Współczesne pojazdy są wręcz naszpikowane elektroniką i obsługiwane przez wiele komputerów pokładowych. Do zdiagnozowania usterki w takim pojeździe niezbędny jest odpowiedni interfejs diagnostyczny, który pomoże odczytać błędy, przeanalizować parametry pracy układów, wykonać aktywację oraz zaawansowane regulacje, adaptacje i kodowania. Jaki interfejs diagnostyczny wybrać? Sprawdź w naszym artykule!
Interfejs diagnostyczny – jak działa?
Wszystko zaczyna się od gniazda OBDII. Element ten odpowiada za udostępnianie protokołu diagnostycznego odczytywanego przez odpowiednie testery diagnostyczne. Gniazdo jest fabrycznie montowane w pojazdach osobowych produkowanych w Europie od 2001 roku. Wprowadzenie znormalizowanego gniazda znacznie ograniczyło ilość złączy diagnostycznych, w które musi wyposażyć się warsztat. Ale czy do wykonania poprawnej diagnostyki wystarczy nam jakikolwiek tester? Otóż oczywiście, że nie.
Aby wykonać profesjonalną diagnostykę, warsztat powinien wyposażyć się w oryginalny tester wielomarkowy, umożliwiający już nie tylko odczyt błędów czy parametrów pracy układów, ale dający mu możliwość wykonywania zaawansowanych kalibracji i kodowań, bo właśnie w tym obszarze diagnostyka rozwinęła się w ostatnich czasach. Obecnie, by przeprowadzić nawet najprostszą czynność serwisową, np. polegającą na wymianie klocków w elektrycznym hamulcu postojowym, należy użyć odpowiedniej funkcji cofania tłoczków.
W czym pomoże interfejs diagnostyczny?
Wysokiej klasy interfejs diagnostyczny to obowiązkowe wyposażenie warsztatu samochodowego. Dzięki niemu diagnosta z łatwością zapozna się z listą błędów i nieprawidłowości. Ponadto interfejs daje wgląd w parametry pracy np. sterownika zarządzającego pracą silnika, czyli m.in. takie jak: temperatura oleju, temperatura płynu chłodzącego, ciśnienie w magistrali, ciśnienie doładowania lub wiele innych niezbędnych danych udostępnianych przez szereg czujników. Interfejs pomaga diagnoście również określić sprawność poszczególnych elementów, takich jak np. filtr cząstek stałych, czy katalizator.
Dlaczego warto zainwestować w funkcjonalny interfejs diagnostyczny?
Interfejs diagnostyczny to skuteczny i praktyczny sposób na monitorowanie funkcjonowania pojazdu. Dziś prawidłowa naprawa nowoczesnego samochodu bez odpowiedniej diagnozy jest niemożliwa. Jaki interfejs diagnostyczny wybrać? Tu warto zainteresować się ofertą firmy TEXA. Oferują oni profesjonalny i skuteczny sprzęt. Z nim diagnostyka samochodów ciężarowych, osobowych i maszyn rolniczych, budowlanych czy też motocykli jest błyskawiczna i dokładna. Oprogramowanie IDC5 proponowane przez firmę TEXA prowadzi mechanika krok po kroku od wykrycia usterki, po jej schemat rozwiązania. To nie tylko wyjątkowa funkcjonalność, ale również intuicyjna i bezpieczna obsługa. IDC5 to oprogramowanie, które oferuje takie funkcje jak:
- automatyczne wyszukiwanie pojazdu
- automatyczne skanowanie TGS3s
- funkcjonalne karty dashboard
- interaktywne schematy elektryczne
- diagnostykę prowadzoną
- rozwiązane problemy
- biuletyny techniczne
- oraz wiele innych zaawansowanych funkcji
To oprogramowanie, które jest dedykowane do wielu środowisk. Sprawdzi się w diagnostyce samochodów osobowych, samochodów ciężarowych, maszyn rolniczych i budowlanych, motocykli i przy sprzęcie motorowodnym. Oprócz tego firma TEXA oferuje m.in.: urządzenia pomiarowe, sprzęt służący do analizy emisji spalin, urządzenia służące do diagnostyki i obsługi systemów klimatyzacji oraz urządzenia do kalibracji kamer i radarów w systemach ADAS.