Używana Toyota C-HR – jaki silnik wybrać?

Toyota C-HR cieszy się dobrą sławą i sporą popularnością na polskim rynku motoryzacyjnym. Nie ma się zresztą czemu dziwić. Model ten wyróżnia się ciekawą i nietuzinkową stylistyką, atrakcyjnym wnętrzem i bogatym wyposażeniem. Nie bez znaczenia jest jednak także napęd – to w końcu serce auta.

Warto więc wiedzieć, jaki silnik w Toyocie C-HR sprawdzi się najlepiej i czym kierować się przy wyborze. Wybór jednostki napędowej to przecież jedna z najważniejszych decyzji podejmowanych podczas zakupu samochodu. 

Zobacz też Toyota C-HR – dostępne wersje wyposażenia

Używana Toyota C-HR – silniki benzynowe

Gama napędów benzynowych Toyoty C-HR obejmuje trzy konfiguracje turbodoładowanego silnika o mocy 116 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 185 Nm przy 1500-4000 obr./min.

Powyższa jednostka jest dostępna z 6-biegową manualną skrzynią. Przyspieszenie do 100 km/h w tym wypadku zajmuje 10,9 s. natomiast średnie zużycie paliwa wynosi 6,8-7,1 l/100 km.

Silnik 1.2 Turbo występuje również z bezstopniową przekładnią Multidrive S – samochód w takiej wersji do setki rozpędza się przez 10,8 s, a średnie spalanie wynosi 7,2-7,5 l/100 km.

Jeśli z jednostką wyposażoną w bezstopniową przekładnię Multidrive S zdecydujemy się na napęd na wszystkie koła, to możemy liczyć na przyspieszenie wynoszące 11,4 s. oraz średnie zużycie paliwa na poziomie 7,9-8,3 l/100 km.

Toyota C-HR napędzana tą jednostką przyspiesza dość dynamicznie, a silnik szybko reaguje na polecenie kierowcy naciskającego pedał gazu. Trudno jednak spodziewać się po nim sportowych emocji, choć nie można mu odmówić dobrego prowadzenia. 

Używana Toyota C-HR – silniki hybrydowe

Oferta napędów hybrydowych japońskiego crossovera obejmuje dwa układy. To przede wszystkim silnik 1.8 Hybrid o łącznej mocy 122 KM z bezstopniową przekładnią e-CVT. Auto z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 11 sekund. Średnie zużycie paliwa określa się natomiast na poziomie 4,8-5,2 l/100 km.

W tym przypadku, podobnie zresztą jak w powyższym, nie ma co liczyć na silne wrażenia podczas jazdy. Wpływ na to mają zaś zarówno generowana przez napęd moc (którą można określić jako umiarkowaną), jak i przekładnia e-CVT. Wyraźną różnicę w zestawieniu tej hybrydy z silnikiem benzynowym czuć za to w spalaniu.

Co więcej, cicha praca układu w trakcie spokojnej jazdy zmienia się w głośną, kiedy chcemy dynamicznie przyspieszyć, co wymaga zresztą sporych obrotów. Niewątpliwą zaletą będzie natomiast niskoemisyjność.

Od 2019 roku Toyotę C-HR można kupić jednak również z mocniejszą wersją hybrydy, tj. silnikiem 2.0 Hybrid Dynamic Force z bezstopniową przekładnią e-CVT o mocy 184 KM. Napęd, który wzbogacił gamę silników crossovera, daje przyspieszenie równe 8,2 s. Średnie spalanie w tym przypadku wynosi zaś 5,3-5,7 l/100 km.

Używana Toyota C-HR – jaki silnik najlepszy?

Odpowiedź na pytanie, jaki silnik w Toyocie C-HR sprawdzi się najlepiej, jest prosta. Najrozsądniejszym wyborem będzie bowiem wersja z napędem 2.0 Hybrid Dynamic Force.

Trudno zaprzeczyć, że mocniejsza odmiana hybrydowa jest o wiele lepsza od swojej słabszej poprzedniczki. Być może dalej trudno będzie o wyjątkowo silne emocje, ale osiągi w tym przypadku będą już przyzwoite, a prowadzenie wypada przy tym nadzwyczaj dobrze. Nowoczesny napęd robi jednak swoje, a dopełnia tego świetna praca bezstopniowej przekładni e-CVT.

Sęk w tym, że jest to stosunkowa nowa wersja, a na rynku wtórnym możemy obecnie o wiele częściej spotkać słabszy wariant. Warto więc pokusić się o porównanie odmian najbardziej dostępnych.

Jeśli więc chodzi o dwie pozostałe wersje, to w wielu punktach są do siebie dość podobne, zwłaszcza pod względem osiągów (niezbyt oszałamiających). Różnica widoczna jest natomiast przy przyspieszaniu (tu wygrywa silnik benzynowy), odczujemy ją również – jak się można spodziewać –przy spalaniu.

Pozostaje więc kwestia, w jakich warunkach będziemy samochodem się głównie poruszać. Jeśli przede wszystkim w mieście, to zdecydowanie lepsza będzie Toyota C-HR z napędem hybrydowym. Na ulicach sprawdzi się rewelacyjnie, pracuje bowiem cicho i spokojnie, a poza tym nie narazi nas na wysokie koszty paliwa.

Jeżeli jednak planujemy pokonywać przeważnie większe odległości, to warto postawić na 1,2- litrowy silnik benzynowy. Podczas jazdy na trasie 1.2 Turbo sprawdzi się bowiem o wiele lepiej. Osiągi powinny być zadowalające, a spalanie stosunkowo niskie. Pracę silnika ocenia się naprawdę wysoko, a nie bez znaczenia pozostaje również jego elastyczność przy niższych obrotach. Poza tym te egzemplarze kupić można w niższych cenach.

Najnowsze

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.