 100 km.
Za określoną opłatą ręczną skrzynię biegów zastąpić można bezstopniową przekładnią Multidrive S – średnie zużycie paliwa wyniesie wówczas 6,5-7,4 l / 100 km, a auto do setki rozpędzi się w 10,2 s.
Jako alternatywę dla powyższych oferuje się napęd hybrydowy – 1.8 Hybrid
z bezstopniową przekładnią e-CVT o mocy 122 KM, przyspieszeniu 11 s, i średnim spalaniu 4,3-5,2 l/100 km.
Jeśli zaś chodzi o wymiary tej wersji, to Toyota Corolla Sedan mierzy 463 cm długości i 178 cm szerokości. Jej wysokość wynosi 143,5 cm, a rozstaw osi 270 cm. Bagażnik jest całkiem pakowny – jego pojemność to 471 l.
Model zyskał wyraźnie odświeżoną stylistykę, a na uwagę zasługuje również wykończenie wnętrza. Ponadto producent oferuje w tej wersji trzy warianty wyposażenia Toyoty Corolli (Active, Comfort, Executive).
Toyota Corolla Hatchback
Pod maską Toyoty Corolli w wersji Hatchback pracuje silnik benzynowy 1.2 Turbo z 6-biegową skrzynią manualną o mocy 116 KM, przyspieszeniu 9,3 s i średnim spalaniu 5,8 – 7,2 l / 100 km.
Podobnie jak w poprzednim przypadku zamiast skrzyni manualnej klient może zdecydować się na bezstopniową przekładnię Multidrive S – wówczas samochód spali średnio 6,1 – 7,3 l / 100 km, a prędkość 100 km/h osiągnie w 10 s.
Jeśli zaś chodzi o napęd hybrydowy, to przy tym typie nadwozia producent oferuje dwie wersje jednostki. Jedna z nich, słabsza to 1.8 Hybrid z bezstopniową przekładnią e-CVT o mocy 122 KM, przyspieszeniu 10,9 s i średnim spalaniu 4,3-5,1 l/100 km. Można zastąpić ją mocniejsza, czyli 2.0 Hybrid Dynamic Force z bezstopniową przekładnią e-CVT o mocy 184 KM, przyspieszeniu 7,9 s i średnim spalaniu 4,7-5,6 l/100 km.
Toyota Corolla Hatchback ma 437 cm długości, 179 cm szerokości i 143,5 cm wysokości, czyli – jak widać – jest nieco mniejsza od powyższej. Jej rozstaw osi to natomiast 264 cm. Pojemność bagażnika w aucie z silnikiem benzynowym wynosi 361 litrów,
a w hybrydzie – 313 l.
Tym, co wyraźnie wyróżnia auto, jest dynamiczna linia nadwozia w stylu hot-hatch, nadająca mu sportowy sznyt. Dzięki konstrukcji opartej na platformie projektowej TNGA nadwozie zyskuje sztywność, co zdecydowanie zwiększa komfort jazdy.
Wersje wyposażenia Toyoty Corolli Hatchback można zaś wybierać pośród czterech jej wariantów: Active, Comfort, GR Sport oraz Executive.
Toyota Corolla TS Combi
Oferta jednostek silnikowych w tej wersji Toyoty Corolli obejmuje te same rodzaje napędów co przy nadwoziu typu hatchback (silnik benzynowy 1.2 Turbo i dwa rodzaje hybrydy).
Tym, co zdecydowanie odróżnia TS Combi od pozostałych, to niewątpliwie jej wymiary: 465 cm długości, 179 cm szerokości i 143,5 cm a wysokości. Rozstaw osi to z kolei 270 cm. Na uwagę zasługuje ponadto pojemność bagażnika, która wynosi 596 l, a w wersji z napędem hybrydowym 581 l.
Auto jest dynamiczne i komfortowe, a jego stylistyka śmiała i nowoczesna. Jeśli zaś chodzi o wyposażenie, to Toyota Corolla TS Combi jest dostępna ze wszystkimi jego wersjami.
Toyota Corolla – wersje wyposażenia
Trzy typy nadwozia, które znajdziemy w ofercie japońskiego koncernu, to jednak nie wszystko. Producent proponuje kierowcom jeszcze pięć wersji wyposażenia:Active, Comfort, GR Sport, Executive oraz Trek. Przy czym ostatni wymieniony wariant dotyczy wyłącznie TS Combi.Ponadto wszystkie wersje Toyoty Corolli wyposażone zostały w system Toyota Safety Sense.
Toyota Corolla Active
Standardowe wyposażenie wersji Active obejmuje: inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC), system multimedialny Toyota Touch® 2 z kolorowym ekranem dotykowym (8″), układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, kamerę cofania, ledowe światła główne i do jazdy dziennej, 15″ felgi stalowe z kołpakami i oponami 195/65 R15.
Toyota Corolla Comfort
W wersji Comfort wyposażenie względem wariantu Active poszerzone jest o elementy, takie jak: ledowe światła przeciwmgielne, chromowane wstawki wnętrza, skórzane obszycie gałki dźwigni zmiany biegów oraz kierownicy, 16″ felgi aluminiowe z oponami 205/55 R16 oraz klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa).
Toyota Corolla GR Sport
Wyposażenie Toyoty Corolli w wariancie GR Sport zawiera: elementy Pakietów Style i Tech, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, trójramienną kierownicę obszytą skórą z perforacją, stację do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej, emblemat specjalnej wersji „GR Sport” na klapie bagażnika.
Toyota Corolla Executive
Wyposażenie Executive, dodatkowe w stosunku do opcji Comfort, zawiera: elementy Pakietów Style i Tech, system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), podgrzewaną kierownicę, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA), system bezkluczykowego dostępu do samochodu, tapicerkę materiałową z elementami skóry, kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników z efektem trójwymiarowości.
Toyota Corolla Trek
Toyota Corolla w wersji TS Combi w wariancie Trek (względem Comfort) jest wyposażona w: elementy Pakietów Style i Tech, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, przednie i tylne czujniki parkowania, prześwit zwiększony o 20 mm, stację do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej.
Tematy, które mogą Cię zainteresować
E-mobilność, zrównoważony rozwój, internacjonalizacja. Škoda ujawnia plany na przyszłość.
Pomimo wyzwań dla całej branży motoryzacyjnej w 2022 roku, Škoda udowodniła swoją odporność, dostarczając klientom
0
Jak wybrać odpowiedni quad dla początkującego?
Prawo jazdy pozwala nie tylko na możliwość prowadzenia auta, ale także na jazdę quadem. To
0
Dołącz do dyskusji na ten temat
AUTA W TYM ARTYKULE
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
Ford Focus Mk3 – jaki silnik wybrać?
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
0
Ford Kuga II – jaki silnik wybrać?
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto
0
Nowy taryfikator 2021 – uwaga na wysokie kwoty mandatów w 2021 roku!
Brawura na drodze będzie karana bardziej srogo niż do tej pory. W Polsce przez wiele
5
Ford Mondeo mk5 – dane techniczne, silniki, wersje wyposażenia, opinie kierowców
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu
0
Ford Focus Mk2 – jaki silnik wybrać?
Wybór odpowiedniego silnika to bardzo ważna sprawa. Dowiedz się więcej n temat silników diesla i
0
Ford Mondeo mk4 – jaki silnik wybrać?
Wybór odpowiedniego silnika podczas zakupu samochodu to nie jest prosta decyzja. Warto dokładnie zapoznać się
0