Interfejs diagnostyczny w warsztacie samochodowym – jaki wybrać?

0

Współczesne pojazdy są wręcz naszpikowane elektroniką i obsługiwane przez wiele komputerów pokładowych. Do zdiagnozowania usterki w takim pojeździe niezbędny jest odpowiedni interfejs diagnostyczny, który pomoże odczytać błędy, przeanalizować parametry pracy układów, wykonać aktywację oraz zaawansowane regulacje, adaptacje i kodowania. Jaki interfejs diagnostyczny wybrać? Sprawdź w naszym artykule!

Interfejs diagnostyczny – jak działa?

Wszystko zaczyna się od gniazda OBDII. Element ten odpowiada za udostępnianie protokołu diagnostycznego odczytywanego przez odpowiednie testery diagnostyczne. Gniazdo jest fabrycznie montowane w pojazdach osobowych produkowanych w Europie od 2001 roku. Wprowadzenie znormalizowanego gniazda znacznie ograniczyło ilość złączy diagnostycznych, w które musi wyposażyć się warsztat. Ale czy do wykonania poprawnej diagnostyki wystarczy nam jakikolwiek tester? Otóż oczywiście, że nie. 

Aby wykonać profesjonalną diagnostykę, warsztat powinien wyposażyć się w oryginalny tester wielomarkowy, umożliwiający już nie tylko odczyt błędów czy parametrów pracy układów, ale dający mu możliwość wykonywania zaawansowanych kalibracji i kodowań, bo właśnie w tym obszarze diagnostyka rozwinęła się w ostatnich czasach. Obecnie, by przeprowadzić nawet najprostszą czynność serwisową, np. polegającą na wymianie klocków w elektrycznym hamulcu postojowym, należy użyć odpowiedniej funkcji cofania tłoczków. 

W czym pomoże interfejs diagnostyczny?

Wysokiej klasy interfejs diagnostyczny to obowiązkowe wyposażenie warsztatu samochodowego. Dzięki niemu diagnosta z łatwością zapozna się z listą błędów i nieprawidłowości. Ponadto interfejs daje wgląd w parametry pracy np. sterownika zarządzającego pracą silnika, czyli m.in. takie jak: temperatura oleju, temperatura płynu chłodzącego, ciśnienie w magistrali, ciśnienie doładowania lub wiele innych niezbędnych danych udostępnianych przez szereg czujników. Interfejs pomaga diagnoście również określić sprawność poszczególnych elementów, takich jak np. filtr cząstek stałych, czy katalizator.

Dlaczego warto zainwestować w funkcjonalny interfejs diagnostyczny?

Interfejs diagnostyczny to skuteczny i praktyczny sposób na monitorowanie funkcjonowania pojazdu. Dziś prawidłowa naprawa nowoczesnego samochodu bez odpowiedniej diagnozy jest niemożliwa. Jaki interfejs diagnostyczny wybrać? Tu warto zainteresować się ofertą firmy TEXA. Oferują oni profesjonalny i skuteczny sprzęt. Z nim diagnostyka samochodów ciężarowych, osobowych i maszyn rolniczych, budowlanych czy też motocykli jest błyskawiczna i dokładna. Oprogramowanie IDC5 proponowane przez firmę TEXA prowadzi mechanika krok po kroku od wykrycia usterki, po jej schemat rozwiązania. To nie tylko wyjątkowa funkcjonalność, ale również intuicyjna i bezpieczna obsługa. IDC5 to oprogramowanie, które oferuje takie funkcje jak: 

  • automatyczne wyszukiwanie pojazdu 
  • automatyczne skanowanie TGS3s 
  • funkcjonalne karty dashboard 
  • interaktywne schematy elektryczne 
  • diagnostykę prowadzoną 
  • rozwiązane problemy 
  • biuletyny techniczne
  • oraz wiele innych zaawansowanych funkcji

To oprogramowanie, które jest dedykowane do wielu środowisk. Sprawdzi się w diagnostyce samochodów osobowych, samochodów ciężarowych, maszyn rolniczych i budowlanych, motocykli i przy sprzęcie motorowodnym. Oprócz tego firma TEXA oferuje m.in.: urządzenia pomiarowe, sprzęt służący do analizy emisji spalin, urządzenia służące do diagnostyki i obsługi systemów klimatyzacji oraz urządzenia do kalibracji kamer i radarów w systemach ADAS.

Tematy, które mogą Cię zainteresować

ŠKODA Enyaq RS iV ustanawia dwa rekordy GUINNESS WORLD RECORDS™ w drifcie na lodzie

ŠKODA ustanowiła dwa oficjalne rekordy świata w drifcie na lodzie elektrycznym SUV-em Enyaq RS iV.

0

Dobry mechanik samochodowy – jak wybrać specjalistę w swojej okolicy?

Szukając dobrego mechanika samochodowego w Nowym Sączu, należy wziąć pod uwagę kilka czynników, ponieważ sprawdzony

0

Dołącz do dyskusji na ten temat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

icon

Ford Focus Mk3 – jaki silnik wybrać?

Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.

0

Ford Kuga II – jaki silnik wybrać?

Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto

0

Nowy taryfikator 2021 – uwaga na wysokie kwoty mandatów w 2021 roku!

Brawura na drodze będzie karana bardziej srogo niż do tej pory. W Polsce przez wiele

5

Ford Focus Mk2 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika to bardzo ważna sprawa. Dowiedz się więcej n temat silników diesla i

0

Ford Mondeo mk5 – dane techniczne, silniki, wersje wyposażenia, opinie kierowców

Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu

0

Ford Mondeo mk4 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika podczas zakupu samochodu to nie jest prosta decyzja. Warto dokładnie zapoznać się

0