Skoda Octavia PRO – najbardziej luksusowa wersja modelu tylko w Państwie Środka

0

901

Każdy rynek ma inne potrzeby – tak jest między innymi z Chinami. Dobre auto, a tym bardziej limuzyna to wyznacznik luksusu. Stąd też Czesi postanowili wypuścić na chiński rynek wyjątkowy model – Skodę Octavię PRO. Brzmi intrygująco, prawda?

Skoda Octavia PRO dorównuje wielkością Superbowi

W porównaniu do standardowej Skody Octavii jaka jest dostępna na rynku europejskim, Skoda Octavia PRO jest dłuższa o 64 mm, a rozstaw osi zwiększono o 44 mm. Można śmiało stwierdzić, że wielkością dorównuje bardziej luksusowemu Superbowi. Dzięki temu pasażerowie na tylnej kanapie mogą śmiało rozsiąść się, wyciągnąć nogi i cieszyć wygodą podróżowania.

Producenci zdecydowali się również na nieco inny wygląd zewnętrzny. Zastosowano nieco ostrzejsze linie, tylne drzwi zostały wydłużone. Dodano również 18 calowe felgi o zupełnie nowym wzorze. To wszystko nadaje Skodzie Octavii PRO innego charakteru.

Skoda Octavia PRO w Panstwie Srodka – bo Chinczycy lubia luksus
fot. Skoda

Skoda Octavia PRO – nowy system multimedialny

We wnętrzu Skody Octavii PRO również zastosowano kilka zmian, dzięki którym odróżnia się od europejskiej wersji kompaktowej Skody. System multimedialny z 10,25 calowym ekranem, został zastąpiony dużo większym, bo aż 12,3 calowym wyświetlaczem (stosowanym już w Skodzie Enyaq). W Skodzie Octavii PRO, tak samo jak w wersji europejskiej można zamówić też drugi ekran, będącym wirtualnym kokpitem, zastępującym klasyczne wskaźniki.

ZHB13063

Skoda Octavia PRO – tylko jedna jednostka napędowa

Pod maską Skody Octavii PRO znajduje się silnik 1.4 TSI o mocy 150 KM, który był dostępny w Europie w Octavii poprzedniej generacji. W Octavii PRO połączono go z 7-stopniową dwusprzęgłową zautomatyzowaną przekładnią DSG, przenoszącą moment obrotowy o wartości 250 Nm na przednie koła.

Octavia PRO ma zawieszenie wielowahaczowe, które wcześniej było oferowane jedynie w wersjach z mocniejszymi silnikami.

Ciekawe kiedy wersja PRO zawita również na rynek europejski. Co o tym myślicie?

Tematy, które mogą Cię zainteresować

Wstrząśnij i nasłuchuj, czyli jak w samochodach ŠKODY wykrywa się niepożądane dźwięki

ŠKODA przeprowadza niezliczoną liczbę testów swoich samochodów. Jeden z nich odbywa się na urządzeniu o

0

3

Jak zostać kierowcą autobusu?

Przy wzrastających cenach paliwa, wiele osób decyduje się korzystać z komunikacji miejskiej. Dojeżdżamy w ten

0

17

Dołącz do dyskusji na ten temat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

AUTA W TYM ARTYKULE

icon

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

icon

Nowy taryfikator 2021 – uwaga na wysokie kwoty mandatów w 2021 roku!

Brawura na drodze będzie karana bardziej srogo niż do tej pory. W Polsce przez wiele

5

23041

Ford Focus Mk3 – jaki silnik wybrać?

Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.

0

19686

Ford Kuga II – jaki silnik wybrać?

Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto

0

18077

Ford Focus Mk2 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika to bardzo ważna sprawa. Dowiedz się więcej n temat silników diesla i

0

12475

Ford Mondeo mk4 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika podczas zakupu samochodu to nie jest prosta decyzja. Warto dokładnie zapoznać się

0

11351

Ford Mondeo mk5 – dane techniczne, silniki, wersje wyposażenia, opinie kierowców

Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu

0

10822