Skoda Superb iV Plug-in Hybrid – wszystko co musisz wiedzieć o hybrydowej Skodzie

Skoda Superb iV Plug-in Hybrid – jest samochodem hybrydowym w typie Plug-In. Oznacza to, że z założenia ma zużywać 1,5l/100km benzyny oraz od 14 do 14,5 kWh/100km energii elektrycznej. Równocześnie 218 KM, które jest oferowane przez hybrydowy zespół napędowy umożliwia przyspieszanie do 100km/h w 7,7s. Zasięg elektryczny pozwala na pokonanie do 62 km z użyciem akumulatora, który posiada pojemność 13 kWh. Każda hybryda Plug-In, w tym Skoda Superb iV wygląda bardzo zachęcająco i atrakcyjnie, dla niektórych wręcz rewelacyjnie. W jaki sposób działa napęd hybrydowy zastosowany w tym modelu? Czy założenia producenta mają odzwierciedlenie w rzeczywistości?

Hybrydowa Skoda Superb iV Plug-in Hybrid a spalanie

Zespół hybrydowy zastosowany w Skodzie Superb iV hybrid, używany był również w Audi A3 e-tron i Golfie GTE, oraz VW Passat. Łączy on w sobie silnik benzynowy TSI o pojemności 1.4 litra. Posiada moc 156 KM i 250 Nm momentu obrotowego z jednostką elektryczną, która ma 115 koni i umieszczona została pomiędzy silnikiem benzynowym, a dwu-sprzęgłową przekładnią 6-biegową DSG. Od strony silnika benzynowego znajduje się tam również koło dwu-masowe, a od strony przekładni trzecie sprzęgło. Wszystkie trzy sprzęgła zanurzone są w kąpieli olejowej.

Hybrydowa Skoda Superb iV Hybrid 2020 zdjecie 02
Bateria w Skodzie Superb iV Plug-in Hybrid ma pojemność 37 Ah i gromadzi energię 13 kWh. Emisja CO2 jest niższa nić 40g/km.

Łącznie daje to moc systemową 218 KM oraz zapewnia systemowy moment obrotowy w wysokości 400 Nm. Wszystko to napędzane jest za pomocą przednich kół i połączone ze zbiornikiem paliwa o pojemności 50 litrów, a także z akumulatorem litowo jonowym, który zawiera pojemność 13 kWh i umieszczony został pod kanapą. Zastosowanie takiego akumulatora gwarantuje, że w trybie całkowicie elektrycznym deklarowany zasięg w cyklu pracy WLTP wynosi 50-60km. Wynika z tego, że Skoda Superb iV hybrid ma zdolności do przejechania 100 km, spalając przy tym mniej niż 2L/100 km paliwa. Co stawia ten samochód na podium pod względem najbardziej ekologicznego i oszczędnego w całej gamie modelu.

Hybrydowa Skoda Superb iV Hybrid 2020 zdjecie 06
Silnik oraz system napędu hybrydowego Skody Superb iV Plug-in Hybrid 2020.

Producent zapewnia, że Skoda Superb iV hybrid spala 1,9L/100 km, co nie jest za bardzo realne, biorąc pod uwagę jazdę po mieście i w trasie, oraz różny poziom naładowania akumulatorów, bardziej odpowiednią liczbą byłoby 4-5L/100 km. Niestety na autostradzie napęd hybrydowy się nie sprawdza, przez co Skoda Superb iV hybrid może spalać nawet 8L.

Skoda Superb iV Plug-in Hybrid ładowanie

Hybrydowa Skoda Superb iV Hybrid 2020 zdjecie 05 1
Ładowanie akumulatora Skody Superb iV Plug-in Hybrid

Jak to wszystko działa? Niezła dynamika trybu elektrycznego Skody Superb iV hybrid sprawia, że przy bardzo delikatnym używaniu pedału gazu, niespiesznie się rozpędza i tym samym staje się idealnym samochodem do miasta. Jeżeli jednak naciśniemy pedał gazu w 75%, to wówczas samochód bardzo szybko zaczyna nabierać prędkości. Maksymalna prędkość, jaką można rozwinąć na zasilaniu elektrycznym, wynosi ok.130km/h. W czasie testów jazdy w mieszanym ruchu, podczas gdy na zewnątrz panowała temperatura ok. 7°C, samochodem, który był naładowany w ok.90%, w trybie elektrycznym udało się przejechać ok. 41 km. Jest to wynik zbliżony do tego, jaki osiągnął Passat GTE. Mocne wciśnięcie gazu w trybie hybrydowym powoduje, że zaczyna pracować motor benzynowy, ale nie jest to bardzo mocno odczuwalne, ponieważ pracuje on cicho i gładko.

Hybrydowa Skoda Superb iV Hybrid 2020 zdjecie 04
Gniazdo ładowania Skoda Superb iV Plug-in Hybrid Combi

Rzecz jasna najwięcej zależy od tego, jak regularnie ładujemy akumulatory w samochodzie. W przypadku gniazdka domowego pełne naładowanie może zająć ok. 5h, natomiast w przypadku użycia szybkiej ładowarki zajmie to ok. 3,5h.

Skoda Superb iV Plug-in Hybrid dane techniczne

Skoda Superb iV hybrid posiada napęd hybrydowy, który składa się z silnika 1.4 TSI o mocy 156 KM, oraz silnika elektrycznego, który ma moc 115 KM. Maksymalne parametry podawane przez producenta wynoszą 218 KM i 400 Nm. 6-stopniowy automat DSG, umożliwia przeniesienie napędu na przednie koła.

Sprawia to, że Skoda Superb iV hybrid jest drugą pod względem mocy wersją po 272-konnym 2.0 TSI i tym samym najmocniejszą wersją posiadającą przedni napęd. Nie wpływa to jednak na fakt, że ma możliwość rozpędzenia się do 100 km/h w czasie 7,7s. Analogicznie jak 190-konne 2.0 TSI. Jest to uwarunkowane tym, że hybryda posiada na samym starcie niewielkie problemy z trakcją. Świadczy o tym również dynamika obu pojazdów.

Znacznie lepiej pod tym względem prezentuje się odmiana hybrydowa, która w szczególności w trybie sport pozwala odczuć różnicę. Pracują wtedy oba silniki, a benzynowy powoduje stałe ładowanie akumulatorów. Nie wolno tylko zapomnieć o mocnym naciskaniu na pedał gazu, ponieważ opór, który powstaje w końcowej fazie nacisku, jest stosunkowo duży.

Skoda Superb iV Plug-in Hybrid kombi

Skoda Superb iV hybrid kombi występuje w typie nadwozia samochodowego, który posiada wydłużoną tylną część, która najczęściej przeznaczona jest do przechowywania większych bagaży. W przeciwieństwie do popularnego typu nadwozia hatchback, wysokość kabiny nie ulega zmniejszeniu, aż do samego końca pojazdu. Tak samo jest w przypadku bocznych szyb, które w tym przypadku występują po 3 z każdej strony, a tylna szyba nie jest tak mocno odchylona od pionu, jak występuje to np. w sedanach. Jest to rodzaj nadwozia dwu-bryłowego.

Skoda Superb iV Hybrid 2020 Combi zdjecie 28 1
Skoda Superb iV Plug-In hybrid w wersji kombi

Skoda Superb iV hybrid jest klasyczną hybrydą występującą w tym typie samochodów, przyczyniło się do tego umieszczenie silnika elektrycznego pomiędzy automatyczną skrzynią biegów a jednostką spalinową. Zlokalizowanie akumulatorów o pojemności 13 kWh przed tylną osią, spowodowało zredukowanie baku na paliwo. Co sprawiło, że samochód jest stworzony w klasycznym układzie, który doskonale jest znany posiadaczom wcześniejszych grup Volkswagena, a także samochodów innych marek.

Jednak zastosowanie takiego samego układu i ogólnej logiki działania, nie świadczy o tym, że Skoda Superb iV hybrid będzie działała tak samo, jak inne tego typu samochody hybrydowe Plug-In.

Ile kosztuje Skoda Superb iV Plug-in Hybrid – cena zależna od modelu

Ceny podane przez producenta w 2020r. dla Skody Superb iV hybrid, czyli takiej, która ładowana jest z gniazda hybrydy pokazały, że nowy samochód można mieć już w swoim posiadaniu za ok.148 tys. dostępnej w wersji – sedan, natomiast za 150,5tys. można zakupić wersję kombi. Oznacza to, że jest on kilkanaście złotych tańszy od popularnego Volkswagena Passata GTE. W związku z tym Skoda Superb iV hybrid stała się najtańszym samochodem hybrydowym Plug-In dostępnym w segmencie D.

Hybrydowa Skoda Superb iV Hybrid 2020 zdjecie 03

Podana powyżej cena odnosi się do Skoda Superb iV hybrid liftback, z wyposażeniem Ambition, przy dodatkowym rabacie w wysokości 4.000zł. W przypadku innych edycji, ceny z upustem prezentują się w następujący sposób:

  • Skoda Superb iV Plug-in Hybrid – Laurin & Klement cena: 172 350 zł
  • Skoda Superb iV Plug-in Hybrid – kombi Laurin & Klement cena: 175 100 zł
  • Skoda Superb iV Plug-in Hybrid – kombi Ambition cena: 150 550 zł
  • Skoda Superb iV Plug-in Hybrid – kombi Sportline cena: 165 950 zł
  • Skoda Superb iV Plug-in Hybrid – kombi Style cena: 157 850 zł
  • Skoda Superb iV Plug-in Hybrid – Sportline cena: 162 250 zł
  • Skoda Superb iV Plug-in Hybrid – Style cena: 155 150 zł
Skoda Superb iV Hybrid 2020 Liftback Hatch zdjecie 23
Skoda Superb iV Plug-In Hybrid

Wszystkie powyżej zaprezentowane warianty posiadają automatyczną skrzynie biegów DSG, silnik spalinowy 1,4 TSI, silnik elektryczny, a także baterię o pojemności użytecznej, która wynosi ok. 10,5 kWh. Łączna maksymalna moc całego napędowego zespołu wynosi 160kW, a łączny moment obrotowy 400Nm.

Najnowsze

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.