ŠKODA Enyaq RS iV ustanawia dwa rekordy GUINNESS WORLD RECORDS™ w drifcie na lodzie

0

ŠKODA ustanowiła dwa oficjalne rekordy świata w drifcie na lodzie elektrycznym SUV-em Enyaq RS iV. Rekordy „Najdłuższy, nieprzerwany drift pojazdu na lodzie” oraz „Najdłuższy, nieprzerwany drift na lodzie pojazdem elektrycznym”, zatwierdziło GUINNESS WORLD RECORDS. Zostały one ustanowione w czwartek 19 stycznia 2023 r., przez dziennikarza motoryzacyjnego Richarda Meadena na okrągłym torze o obwodzie 188,496 m, powstałym na zamarzniętym jeziorze Stortjärnen w pobliżu Östersund w Szwecji.

Pierwszy sukces ŠKODY na jeziorze Stortjärnen dotyczy najdłuższego, nieprzerwanego driftu pojazdu na lodzie. Prowadząc SUV–a ŠKODA Enyaq RS iV, Richard Meaden ustanowił nowy, oficjalnie zweryfikowany rekord, utrzymując samochód w kontrolowanym poślizgu przez ponad 15 minut i pokonując 7,351 km. Drift Meadena pobił poprzedni rekord wynoszący 6,231 km, ustanowiony w Chinach w 2022 roku. Meaden i SUV Enyaq RS iV ustanowili także drugi rekord w kategorii „Najdłuższego, nieprzerwanego driftu na lodzie pojazdem elektrycznym”.

SKODA ENYAQ RS iV ustanawia dwa rekordy GUINNESS WORLD RECORDS™ w drifcie na lodzie

ŠKODA ustanowiła rekord w obecności sędziego GUINNESS WORLD RECORDS i międzynarodowego sędziego driftingu Davida Kalasa. Liczne próby z różnymi kombinacjami opon, wykonane w celu osiągnięcia driftu perfekcyjnego, to aż 18 godzin ćwiczeń w ujemnych temperaturach.

Podczas rekordowego przejazdu Enyaq RS iV okrążył tor driftowy 39 razy w 15 minut i 58 sekund. Maksymalna prędkość auta wyniosła 48,69 km/h, a najmniejsza 31,64 km/h. Samochód produkcyjny wyposażony był w 20–calowe obręcze ze stopów lekkich. Pochodzące od Michelin opony Däckproffsen 245/35–R20 na przednich kołach miały 600 pięciomilimetrowych kolców, co pozwoliło na jeszcze lepszą trakcję i sterowność na zamarzniętej, pozbawionej przyczepności powierzchni. Natomiast zamontowane na tylnych kołach opony Nokian Hakkapelitta 255/45–R20 miały 300 dwumilimetrowych kolców na całej powierzchni, co okazało się idealną kombinacją do kontrolowanego poślizgu na powierzchni zamarzniętego jeziora.

SKODA ENYAQ RS iV ustanawia dwa rekordy GUINNESS WORLD RECORDS™ na tafli zamraznietego jeziora

Osiągnięcie to powoduje, że ŠKODA, Richard Meaden oraz tabliczka znamionowa RS wracają do księgi rekordów GUINNESS WORLD RECORDS. W 2011 roku brytyjski kierowca ustanowił rekord prędkości na lądzie (przyznany przez Southern Californian Timing Association (SCTA)), za pomocą 2,0–litrowego samochodu produkcyjnego z obiegiem wymuszonym, osiągając 227,080 mph. Rekord został ustanowiony na legendarnym torze Bonneville Salt Flats w USA za kierownicą ŠKODY OCTAVIA RS.

– Powrót za kierownicę kolejnej rekordowej ŠKODY to wyjątkowe doświadczenie. Jestem niesamowicie dumny, że po 12 latach znów należę do zespołu bijącego rekordy – kto by pomyślał, że będziemy driftować samochodem elektrycznym po lodzie? To pokazuje, jak dynamicznie zmienia się świat motoryzacji i jak ekscytujące są to zmiany – mówi Richard Meaden.

SKODA ENYAQ RS iV GUINNESS WORLD RECORDS™ w drifcie na lodzie

W stosunku do standardowego modelu Enyaq iV, ŠKODA Enyaq RS iV wyróżnia się sportowym zawieszeniem obniżonym o 15 mm z przodu oraz o 10 mm z tyłu. Jeszcze lepszą trakcję umożliwiają ponadto progresywny układ kierowniczy, Driving Mode Select, a także zawieszenie adaptacyjne DCC (Dynamic Chassis Control). Dalsze udoskonalenia obejmują charakterystyczne sportowe zderzaki RS, czarne detale zewnętrzne, a także sportowe fotele z czarną skórzaną tapicerką, która znajduje się również na sportowej kierownicy i desce rozdzielczej.

SUV Enyaq RS iV oferuje 299 KM i zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy – wszystko to dzięki akumulatorowi o pojemności 82 kWh (77 kWh netto) oraz podwójnym silnikom elektrycznym. Model Enyaq RS iV wytwarza 460 Nm momentu obrotowego, zapewniając potężne osiągi.

Tematy, które mogą Cię zainteresować

E-mobilność, zrównoważony rozwój, internacjonalizacja. Škoda ujawnia plany na przyszłość.

Pomimo wyzwań dla całej branży motoryzacyjnej w 2022 roku, Škoda udowodniła swoją odporność, dostarczając klientom

0

Jak wybrać odpowiedni quad dla początkującego?

Prawo jazdy pozwala nie tylko na możliwość prowadzenia auta, ale także na jazdę quadem. To

0

Dołącz do dyskusji na ten temat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

AUTA W TYM ARTYKULE

icon

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

icon

Ford Focus Mk3 – jaki silnik wybrać?

Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.

0

Ford Kuga II – jaki silnik wybrać?

Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto

0

Nowy taryfikator 2021 – uwaga na wysokie kwoty mandatów w 2021 roku!

Brawura na drodze będzie karana bardziej srogo niż do tej pory. W Polsce przez wiele

5

Ford Mondeo mk5 – dane techniczne, silniki, wersje wyposażenia, opinie kierowców

Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu

0

Ford Focus Mk2 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika to bardzo ważna sprawa. Dowiedz się więcej n temat silników diesla i

0

Ford Mondeo mk4 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika podczas zakupu samochodu to nie jest prosta decyzja. Warto dokładnie zapoznać się

0