Toyota Auris – kupujesz używany samochód? Sprawdź na co zwrócić uwagę podczas zakupu?

0

Zakup samochodu z rynku wtórnego to często decyzja niełatwa. Zwłaszcza w przypadku Toyoty Auris, która nie należy do najtańszych aut. Nie dzieje się tak zresztą bez żadnej przyczyny. Model zyskał przecież sławę jako wyjątkowo trwały i bezawaryjny.

Nadal pozostaje jednak pytanie, jakie kryteria stosować w momencie podjęcia ostatecznej decyzji. Przed kupnem używanej Toyoty Auris sprawdź więc koniecznie, na co zwrócić szczególną uwagę.

Toyota Auris – awaryjność

Większych kłopotów nie powinna sprawiać używana Toyota Auris z silnikiem benzynowym. Oczywiście, jak w każdym samochodzie mogą zdarzyć się usterki (użytkownicy skarżyli się np. na uszkodzenie sondy lambda czy łożysk w skrzyni biegów) – zwykle jednak ich usunięcie nie generuje wielkich kosztów, a same awarie nie wymagają poważnych czy kłopotliwych napraw. 

Problemy mogą się natomiast zacząć, kiedy zdecydujemy się na kupno auta z silnikiem diesla. Często zdarza się bowiem, że pod głowicą pękają uszczelki, a uszkodzeniu ulega turbosprężarka i dwumasowe koło zamachowe. Auris z silnikiem wysokoprężnym znana jest również z dużego zużycia oleju silnikowego.

Tradycyjnie już przy Toyotach pojawiają się zarzuty dotyczące lakieru, który łatwo zarysować – odradza się mycia auta na automatycznych myjniach. Często też przepalają się ksenony. Niekiedy powodem do narzekań jest pojawiająca się rdza i zapiekające się zaciski hamulcowe z tyłu.

Niemniej jednak awaryjność Toyoty Auris uważana jest za niską – w końcu auto godnie piastuje tradycję swojej siostry Corolli, znanej przecież z niezawodności oraz wyjątkowej i ponadprzeciętnej trwałości. Potwierdzają to opinie użytkowników, a ich doświadczenie wydaje się w tym kontekście najcenniejsze i najbardziej wiarygodne. Podsumowując, jest to auto solidne i porządne, które nie zasili konta mechaników samochodowych.

Toyota Auris – używana hybryda

Model wyposażony w układ hybrydowy to niewątpliwie niezwykle oszczędne i efektywne źródło napędu. Auto jeździ cicho i spokojnie. Nie można nic zarzucić również jego bezstopniowej przekładni, która pracuje płynnie i harmonijnie.

Używana Toyota Auris z napędem hybrydowym polecana jest szczególnie dla osób poruszających się często po mieście, gdzie korki są codziennością. Nie bez przyczyny model cenią sobie przecież kierowcy taksówek.

Wybierając auto z rynku wtórnego, warto wziąć jednak pod uwagę kilka czynników, a najlepiej samochód kupić od pewnego i sprawdzonego sprzedawcy. Niektóre egzemplarze powypadkowe wymagają bowiem dość kosztownych napraw. Poza tym przy dużych przebiegach czasem konieczna jest wymiana lub regeneracja baterii. Niemniej jednak hybrydy japońskiego producenta słyną z niskiej awaryjności – to dopracowane w szczegółach, a przy tym proste konstrukcje.

Zobacz też Toyota Auris – opinie użytkowników

Warto także pamiętać, że Toyota Auris z napędem hybrydowym produkowana była dość krótko, stąd też nie spotkamy zbyt wielu jej egzemplarzy na rynku wtórnym. W 2019 roku jej miejsce po dwunastu latach nieobecności zajęła przecież Toyota Corolla.

Poza tym trzeba uwzględnić, że ceny hybrydowej wersji mogą być dość wysokie, z pewnością przewyższą koszty nabycia Auris z silnikiem benzynowym czy dieslem.

Toyota Auris – najlepsze wersje

Jedną z najlepszych decyzji, jaką możemy podjąć podczas zakupu, jest wybór wersji z silnikiem benzynowym – te jednostki uznawane są za sprawdzone i wyjątkowo trwałe, choć niezbyt dynamiczne.

Napędzane w ten sposób auto nie zapewni wprawdzie sportowych emocji, ale zda egzamin przy codziennym użytkowaniu – benzynowe wersje słyną w końcu z niezawodności i niskiej awaryjności. Toyota Auris ze spalinowym napędem będzie więc dobrym wyborem dla osób szukających samochodu wydajnego
i oszczędnego.

Zdecydowanie odradza się przy tym wersje japońskiego kompaktu z silnikiem wysokoprężnym. Diesel w tym przypadku uchodzi za mocno awaryjny, a naprawy są przy tym dość kosztowne. Niektóre z jednostek miały też poważne wady konstrukcyjne.

Najczęściej polecane są jednak wersje z napędem hybrydowym. Układ, złożony z wolnossącego silnika 1.8 l (99 KM) oraz wsparcia elektrycznego (82 KM), łącznie generuje moc 136 KM. Do setki rozpędza się w 10,9 s, a maksymalna prędkość, jaką osiąga, wynosi 180 km/h.

Największą zaletą hybrydy jest oczywiście niewielkie spalanie, choć wiele osób kupuje je również przez wzgląd na środowisko naturalne i troskę o jego dobrostan. Niska emisja spalin oraz mniejsze koszty paliwa przekonają więc niejednego kierowcę.

Używana Toyota Auris z napędem hybrydowym nie powinna również narazić nabywcy na koszty związane z naprawami. Auto uchodzi bowiem za bardzo trwałe. Nie bez znaczenia w tym kontekście jest przecież doświadczenie japońskiego producenta, który akurat na hybrydach zna się doskonale.

Tematy, które mogą Cię zainteresować

ŠKODA Enyaq RS iV ustanawia dwa rekordy GUINNESS WORLD RECORDS™ w drifcie na lodzie

ŠKODA ustanowiła dwa oficjalne rekordy świata w drifcie na lodzie elektrycznym SUV-em Enyaq RS iV.

0

Dobry mechanik samochodowy – jak wybrać specjalistę w swojej okolicy?

Szukając dobrego mechanika samochodowego w Nowym Sączu, należy wziąć pod uwagę kilka czynników, ponieważ sprawdzony

0

Dołącz do dyskusji na ten temat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

AUTA W TYM ARTYKULE

icon

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

icon

Ford Focus Mk3 – jaki silnik wybrać?

Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.

0

Ford Kuga II – jaki silnik wybrać?

Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto

0

Nowy taryfikator 2021 – uwaga na wysokie kwoty mandatów w 2021 roku!

Brawura na drodze będzie karana bardziej srogo niż do tej pory. W Polsce przez wiele

5

Ford Focus Mk2 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika to bardzo ważna sprawa. Dowiedz się więcej n temat silników diesla i

0

Ford Mondeo mk5 – dane techniczne, silniki, wersje wyposażenia, opinie kierowców

Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu

0

Ford Mondeo mk4 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika podczas zakupu samochodu to nie jest prosta decyzja. Warto dokładnie zapoznać się

0