Skoda Octavia 3 – dane techniczne, dostępne wersje, opinie

0

1754

Trzecia generacja modelu zadebiutowała w 2012 roku. Pod względem popularności nie ustąpiła swoim poprzedniczkom. Trudno jednak zaznaczyć, że znacznie się od nich różniła.

Zasłużona sława modelu sprawiła, że jej obecność na rynku wtórnym nie słabnie. Warto jednak dobrze przyjrzeć się oferowanym egzemplarzom. Sprawdź więc dane techniczne pojazdu oraz jego dostępne wersje. Zobacz, z jakimi usterkami w Skodzie Octavii 3 należy się liczyć.

Skoda Octavia 3 –  dane techniczne

Skoda Octavia to samochód osobowy należący do segmentu C. Produkowany jest od 1996 roku. W 2012 roku zaprezentowano jego trzecią generację.

Auto dostępne było jako pięciodrzwiowy liftback oraz pięciodrzwiowe kombi, obie wersje z napędem przednim. Oferta obejmowała 5-biegową i 6-biegową skrzynię manualną oraz 6-biegową i 7-biegową skrzynię półautomatyczną DSG.

Pod maską pracuje silnik benzynowy lub wysokoprężny. Gama jednostek benzynowych rozpoczyna się od motoru 1.0 TSI o mocy 115 KM. 2-litrowe silniki mają różne poziomy mocy (86 KM, 105 KM oraz 110 KM). W przypadku silników 1.4 TSI możemy liczyć na moc 140 KM albo 150 KM. Wprowadzony po liftingu 1.5 TSI generuje moc 110 KM. 110-konny jest również 1,6-litrowy motor. Poza tym oferowano 1.8 TSI (180 KM) oraz 2.0 TSI (220 KM i 230 KM).

Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, to mamy do wyboru dwie pojemności: 1.6 TDI o mocy 95 KM lub 105 KM oraz 2.0 TDI o mocy 150 KM lub 184 KM.

Ponadto dostępna była jednostka 1.4 G-TEC o mocy 110 KM – to jedyny w palecie silników motor zasilany gazem ziemnym.

Skoda Octavia 3 – dostępne wersje

Kierowcy mogli wybierać pomiędzy dwoma wersjami nadwozia: kombi oraz liftback. Skoda Octavia 3 kombi mierzy 4659 mm długości, 1814 mm szerokości oraz 1465 mm wysokości. Wymiary wersji liftback są niemal takie same, różnica dotyczy jedynie wysokości, która w tym przypadku wynosi 1461 mm.

Pojemność bagażnika w kombi jest równa 610 litrów (1740 litrów), w liftbacku to natomiast 590 litrów (1580 litrów).

W 2013 roku debiutowała Skoda Octavia 3 RS. Sercem sportowej wersji modelu jest jednostka 2.0 TSI (220 KM) lub 2.0 TDI (184 KM). Auto wyróżnia się również wyglądem, który jest bardziej dynamiczny, ma niżej zawieszone podwozie i tylny spojler.

Auto oferowane było w wielu wersjach wyposażeniowych: Active, Ambition, Elegance, Laurin & Klement, RS, RS 230, RS 245, Scout. Były dostępne też wersje specjalne: Edition, Joy oraz Style.

Skoda Octavia 3 – usterki

Auta z silnikiem diesla trapią typowe bolączki dla tego rodzaju silników, więc niekiedy konieczna jest regeneracja lub wymiana turbosprężarki, filtra cząstek stałych i dwumasowego koła zamachowego.

Ogólnie jednak samochód uchodzi za mało awaryjny, trudno więc wymienić typowe usterki w Skodzie Octavii 3. Niekiedy kierowcy narzekali na niezbyt trwały lakier czy wyciek oleju, ale nie były to szczególnie częste zarzuty.

Skoda Octavia 3 – cena

Ceny Skody Octavii 3 zaczynają się od 32 000 złotych, choć zdarzają się również tańsze egzemplarze. Najdroższe to natomiast wydatek rzędu nawet do 150 000 złotych – takie ceny dotyczą jednak głównie Skody Octavii 3 RS.

Przedział cenowy – jak widać – jest bardzo duży, ponieważ ostateczny koszt zakupu auta z rynku wtórnego zależy od wersji silnikowej, rocznika, przebiegu, wyposażenia oraz stanu technicznego pojazdu. Ogólnie średnia cena aut wystawionych na sprzedaż to 50 000 złotych – to zwykle egzemplarze z 2016 lub 2017 roku.

Ofert przy tym nie brakuje, nie powinno być więc trudno znaleźć samochód odpowiedni dla siebie.

Skoda Octavia 3 – opinie

Użytkownicy modelu chwalą zwykle auto za przestronną kabinę i wygodne fotele – komfort jazdy to już zresztą znak rozpoznawczy Octavii. Na wygodę nie będą więc narzekać nawet osoby wysokiego wzrostu. We wnętrzu znajdziemy materiały przyzwoitej jakości, nie można nic zarzucić również ich montażowi.

Podobnie jak w poprzednich generacjach na uwagę zasługuje pojemność bagażnika. Przestrzeń bagażowa jest naprawdę bardzo duża. Bagażnik nie sprawia przy tym kłopotów z dostępnością – jest funkcjonalny i poręczny.

Ogromną zaletą tej generacji są ponadto silniki wysokoprężne. Oba rodzaje diesla są uznawane za trwałe, udane i mało awaryjne konstrukcje. Ogólnie jednak model uchodzi za samochód, któremu obce są awarie i usterki. Skoda Octavia 3 to bowiem auto, którego sława jest w pełni zasłużona.

Dobre właściwości jezdne, oszczędność i trwałość to jego główne zalety, które skłoniły wielu kierowców do podjęcia decyzji o kupnie tego modelu. Świadczy o tym również niesłabnąca popularność na rynku aut używanych – czeski kompakt to wciąż poszukiwany i chętnie kupowany samochód.

Tematy, które mogą Cię zainteresować

Wstrząśnij i nasłuchuj, czyli jak w samochodach ŠKODY wykrywa się niepożądane dźwięki

ŠKODA przeprowadza niezliczoną liczbę testów swoich samochodów. Jeden z nich odbywa się na urządzeniu o

0

3

Jak zostać kierowcą autobusu?

Przy wzrastających cenach paliwa, wiele osób decyduje się korzystać z komunikacji miejskiej. Dojeżdżamy w ten

0

17

Dołącz do dyskusji na ten temat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

AUTA W TYM ARTYKULE

icon

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

icon

Nowy taryfikator 2021 – uwaga na wysokie kwoty mandatów w 2021 roku!

Brawura na drodze będzie karana bardziej srogo niż do tej pory. W Polsce przez wiele

5

23041

Ford Focus Mk3 – jaki silnik wybrać?

Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.

0

19695

Ford Kuga II – jaki silnik wybrać?

Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto

0

18083

Ford Focus Mk2 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika to bardzo ważna sprawa. Dowiedz się więcej n temat silników diesla i

0

12476

Ford Mondeo mk4 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika podczas zakupu samochodu to nie jest prosta decyzja. Warto dokładnie zapoznać się

0

11351

Ford Mondeo mk5 – dane techniczne, silniki, wersje wyposażenia, opinie kierowców

Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu

0

10828