Toyota Camry – powrót na Stary Kontynent

0

Wielki powrót japońskiego sedana po latach nie przeszedł bez echa. Samochód po długiej nieobecności jest znów dostępny w europejskiej ofercie, co budzi oczywistą ciekawość, nie tylko u motoryzacyjnych zapaleńców.

Warto więc wiedzieć, jak prowadzi się Toyota Camry IX i na ile oszczędności można liczyć – czy oferowany napęd hybrydowy jest rzeczywiście tak ekonomiczny? Sprawdź również, czy najnowsza odsłona modelu jest wygodna także dla pasażerów.

Toyota Camry IX – oszczędna hybryda

Pod maską Toyoty Camry IX pracuje silnik 2.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 218 KM z bezstopniową przekładnią e-CVT. Stanowi on połączenie napędu benzynowego (177 KM) oraz jednostki elektrycznej (120 KM).

Do 100 km/h auto rozpędza się w 8,3 s. Jego maksymalna prędkość to natomiast 180 km/h. Najnowsza odsłona modelu jest oferowana wyłącznie z tą jednostką i napędem na przednie koła.

Średnie zużycie paliwa wynosi 5,3-5,6 l/100 km, co czyni najnowszą Camry jednym z najbardziej oszczędnych aut na rynku. Według opinii niektórych użytkowników jest w ogóle najoszczędniejszym z dostępnych obecnie modeli.

Co więcej, jego niskie spalanie to nie tylko domena jazdy miejskiej, bo samochód jest ekonomiczny również poza miastem. Można więc śmiało jeździć nim na dłuższe dystanse bez nadszarpnięcia portfela.

Mało tego, tak oszczędna jazda to przede wszystkim zasługa silnika, a w mniejszym stopniu rygorystycznego przestrzegania reguł ekologicznej jazdy i hamowaniem się przed dociskaniem gazu. Nie sposób zaprzeczyć, że to niewątpliwa zaleta tego auta.  

Zobacz też Toyota Camry – dostępne wersje wyposażenia

Toyota Camry IX – jak spisuje się w trasie?

Niskie spalenie to jedna z wielkich zalet Toyoty Camry IX, która przekłada się również na ocenę jej jazdy na trasie (w rzeczy samej pozytywną!). W końcu niewielkie zużycie paliwa to rzecz niezwykle ważna przy pokonywaniu dłuższych odległości, zwłaszcza jeśli takie dystanse mamy często przed sobą. Nie tylko zresztą z uwagi na zasobność portfela, ale chociażby częstotliwość tankowania.

Na tym jednak nie koniec, bo silnik sprawdza się naprawdę nieźle, a jego praca jest płynna i harmonijna. Co więcej, jest to odczuwalne nie tylko podczas jazdy na trasie, bo i w warunkach miejskich.

218-konna moc pozwala sprawnie przyspieszać i płynnie zmieniać pasy. Poza tym konstrukcja Toyota Camry IX została oparta na nowej platformie modułowej TNGA, co w dużym stopniu odpowiada za komfort i dynamikę jazdy – tych z kolei nie można odmówić japońskiej limuzynie.

Nadwozie jest spore, a rozstaw osi duży – a to czuje się wyraźnie podczas jazdy na trasie. Pomocne są przy tym również systemy wspomagania, w które auto zostało wyposażone. Poza tym samochód reaguje szybko i sprawnie na polecenia kierowcy. Dla komfortu jazdy i prowadzenia nie bez znaczenia pozostaje elektryczna regulacja kierownicy. Bez większych zarzutów odnieść się można również do resorowania, choć mogłoby być odrobinę lepsze.

Toyota Camry IX – komfort pasażerów

Na Toyotę Camry IX nie powinni narzekać również pasażerowie siedzący na tylnej kanapie. Ta jest bowiem bardzo wygodna i wysoka, zresztą cały samochód jest przestrzenny i komfortowy, również dla osób wysokiego wzrostu.

Podróżowanie tym autem to więc prawdziwa przyjemność, co szczególnie ważne jest podczas pokonywania długich dystansów. Warto również wspomnieć, że kabina jest dobrze wyciszona, co przecież też nie jest obojętne, i to zarówno z punktu widzenia kierowcy, jak i jego pasażerów.

Co więcej, podróżujący z tyłu ma możliwość regulacji kąta oparcia siedzenia, a także sterowania trzecią strefą klimatyzacji oraz roletami. Z tej pozycji może obsługiwać też audio JBL.

Toyota Camry została wycofana z oferty na Starym Kontynencie w 2004 roku. Fakt ten nie powinien budzić większego zdziwienia, ponieważ model nie oferował silnika diesla, który wówczas był największym obiektem pożądania kierowców.

Wraca jednak do Europy po piętnastu latach jako Toyota Camry IX, co również nie powinno nikogo dziwić. Stoi za tym przecież ekspansja napędów hybrydowych, a taki przecież napędza ten model. Warto dodać, że jednostka jest w pełni dopracowana i niezwykle oszczędna. Jazda tym autem to synonim komfortu i satysfakcji.

Tematy, które mogą Cię zainteresować

ŠKODA Enyaq RS iV ustanawia dwa rekordy GUINNESS WORLD RECORDS™ w drifcie na lodzie

ŠKODA ustanowiła dwa oficjalne rekordy świata w drifcie na lodzie elektrycznym SUV-em Enyaq RS iV.

0

Dobry mechanik samochodowy – jak wybrać specjalistę w swojej okolicy?

Szukając dobrego mechanika samochodowego w Nowym Sączu, należy wziąć pod uwagę kilka czynników, ponieważ sprawdzony

0

Dołącz do dyskusji na ten temat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

AUTA W TYM ARTYKULE

icon

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

icon

Ford Focus Mk3 – jaki silnik wybrać?

Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.

0

Ford Kuga II – jaki silnik wybrać?

Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto

0

Nowy taryfikator 2021 – uwaga na wysokie kwoty mandatów w 2021 roku!

Brawura na drodze będzie karana bardziej srogo niż do tej pory. W Polsce przez wiele

5

Ford Focus Mk2 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika to bardzo ważna sprawa. Dowiedz się więcej n temat silników diesla i

0

Ford Mondeo mk5 – dane techniczne, silniki, wersje wyposażenia, opinie kierowców

Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu

0

Ford Mondeo mk4 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika podczas zakupu samochodu to nie jest prosta decyzja. Warto dokładnie zapoznać się

0