Toyota Rav4 Hybrid 2020 – hybryda od Toyoty jedyna w swoim segmencie

Zdecydowanie najchętniej kupowanymi obecnie samochodami są SUV-y. Sporych rozmiarów auta, które bez problemu odnajdą się w jeździe miejskiej niejednokrotnie wyposażane są w solidne jednostki napędowe. Jednak ceny paliwa wbrew marzeniom kierowców nie spadają, a wręcz przeciwnie. Czy można jednak połączyć w jakiś sposób duże gabaryty, sensowną moc silnika i przyzwoite spalanie? Tak, wystarczy postawić na silnik hybrydowy.

Toyota Rav4 Hybrid – od miejskiego SUV-a do średniej klasy hybrydy

Producentem, który niemało uwagi poświęca swoim samochodom z silnikami hybrydowymi jest Toyota. W ofercie tej japońskiej firmy znajdziemy zarówno małe miejskie auta, jak i całkiem mocne SUV-y o napędzie hybrydowym. Do tej ostatniej kategorii należy Rav4 Hybrid. 

Toyota Rav4 po raz pierwszy wyjechała na drogi jako miejski SUV w 1994 roku. Od tamtego roku przeszła sporo zmian, jednak jedne z największych pojawiły się wraz z premierą czwartej generacji w 2012 roku. Auto zostało wtedy oficjalnie SUV-em klasy średniej, a obok silników diesla i benzynowego pod maską Rav4 znalazł się silnik hybrydowy – łączący mocny silnik benzynowy z napędem elektrycznym.

Toyota Rav4 Hybrid piątej generacji

W roku 2017 Toyota Rav4 była najlepiej sprzedającym się SUV-em, a także szósty najpopularniejszy samochód w ogóle. Rok później na świat przyszła piąta już odsłona Rav4. Model oparto na platformie GA-k z serii TNGA (z architektury której korzystają także Toyota CH-R, Toyota Corolla XII czy Lexus LC i Lexus LS) gwarantującej większą sztywność, a nadwozie chociaż nieco większe, zostało skrócone względem poprzedniej generacji SUV-a Toyoty (ma teraz równe 4600 mm długości oraz szerokość 1855 mm).

Mniej niż 6 litrów na 100 km oraz nieco ponad 8 sekund „do setki”

Obecnie najnowsza generacja Toyoty Rav4 Hybrid oznaczona numerem 5 (wypuszczona w 2018 roku) posiada na wyposażeniu dwa warianty silnika hybrydowego – 2.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 218 koni mechanicznych z napędem na przednią oś, albo 222 koni z napędem AWD. Czas jakiego potrzebuje auto do osiągnięcia setki to nieco ponad 8 sekund (8,4 s dla przednionapędowca i 8,1 s dla wersji 4×4), a prędkość maksymalna w obu przypadkach 180 km/h. 

Przyzwoite osiągi zapewniane przez wsparcie elektrycznego motoru sprawiają, że Toyota Rav4 Hybrid zachęci do siebie nawet zagorzałych fanów jednostek napędzanych dieslem. Dzięki odzyskiwaniu energii z hamowania silnik elektryczny nie wymaga ładowania z gniazdka i pracuje równolegle do jednostki benzynowej.

Jednak bez dwóch zdań Japończykom trzeba przyznać, że udaje im się wprowadzać hasło Stop Smog Go Hybrid w życie. Nowy SUV emituje poniżej 130 g CO2 na każdy kilometr, ale co ważniejsze dla kierowców spala…. niecałe 6 litrów paliwa na każde 100 km w cyklu mieszanym. Co prawda osobom z ciężką nogą może być ciężko osiągnąć ten wynik, jednak spokojna jazda w trasie potrafi zaowocować wskazaniami na poziomie 5,5 litra, a nawet mniej. 

Bezstopniowa skrzynia Toyoty z roku na rok jest coraz bardziej dopracowana i pracuje naprawdę przyzwoicie. Samo auto jednak mimo dobrych osiągów, porządnej skrzyni e-CVT i agresywnego designu nadwozia nie jest wcale modelem przeznaczonym do jazdy sportowej. Na kręte i strome podjazdy natomiast dużo lepiej nadają się egzemplarze z napędem AWD, zostawiając przednionapędowca z tyłu.

Wyposażenie Rav4 Hybrid

Wnętrze auta zostało podobnie jak w przeszłości wykonane w solidny i doskonały pod kątem obsługi sposób. Spory ekran dotykowy pozwala bezproblemowo obsługiwać system multimedialny, a ogólne spasowanie elementów stoi na wysokim poziomie – chociaż całość raczej unika sprawiania wrażenia segmentu premium. 

Wyposażenie nowego SUV-a Toyoty dostępne jest w kilku wersjach: 

  • Active
  • Comfort
  • Selection
  • Executive

Nawet najtańszy pakiet Active posiada całą masę udogodnień takich jak klimatyzacja automatyczna (w wersji hybrydowej – modele z dwulitrowym silnikiem benzynowym wyposażono w tym przypadku w klimatyzację manualną) z nawiewem na drugi rząd siedzeń, wielofunkcyjną kierownicą, podgrzewanymi, elektrycznie składanymi lusterkami i kolorowy 4,2″ wyświetlacz tablicy rozdzielczej z 7″ ekranem do obsługi multimediów.

Dla osób decydujących się na nieco bogatszy pakiet Comfort Toyota przygotowała zegary Optitron, 7″ wyświetlacz tablicy rozdzielczej, czujniki parkowania z tyłu, kamerę cofania i malowane w Piano Black relingi dachowe.

Rav4 Hybrid Selection to nie tylko dwukolorowe nadwozie z dachem w kolorze Piano Black, ale także obsługiwana bezdotykowo elektryczna klapa bagażnika, system inteligentnego kluczyka, czujniki parkowania również z przodu pojazdu, a za dodatkową opłatą także system audio JBL z najwyższej półki, bądź dach panoramiczny. 

Prawdziwe wrażenie robi jednak najlepiej wyposażony pakiet Executive. Gwarantuje on panoramiczny ekran z kamerami 360, możliwość zapisu ustawień fotela kierowcy, lusterko wsteczne z wyświetlaczem cyfrowym, a radio wchodzące w skład systemu multimedialnego otrzymuje dodatkowo obsługę w systemie cyfrowym DAB. Podobnie jak w wersji Selection wymagający kierowcy mogą dopłacić do wersji z nagłośnieniem od JBL, a także panoramicznym dachem. 

Toyota Rav 4 Hybrid – bezpieczeństwo przede wszystkim

Na nabywców piątej generacji Toyoty Rav4 niezależnie od wybranego pakietu wyposażenia czekają specjalne systemy bezpieczeństwa. Toyota Safety Sense 2 to między innymi układ wczesnego reagowania w razie zagrożenia zderzeniem (ze specjalną funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów), automatycznie uruchamiane światła drogowe, asystent utrzymania pasa ruchu, układ rozpoznawania znaków drogowych, a także system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu wraz z automatycznym powrotem na poprzedni tor jazdy.

Rav4 Hybrid Executive otrzymała ponadto kilka zupełnie nowych systemów – między innymi układ detekcji przeszkód ICS. 

Toyota Rav4 z hybrydowym silnikiem to rozsądny wybór

Najpopularniejszy SUV Toyoty z ponad 25-letnią historią w swoim nowym wydaniu z hybrydowym napędem sporo zyskuje. Ten niemały samochód (zarówno jeśli mowa o przestronności wnętrza, jak i wymiarach zewnętrznych) dzięki zastosowaniu wsparcia silnika elektrycznego pomoże zaoszczędzić sporo na paliwie oferując spalanie poniżej 6 litrów, a jednocześnie zapewni wysoki komfort podróży dzięki dobremu spasowaniu elementów wnętrza i bogatym pakietom wyposażenia wraz z pokaźnym systemem bezpieczeństwa. 

Nie jest to jednak samochód sportowy i nie zadowoli maniaka wysokich prędkości (180 km/h nie jest fenomenem), a poza trasą nawet z aktywnym systemem off-road wymaga ostrożności. Dla większości kierowców nowa Rav4 będzie jednak doskonałym samochodem do codziennego użytku. 

Najnowsze

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.