ŠKODA wprowadziła innowacyjną technologię lakierowania pojazdów

0

ŠKODA nieustannie poszukuje innowacyjnych rozwiązań wspierających zrównoważony rozwój marki. Producent wprowadził nową technologię, dzięki której jedna z czterech warstw lakieru samochodowego może być cieńsza, przy jednoczesnym zachowaniu znakomitej jakości produktu. Innowacyjna technologia została poddana rygorystycznym testom, których wyniki pokazały, że powstały w ten nowy sposób lakier zachowuje dotychczasową, pierwszorzędną jakość zarówno pod względem wyglądu, jak i trwałości oraz funkcji ochronnej.

Nowa receptura podkładu

To, że nowa cieńsza warstwa spełnia ekstremalne wymagania dotyczące trwałości i jakości, wynika z faktu, że jest to nowy materiał. Nowy podkład w zasadzie nie różni się od tradycyjnych, ponieważ posiada standardowe składniki (np. pigment, spoiwo, wypełniacz i rozpuszczalnik), ale przepis na ich zmieszanie jest zupełnie nowy. Całość uzupełnia oczywiście szczypta sekretu.

– W ŠKODZIE, przy ścisłej współpracy z partnerami, konsekwentnie szukamy rozwiązań, które pozwolą jeszcze bardziej zmniejszyć ślad węglowy naszej działalności. Nieustannie dokonujemy także przeglądu już wykorzystywanych metod. Polegamy na innowacyjnych, przyjaznych dla środowiska materiałach, takich jak te stosowane w naszej lakierni – wyjaśnia Christian Putz, który w dziale zakupów ŠKODY odpowiada za zewnętrzne elementy pojazdów. – Nakładając cieńszą warstwę lakieru, oszczędzamy aż 720 ton materiału rocznie. Co ważne, dokonujemy tego bez żadnego ubytku na jakości – dodaje.

SKODA wprowadziła innowacyjna technologie lakierowania pojazdów

Powstały w ten sposób lakier zachowuje dotychczasową, pierwszorzędną jakość zarówno pod względem wyglądu, jak i trwałości oraz funkcji ochronnej. Innowacyjna technologia została poddana rygorystycznym testom. Firma przez 10 miesięcy wystawiała pojazdy pomalowane tą techniką na bezpośrednie działanie promieni słonecznych, kurzu i uderzeń żwiru, symulując szeroki zakres warunków klimatycznych. Testy potwierdziły, że nowy materiał jest co najmniej tak samo trwały, jak ten stosowany dotychczas.

– Nowy podkład wykorzystujemy już we wszystkich naszych zakładach w Czechach. Podczas produkcji stosujemy zaawansowane technologicznie procesy, a także konsekwentnie je rozwijamy. Oddana do użytku w 2019 roku lakiernia w mieście Mladá Boleslav jest wzorem dla całej branży pod względem zrównoważonego rozwoju oraz efektywności kosztowej i procesowej – mówi Marek Jancák, szef produkcji samochodów ŠKODA.

Innowacyjna technologia lakierowania pojazdów wprowadzona została we wszystkich fabrykach SKODA w Czechach
Nová lakovna Škoda Auto v Mladé Boleslavi.

Innowacje lakiernicze ŠKODY nie kończą się jednak na cieńszej warstwie podkładu. Eksperci firmy pracują również nad innymi rozwiązaniami, m.in. testują możliwość stosowania koloru bazowego bez podkładu, badają wykorzystanie nowych, skuteczniejszych wosków czy cieńszej warstwy lakieru bezbarwnego. Planowane jest również wykorzystywanie większej ilości biomateriałów w procesie malowania.

Najczęstsze kolory lakieru w samochodach ŠKODY

ŠKODA może zaoferować klientom kilkadziesiąt różnych kolorów nadwozia, dzięki opcji Fleet Box. Zakres różni się w zależności od modelu, ale zawsze można znaleźć w nim zarówno odcienie stonowane, jak i te bardziej przyciągające wzrok. Przy okazji premier i prezentacji nowych modeli, ŠKODA często wykorzystuje intensywne tonacje kolorystyczne z kolekcji o nazwie „hero”.

ŠKODA oferuje klientom kilkadziesiąt różnych kolorów nadwozia

– Odważne kolory mają przyciągać uwagę i zachęcać klientów do odwiedzenia naszej strony internetowej lub salonu dealera. Klient może oczywiście wybrać jeden z pozostałych dostępnych odcieni, ale wyróżniający lakier pomaga nam w prezentacji samochodu – mówi Kateřina Vránová, szefowa działu projektowego Color&Trim, który odpowiada za przygotowanie kolorów zewnętrznych – Opracowanie każdego koloru jest oczywiście procesem kosztownym, więc użycie mniej popularnej barwy pozornie wydaje się rozwiązaniem mniej opłacalnym. Jednak, gdy przyciąga ona uwagę klientów, pełni dla producenta samochodów ważną, dodatkową rolę – wyjaśnia Kateřina Vránová.

ŠKODA FABIA w kolorze Phoenix Orange

Lista kolorów wprowadzonych wraz z ostatnimi nowymi samochodami pokazuje, jak atrakcyjne są one dla klientów. ŠKODA KUSHAQ – SUV przeznaczony na rynek indyjski – przyciąga uwagę atrakcyjną barwą o nazwie Orange Honey. Powiązany z nim sedan SLAVIA został wyposażony w kolor Blue Crystal. Te dwie barwy (wraz z Tornado Red) to na rynku indyjskim odcienie ekskluzywne.

Nowości europejskie również są charakterystyczne, np. nowa ŠKODA FABIA często jest pokazywana w kolorze Phoenix Orange, podczas gdy sportowy wariant MONTE CARLO prezentowany jest zazwyczaj w odcieniu Velvet Red. Elektryczna ŠKODA ENYAQ COUPÉ RS iV występuje natomiast w żywym odcieniu Green Mamba, który także został wykorzystany w rajdowej ŠKODZIE FABIA RS Rally2. Kolor ten dostępny jest również w ofercie modelu OCTAVIA RS.

Elektryczna ŠKODA ENYAQ COUPÉ RS iV występuje w żywym odcieniu Green Mamba

Niektóre z kolorów są później dostępne także w innych modelach, jednak zazwyczaj nie w pełnej gamie pojazdów. Istnieje ku temu ważny powód. – Odważne kolory cieszą się zwykle większym powodzeniem w przypadku mniejszych modeli, kupowanych przez młodszych klientów. W większych samochodach klienci wybierają raczej bardziej tradycyjne odcienie – wyjaśnia Maria Kertzscher, specjalistka ds. rozwoju kolorów nadwozia i lakierów.

Tematy, które mogą Cię zainteresować

ŠKODA Enyaq RS iV ustanawia dwa rekordy GUINNESS WORLD RECORDS™ w drifcie na lodzie

ŠKODA ustanowiła dwa oficjalne rekordy świata w drifcie na lodzie elektrycznym SUV-em Enyaq RS iV.

0

Dobry mechanik samochodowy – jak wybrać specjalistę w swojej okolicy?

Szukając dobrego mechanika samochodowego w Nowym Sączu, należy wziąć pod uwagę kilka czynników, ponieważ sprawdzony

0

Dołącz do dyskusji na ten temat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

AUTA W TYM ARTYKULE

icon

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

icon

Ford Focus Mk3 – jaki silnik wybrać?

Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.

0

Ford Kuga II – jaki silnik wybrać?

Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto

0

Nowy taryfikator 2021 – uwaga na wysokie kwoty mandatów w 2021 roku!

Brawura na drodze będzie karana bardziej srogo niż do tej pory. W Polsce przez wiele

5

Ford Focus Mk2 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika to bardzo ważna sprawa. Dowiedz się więcej n temat silników diesla i

0

Ford Mondeo mk5 – dane techniczne, silniki, wersje wyposażenia, opinie kierowców

Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu

0

Ford Mondeo mk4 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika podczas zakupu samochodu to nie jest prosta decyzja. Warto dokładnie zapoznać się

0