Przedstawiciele firmy FSO Syrena zaprezentowali nowy koncept samochodu wzorowanego na kultowym Polonezie.
Polonez produkowany był przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie od 3 maja 1978 roku do 22 kwietnia 2002 roku. Początkowo samochody powstawały jedynie w wersji podstawowej – wyposażone w silniki o pojemności 1,3 litra i mocy 65 KM, a także 1,5-litrowe o mocach 75 KM i 81 KM. Do 1982 roku Polonezy wyposażano w skrzynie biegów o 4 przełożeniach. Dopiero później zaczęto seryjnie montować skrzynie pięciobiegowe.
Warto wspomnieć, że od lutego 1978 roku Polonezy brały udział w wyścigach i rajdach.
W roku 1991 pojawiła się wersja Caro, w której początkowo dokonano jedynie zmian reflektorów. Później zmodernizowano gamę silników. W 1993 roku w Polonezie Caro zwiększono rozstaw kół, dodano wspomaganie kierownicy, czy zmodyfikowano deskę rozdzielczą. Wprowadzono również wersję z ponad 100-konnym, szesnastozaworowym silnikiem, wyprodukowanym przez Rovera o pojemności 1,4 litra. Od 1996 roku udostępniono dla użytkowników wersję sedan – Atu.
Produkcję zawieszono 22 kwietnia 2002 roku. Wyprodukowano łącznie 1 061 807 egzemplarzy Poloneza w różnych wersjach. W latach 90, Polonez Caro był najchętniej kupowanym samochodem w Polsce.
Współczesny model Poloneza z pewnością budzi duże zainteresowanie i jego powstanie to nie lada gratka dla fanów tego samochodu. Nowy koncept to samochód w typie sportback, reprezentujący klasę premium. Mierzy nieco ponad 5 metrów.
Zobacz jak wygląda nowy Polonez!