Toyota Avensis II t25 – opinie kierowców

Ten model kierowcy chwalą sobie przede wszystkim za niską awaryjność oraz dużą funkcjonalność. Cenią go również za bezpieczeństwo. Pochwały to jednak nie wszystko, bo dość często pojawiają się także głosy, że Toyota Avensis t25 wypada blado na tle jej pozostałych generacji. Powstaje zatem pytanie, czy model jest faktycznie bez wad, skoro niektórzy kierowcy oceniają go aż tak surowo.

Warto więc prześledzić ich opinie na ten temat. Bo to też w tym kontekście doświadczenie użytkowników jest niewątpliwie najbardziej wiarygodne. Może stanowić też cenną wskazówkę przy wyborze auta z rynku wtórnego.

Toyota Avensis II t25 – estetyka pojazdu

Druga generacja Toyoty Avensis została zaprezentowana w 2003 roku. Trzy lata później samochód przeszedł lifting. Modyfikacje dotknęły wówczas stylistyki nadwozia oraz wnętrza.

Pod tym względem można mówić nawet o rewolucji. Design Toyoty Avensis t25 jest wprawdzie wciąż dość zachowawczy, to jednak zmiany są spore i nietrudno je dostrzec. Samochód stał się nieco większy, co wpłynęło również na przestronność kabiny i pojemność bagażnika. Nowy wygląd otrzymały również zderzaki, grill i położenie kierunkowskazów.  

Linia nadwozia jest dalej spokojna i łagodna, czemu często zarzuca się nudę i brak emocji. Wszystko jednak zależy od indywidualnych oczekiwań. Pojazdowi nie brakuje bowiem klasycznej elegancji i stylu. Projekt sylwetki jest zaś spójny i bardziej nowoczesny.

Co więcej, w tej odsłonie wnętrze bardzo zyskało na jakości – materiały wykończeniowe są o wiele lepsze niż w poprzedniej generacji – co niewątpliwie w pozytywny sposób wpływa także na estetykę pojazdu.

Toyota Avensis II t25 – zalety

Sercem Toyoty Avensis t25 jest napęd benzynowy lub silnik wysokoprężny. W kontekście zalet szczególnie pierwszy rodzaj zasługuje na uwagę. Bardzo chwalony jest bowiem silnik o pojemności 1,8 litra, który kierowcy określają mianem bezproblemowego, ale generalnie wszystkie jednostki benzynowe w tej generacji są całkiem udane i praktycznie bezawaryjne. Z diesli najbardziej polecanym jest zaś 2.0 D-4D o mocy 126 KM, choć ten nie jest całkowicie wolny od wad.

W rankingach awaryjności auto wypada całkiem nieźle. Pojazd często wybierany jest jako samochód rodzinny z uwagi na jego funkcjonalność. Niewątpliwym atutem jest też przestronna kabina i pojemny bagażnik (przestrzeń bagażowa szczególnie duża jest w wersji kombi).

Samochód słynie także z najwyższych not w testach bezpieczeństwa. Euro NCAP przyznało mu pięć gwiazdek za ochronę osób dorosłych. Godne uwagi jest również to, że pojazd wyposażony jest w aż dziewięć poduszek powietrznych, w tym również kolanową.

Toyota Avensis II t25 – wady

Wadą diesla 2.0 o mocy 116 KM jest turbosprężarka, która często ulega awarii. Przy silnikach wysokoprężnych kłopoty może sprawić również dwumasowe koło zamachowe oraz wtryskiwacze. Są to jednak problemy, które głównie dotyczyły egzemplarzy z początku produkcji.

Z kolei silnikowi 2.0 D-4D o mocy 126 KM zarzuca się odkształcenia bloku aluminiowego, przepalanie się uszczelki pod głowicą oraz wysokie zużycie oleju. Spory apetyt na olej przypisuje się niekiedy również polecanemu powyżej silnikowi 1.8 VVT-i.

Za wadę Toyoty Avensis t25 jej użytkownicy uznali ponadto przepalające się reflektory z żarówkami H7 oraz ksenony. Te ostatnie mogą wymagać dość kosztownej wymiany. Zdarza się też, że trzeba naprawiać tylne zawieszenie, szczególnie przy nadwoziu kombi. Szybko zużywają się tylne wahacze i przekładnia kierownicza. Sporym kłopotem może być także wysoka cena części (nierzadko trudno o zamienniki) oraz obsługi (częsta konieczność wizyt w autoryzowanych warsztatach).

Niezbyt wysoko kierowcy oceniają jakość tapicerki oraz lakieru, który bardzo łatwo zarysować. Dość często można spotkać się z korozją, a zarzuty padają także pod adresem trwałości hamulców. Niekiedy skarżono się też na zgrzytanie skrzyni biegów.

Podsumowując, Toyota Avensis t25 jest autem, który nie powinno sprawić większych kłopotów. Większość wad dotyczy jej pierwszych egzemplarzy, które stopniowo ulepszano. Drugą generację modelu uznaje się więc za samochód praktycznie bezawaryjny i niewątpliwie funkcjonalny. Ale przy tym niezbyt charakterystyczny – osoby, które chciałaby się wyróżnić, mogą poczuć się więc zawiedzione.

Warto przy tym również pamiętać, żeby przy zakupie używanego pojazdu sprawdzić dokładnie jego stan techniczny – pełna sprawność auta z rynku wtórnego to pierwsza złota zasada kupca.

Najnowsze

Gorące tematy

22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.