Toyota Corolla – samochód nie do zdarcia?

0

Niezawodny, trwały i funkcjonalny – to zwykle pierwsze skojarzenia związane z japońskim modelem. Nie bez przyczyny przecież Toyota Corolla jest najlepiej sprzedającym się samochodem w historii motoryzacji. Kierowcy cenią ją głównie za niską awaryjność i korzystną relację jakości do ceny. Czy faktycznie jednak Toyota Corolla jest bezawaryjna? Czy to auto, którym naprawdę można jeździć przez lata?

Toyota Corolla. Awaryjność

Minęło ponad 50 lat, od kiedy premierowa Toyota Corolla wyjechała na ulicę, a model wciąż zajmuje pierwsze miejsca na listach motoryzacyjnych bestsellerów. Szosy przemierzają auta, które dopiero co zjechały z linii produkcyjnej. Ale równie często widuje się egzemplarze dobrze pamiętające minione dekady.

Za tak długą obecnością i niezachwianą pozycją na rynku stoi głównie niska awaryjność modelu, a wręcz nawet jego niezawodność. Silnik Corolli jest trwałą i prostą konstrukcją, w której praktycznie nie ma się co zepsuć. Najlepszym tego dowodem jest stan techniczny wielu egzemplarzy na rynku wtórnym.

Nie będzie więc przesadą stwierdzenie, że po prostu wiadomo, czego się po niej spodziewać. Co więcej, ewentualna awaria Toyoty Corolli zwykle nie generuje wielkich kosztów, a same usterki zdarzają się rzadko, a już szczególnie rzadko przy silniku benzynowym.

Toyota Corolla podbija wszystkie kontynenty

Zaledwie 3 lata po swoim debiucie Toyota Corolla była najczęściej kupowanym autem w Japonii, podbijając już w tym czasie amerykański rynek. W 1997 roku zepchnęła z podium Volkswagena „Garbusa”, żeby zyskać tytuł najlepiej sprzedającego się modelu w historii.

Obecnie Toyotę Corollę można spotkać w prawie każdym zakątku świata. Jej kolejne generacje – ciągle ulepszane, coraz bardziej zaawansowane technologicznie i wyposażane w mocniejsze silniki – niezmiennie podbijają serca kierowców pod niemal każdą szerokością geograficzną.

W USA Toyota Corolla zajmuje drugie miejsce pod względem popularności, a w Europie i Azji mocno trzyma pozycję lidera. Ogółem – sprzedaż modelu już dawno przekroczyła 40 milionów egzemplarzy.

Za jej światową sławą stoi niewątpliwie bezproblemowa eksploatacja. Bo Toyota Corolla jako bezawaryjna zasłynęła właściwie od razu. Bez znaczenie nie pozostaje również fakt, że potencjalne naprawy nie nadszarpują mocno portfela użytkowników modelu.

Toyota Corolla – dynamiczna sylwetka

Na przestrzeni lat sylwetka Toyoty Corolli zmieniała się wielokrotnie, zyskując na tym pod względem stylistycznym. Ostatnie zmiany dodały modelowi charakteru, elegancji i nowoczesności, co widać wyraźnie w każdej jego wersji.

Najnowsza Corolla o zmienionych proporcjach nadwozia urzeka jego płynną linią. Nowoczesnym akcentem smukłej i sportowej sylwetki są przednie reflektory LED, czarny grill i tylne lampy. Odwagę stylistyczną widać szczególnie na przodzie pojazdu, ale generalnie projekt tworzy spójną całość.

Tym samym zachowawczej stylistyce dodano teraz nieco finezji. Jeśli więc wcześniej za decyzją o kupnie stał przede wszystkim brak awarii Toyoty Corolli, tak obecnie skusić może również jej wyrazisty i śmiały wygląd.

Osiągi Toyoty Corolli, wykończenie, gadżety

Pod maską Toyoty Corolli znajduje się rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności od 1,3 l do 2,2 l. Jego maksymalna moc waha się od 56 KM do 224 KM, co pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości w przedziale 165-196 km/h.

Przyśpieszenie do 100 km/h zajmuje zaś 10,0-14,5 s, a moment obrotowy uzyskuje od 102 Nm do 400 Nm. Spalanie Toyoty Corolli – w zależności od wersji i pojemności silnika – wynosi 5,6-7,4 l na 100 km/h.

Najnowsza Corolla wyróżnia się ponadto wysoką jakością wykończenia. Jej całkowicie nowe wnętrze jest estetyczne, a użyte tworzywa porządne i miłe w dotyku. Kokpit został odświeżony i wygląda na stabilnie zmontowany.

Przednie i tylne siedzenia są o wiele wygodniejsze niż wcześniej, co nie pozostaje bez znaczenia przy dłuższych podróżach. Na uwagę zasługuje również bogate wyposażenie wersji standardowej (obejmujące m.in. reflektory LED, podgrzewane lusterka, tempomat adaptacyjny, ABS, EBD, BA, VSC, TRC, EPS, HAC, AHB, RSA).

Powiedzieć, że Toyota Corolla jest autem wytrzymałym to zdecydowanie za mało – to praktycznie samochód nie do zdarcia. Miliony sprzedanych egzemplarzy świadczą przecież same za siebie. Nie bez kozery mówi się więc o trwałości modelu, jego legendarna niezawodność jest bowiem faktem.

Tematy, które mogą Cię zainteresować

E-mobilność, zrównoważony rozwój, internacjonalizacja. Škoda ujawnia plany na przyszłość.

Pomimo wyzwań dla całej branży motoryzacyjnej w 2022 roku, Škoda udowodniła swoją odporność, dostarczając klientom

0

Jak wybrać odpowiedni quad dla początkującego?

Prawo jazdy pozwala nie tylko na możliwość prowadzenia auta, ale także na jazdę quadem. To

0

Dołącz do dyskusji na ten temat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

AUTA W TYM ARTYKULE

icon

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

icon

Ford Focus Mk3 – jaki silnik wybrać?

Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.

0

Ford Kuga II – jaki silnik wybrać?

Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto

0

Nowy taryfikator 2021 – uwaga na wysokie kwoty mandatów w 2021 roku!

Brawura na drodze będzie karana bardziej srogo niż do tej pory. W Polsce przez wiele

5

Ford Mondeo mk5 – dane techniczne, silniki, wersje wyposażenia, opinie kierowców

Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu

0

Ford Focus Mk2 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika to bardzo ważna sprawa. Dowiedz się więcej n temat silników diesla i

0

Ford Mondeo mk4 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika podczas zakupu samochodu to nie jest prosta decyzja. Warto dokładnie zapoznać się

0