Toyota Auris – kupujesz używany samochód? Sprawdź na co zwrócić uwagę podczas zakupu?

Zakup samochodu z rynku wtórnego to często decyzja niełatwa. Zwłaszcza w przypadku Toyoty Auris, która nie należy do najtańszych aut. Nie dzieje się tak zresztą bez żadnej przyczyny. Model zyskał przecież sławę jako wyjątkowo trwały i bezawaryjny.

Nadal pozostaje jednak pytanie, jakie kryteria stosować w momencie podjęcia ostatecznej decyzji. Przed kupnem używanej Toyoty Auris sprawdź więc koniecznie, na co zwrócić szczególną uwagę.

Toyota Auris – awaryjność

Większych kłopotów nie powinna sprawiać używana Toyota Auris z silnikiem benzynowym. Oczywiście, jak w każdym samochodzie mogą zdarzyć się usterki (użytkownicy skarżyli się np. na uszkodzenie sondy lambda czy łożysk w skrzyni biegów) – zwykle jednak ich usunięcie nie generuje wielkich kosztów, a same awarie nie wymagają poważnych czy kłopotliwych napraw. 

Problemy mogą się natomiast zacząć, kiedy zdecydujemy się na kupno auta z silnikiem diesla. Często zdarza się bowiem, że pod głowicą pękają uszczelki, a uszkodzeniu ulega turbosprężarka i dwumasowe koło zamachowe. Auris z silnikiem wysokoprężnym znana jest również z dużego zużycia oleju silnikowego.

Tradycyjnie już przy Toyotach pojawiają się zarzuty dotyczące lakieru, który łatwo zarysować – odradza się mycia auta na automatycznych myjniach. Często też przepalają się ksenony. Niekiedy powodem do narzekań jest pojawiająca się rdza i zapiekające się zaciski hamulcowe z tyłu.

Niemniej jednak awaryjność Toyoty Auris uważana jest za niską – w końcu auto godnie piastuje tradycję swojej siostry Corolli, znanej przecież z niezawodności oraz wyjątkowej i ponadprzeciętnej trwałości. Potwierdzają to opinie użytkowników, a ich doświadczenie wydaje się w tym kontekście najcenniejsze i najbardziej wiarygodne. Podsumowując, jest to auto solidne i porządne, które nie zasili konta mechaników samochodowych.

Toyota Auris – używana hybryda

Model wyposażony w układ hybrydowy to niewątpliwie niezwykle oszczędne i efektywne źródło napędu. Auto jeździ cicho i spokojnie. Nie można nic zarzucić również jego bezstopniowej przekładni, która pracuje płynnie i harmonijnie.

Używana Toyota Auris z napędem hybrydowym polecana jest szczególnie dla osób poruszających się często po mieście, gdzie korki są codziennością. Nie bez przyczyny model cenią sobie przecież kierowcy taksówek.

Wybierając auto z rynku wtórnego, warto wziąć jednak pod uwagę kilka czynników, a najlepiej samochód kupić od pewnego i sprawdzonego sprzedawcy. Niektóre egzemplarze powypadkowe wymagają bowiem dość kosztownych napraw. Poza tym przy dużych przebiegach czasem konieczna jest wymiana lub regeneracja baterii. Niemniej jednak hybrydy japońskiego producenta słyną z niskiej awaryjności – to dopracowane w szczegółach, a przy tym proste konstrukcje.

Zobacz też Toyota Auris – opinie użytkowników

Warto także pamiętać, że Toyota Auris z napędem hybrydowym produkowana była dość krótko, stąd też nie spotkamy zbyt wielu jej egzemplarzy na rynku wtórnym. W 2019 roku jej miejsce po dwunastu latach nieobecności zajęła przecież Toyota Corolla.

Poza tym trzeba uwzględnić, że ceny hybrydowej wersji mogą być dość wysokie, z pewnością przewyższą koszty nabycia Auris z silnikiem benzynowym czy dieslem.

Toyota Auris – najlepsze wersje

Jedną z najlepszych decyzji, jaką możemy podjąć podczas zakupu, jest wybór wersji z silnikiem benzynowym – te jednostki uznawane są za sprawdzone i wyjątkowo trwałe, choć niezbyt dynamiczne.

Napędzane w ten sposób auto nie zapewni wprawdzie sportowych emocji, ale zda egzamin przy codziennym użytkowaniu – benzynowe wersje słyną w końcu z niezawodności i niskiej awaryjności. Toyota Auris ze spalinowym napędem będzie więc dobrym wyborem dla osób szukających samochodu wydajnego
i oszczędnego.

Zdecydowanie odradza się przy tym wersje japońskiego kompaktu z silnikiem wysokoprężnym. Diesel w tym przypadku uchodzi za mocno awaryjny, a naprawy są przy tym dość kosztowne. Niektóre z jednostek miały też poważne wady konstrukcyjne.

Najczęściej polecane są jednak wersje z napędem hybrydowym. Układ, złożony z wolnossącego silnika 1.8 l (99 KM) oraz wsparcia elektrycznego (82 KM), łącznie generuje moc 136 KM. Do setki rozpędza się w 10,9 s, a maksymalna prędkość, jaką osiąga, wynosi 180 km/h.

Największą zaletą hybrydy jest oczywiście niewielkie spalanie, choć wiele osób kupuje je również przez wzgląd na środowisko naturalne i troskę o jego dobrostan. Niska emisja spalin oraz mniejsze koszty paliwa przekonają więc niejednego kierowcę.

Używana Toyota Auris z napędem hybrydowym nie powinna również narazić nabywcy na koszty związane z naprawami. Auto uchodzi bowiem za bardzo trwałe. Nie bez znaczenia w tym kontekście jest przecież doświadczenie japońskiego producenta, który akurat na hybrydach zna się doskonale.

Najnowsze

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.