Toyota Corolla od lat trzyma mocną pozycję w rankingach zadowolenia klientów, ciesząc się tym samym opinią niezawodnego i bezawaryjnego auta. Jej oferta benzynowych jednostek napędowych w 2020 roku nie należy wprawdzie do szczególnie rozbudowanych, ale wydaje się wystarczająca. Niewątpliwie warto więc poznać najważniejsze parametry silnika, który Toyocie Corolli dodaje dziś mocy.
Ograniczony wybór wersji silnikowych w Toyocie Corolli 2020
Wybór silników benzynowych w Toyocie Corolli może wydawać się dość skromny w porównaniu z innymi ofertami. W wersjach Hatchback oraz TS Combi producent oferuje je bowiem w zaledwie dwóch konfiguracjach.
Turbodoładowany silnik o pojemności 1,2 l i mocy 116 KM napędza więc zarówno wersje modelu z manualną skrzynią biegów, jak i te wyposażone w bezstopniową przekładnię Multidrive S. W Sedanie rzecz wygląda zresztą podobnie, bo kierowcy do wyboru mają dwie konfiguracje silnika 1,6 Valvematic Dual VVT o mocy 132 KM.
Niezbyt rozbudowa oferta silników Toyoty Corolli 2020 nie zmienia jednak faktu, że wspomniane jednostki napędowe jako jedyne niehybrydowe w ofercie japońskiego koncernu chwalą się dość imponującymi osiągami, a także niskim spalaniem.
Toyota Corolla 1.2 Turbo (116 KM, 185 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią
Na osiągnięcie prędkości 100 km/h Toyota Corolla z silnikiem benzynowym 1.2 Turbo wyposażona w 6-biegową manualną skrzynię potrzebuje 9,3 s. Maksymalnie jest
w stanie osiągnąć 200 km/h.
W tym kontekście z całą pewnością godny uwagi jest także moment obrotowy wynoszący aż 185 Nm, który dostępny jest w szerokim zakresie obrotów – od 1500 do 4000 obr./min. Gwarantuje to z kolei pożądaną dynamikę i bezpieczeństwo jazdy
i zapewnia szybką reakcję auta na polecenie kierowcy.
W efekcie zastosowania podwójnego układu chłodzenia (strumienie oleju chłodzą od spodu denka tłoków, a za chłodzenie bloku silnika odpowiada indywidualny układ) temperatura pracy silnika jest zaś optymalna, co w bezpośredni sposób przekłada się na jej niezawodność i osiągi.
Zapewnia to także płynną zmianę biegów i odpowiada za sprawność wykonywanych manewrów, co szczególnie ważne jest przy wyprzedzaniu. Turbodoładowany silnik
o pojemności 1,2 l i mocy 116 KM wyróżnia się ponadto stosunkowo niskim zużyciem paliwa – średnie spalanie to bowiem 5,8 – 7,2 l / 100 km.
Tym, co wyróżnia silnik w Toyocie Corolli na tle innych konstrukcji, jest ponadto zmienny cykl pracy, który wykorzystuje cykle Atkinsona i Otta. Płynne przechodzenie pomiędzy tymi dwoma trybami to natomiast niewątpliwa i spora zaleta – głównie
z uwagi na pełne wykorzystanie możliwości silnika oraz znaczne obniżenie zużycia paliwa, a więc i kosztów eksploatacji pojazdu. To zaś niewątpliwie dobra wiadomość zarówno dla kierowców i ich portfeli, jak i w kontekście troski o ochronę środowiska naturalnego.
Toyota Corolla 1.2 Turbo (116 KM, 185 Nm) z bezstopniową przekładnią Multidrive S
Czterocylindrowy turbodoładowany silnik w Toyocie Corolli o pojemności 1,2 l
i mocy 116 KM pracuje również pod maską wersji modelu wyposażonej w bezstopniową przekładnię Multidrive S. Ta z kolei oprócz automatycznej pracy posiada również tryb sekwencyjnej zmiany biegów.
Moment obrotowy wynosi 185 Nm i osiągany jest przy 1500-4000 obr./min. Jego zwiększenie przy niskich prędkościach odpowiada za natychmiastową reakcję silnika. Przyspieszenie do 100 km/h auto osiąga natomiast w 10 sekund.
Średnie zużycie benzyny przez Toyotę Corollę wynosi w tym przypadku zaledwie 6,1 – 7,3 l / 100 km. Dawkowanie paliwa adekwatne do warunków jazdy zapewnia zaś jego bezpośredni wtrysk.
Praca silnika w cyklach Otta i Atkinsona w zależności od warunków przekłada się bezpośrednio na jego mniejsze opory i spalanie. Przy spokojnej i wolnej jeździe doskonale sprawdza się więc cykl Atkinsona, przełączając się na drugi z wymienionych przy dynamicznym przyspieszeniu i większym zapotrzebowaniu na moc.
Silnik benzynowy w Toyocie Corolli to – obok dwóch rodzajów układu hybrydowego – mocna propozycja napędowa japońskiego koncernu, który nie tak dawno całkowicie zrezygnował przecież z diesla. Sam wybór skrzyni biegów to zaś indywidualna decyzja każdego kierowcy, uzależniona od jego potrzeb, możliwości
i oczekiwań. Producent zapewnia jednak, że obojętnie od tej decyzji jazda Corollą jest komfortowa, dynamiczna i bezpieczna.
Tematy, które mogą Cię zainteresować
E-mobilność, zrównoważony rozwój, internacjonalizacja. Škoda ujawnia plany na przyszłość.
Pomimo wyzwań dla całej branży motoryzacyjnej w 2022 roku, Škoda udowodniła swoją odporność, dostarczając klientom
0
Jak wybrać odpowiedni quad dla początkującego?
Prawo jazdy pozwala nie tylko na możliwość prowadzenia auta, ale także na jazdę quadem. To
0
Dołącz do dyskusji na ten temat
AUTA W TYM ARTYKULE
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
Ford Focus Mk3 – jaki silnik wybrać?
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
0
Ford Kuga II – jaki silnik wybrać?
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto
0
Nowy taryfikator 2021 – uwaga na wysokie kwoty mandatów w 2021 roku!
Brawura na drodze będzie karana bardziej srogo niż do tej pory. W Polsce przez wiele
5
Ford Mondeo mk5 – dane techniczne, silniki, wersje wyposażenia, opinie kierowców
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu
0
Ford Focus Mk2 – jaki silnik wybrać?
Wybór odpowiedniego silnika to bardzo ważna sprawa. Dowiedz się więcej n temat silników diesla i
0
Ford Mondeo mk4 – jaki silnik wybrać?
Wybór odpowiedniego silnika podczas zakupu samochodu to nie jest prosta decyzja. Warto dokładnie zapoznać się
0