Range Rover Evoque zadebiutował w 2011 roku. To kompatowy SUV klasy premium o wyrafinowanej elegancji i luksusowej wygodzie. Przez wiele lat na rynku, stał się ulubieńcem miłośników marki Land Rover, niezmiennie zachwycając swoim designem i doskonałą jakością wykonania.
Range Rover Evoque I – wersje wyposażenia
Na przestrzeni lat istnienia modelu, Evoque oferowany był w różnych wersjach wyposażenia:
Pure
Wersja wyposażenia Pure to podstawowy model Range Rovera Evoque. Mimo że jest to najprostszy wariant tego SUV-a, nie brakuje mu elegancji i luksusu, które stały się znakiem rozpoznawczym marki Land Rover.
Model Pure jest wyposażony w szereg funkcji standardowych, które tworzą komfortową i bezpieczną jazdę. Wśród nich znajduje się system sterowania klimatyzacją, który umożliwia precyzyjne zarządzanie temperaturą w kabinie. Kierowcy i pasażerowie mogą cieszyć się wygodą siedzeń pokrytych materiałem T-Tec, który zapewnia przewiewność i trwałość.
Jednym z elementów, który wyróżnia wersję Pure, jest skórzana kierownica. To nie tylko luksusowy dodatek, ponieważ skórzana kierownica poprawia także komfort prowadzenia dzięki swojej miękkości i trwałości. Jest wyposażona w przyciski sterowania, które pozwalają na łatwe zarządzanie systemem multimedialnym bez odrywania od niej rąk.
Podstawowy system multimedialny Range Rovera Evoque I w wersji Pure to ekran dotykowy o przekątnej 8 cali. Umożliwia on łatwe sterowanie systemem audio, nawigacją i innymi funkcjami. Jest dostępny w wielu językach i zapewnia intuicyjne korzystanie z jego funkcji.
Mimo, że Pure jest podstawowym modelem, zawiera wiele elementów z zakresu bezpieczeństwa. System kontroli trakcji, system stabilizacji pojazdu, a także zestaw poduszek powietrznych – to wszystko standardowo dostępne w tej wersji.
SE
Wersja wyposażenia SE to kolejny poziom luksusu i wygody. Jest ona rozbudowaną wersją modelu Pure z dodatkiem szeregu zaawansowanych technologii i udogodnień.
SE posiada zestaw funkcji premium. Są to m.in. skórzane siedzenia, które zapewniają wyjątkowy komfort podczas jazdy. Są elektrycznie regulowane, a kierowca ma do dyspozycji pamięć ustawień, dzięki czemu łatwo odnajdzie swoją idealną pozycję za kierownicą.
Wersja SE posiada także zaawansowany system nawigacji, który zapewnia precyzyjne i łatwe do zrozumienia instrukcje. Oprócz tego, Range Rover Evoque I SE ma wyższej klasy oświetlenie z technologią LED, które nie tylko zapewnia lepsze oświetlenie drogi, ale także dodaje elegancji.
Jednym z kluczowych elementów wersji SE jest także jej system infotainment. Dzięki 10-calowemu ekranowi dotykowemu oraz integracji z Apple CarPlay i Android Auto, system ten oferuje szereg funkcji multimedialnych.
SE DYNAMIC
Evoque w wersji SE Dynamic to wersja z dodatkowymi sportowymi elementami. Dzięki temu samochód łączy w sobie elegancję i komfort z dynamiczną jazdą i sportowym charakterem.
Na pierwszy rzut oka zauważalne są sportowe elementy dodane do wyglądu zewnętrznego. Są to między innymi większe, 19-calowe koła oraz sportowy wydech. Dodatkowo, specjalna sportowa stylistyka obejmuje między innymi spoiler z tyłu i obniżony profil.
Wnętrze samochodu również podkreśla jego sportowy charakter. Sportowe siedzenia z perforowanej skóry oferują doskonałe podparcie, a jednocześnie są niezwykle komfortowe. Kierownica również ma sportowy profil, co poprawia chwyt i zwiększa kontrolę nad pojazdem.
Wersja SE Dynamic zawiera również zaawansowany system Dynamic Response. Jest to technologia, która poprawia manewrowanie i stabilność samochodu, szczególnie przy wyższych prędkościach. Dzięki temu jazda jest bardziej płynna i stabilna, nawet w trudnych warunkach drogowych.
Dodatkowo, SE Dynamic oferuje również szereg udogodnień znanych z wersji SE, w tym zaawansowany system infotainment z 10-calowym ekranem dotykowym oraz integracją z Apple CarPlay i Android Auto.
HSE
Wersja wyposażenia HSE jest pełna funkcji premium, które zdecydowanie wyróżniają go na tle innych wariantów.
Na pierwszy rzut oka widać, że HSE to model o wyższym standardzie. Zewnętrzne detale, takie jak lśniące chromowane wykończenia czy 20-calowe koła z lekkich stopów, nadają mu wyrafinowany wygląd.
Wnętrze HSE jest równie imponujące. Na skórzanych siedzeniach kierowca i przedni pasażer mogą korzystać z 12-kierunkowej regulacji, która umożliwia znalezienie idealnej pozycji do jazdy.
Na pokładzie HSE znajduje się również zaawansowany system audio Meridian. Ten system dźwiękowy o mocy 380W z 11 głośnikami zapewnia niesamowite doznania muzyczne podczas jazdy.
Kolejnym ważnym elementem wersji HSE jest jej zaawansowany system infotainment.
Bezpieczeństwo jest również priorytetem dla HSE. Ten model jest wyposażony w różne systemy bezpieczeństwa, takie jak system monitorowania martwego pola, system ostrzegania o zmianie pasa ruchu i system hamowania awaryjnego.
HSE DYNAMIC
Range HSE Dynamic jest połączeniem luksusu z wersji HSE ze sportowym charakterem Dynamic. Ten model oferuje najwyższy standard wyposażenia, a jednocześnie dodaje więcej dynamizmu jeździe.
Na zewnątrz, HSE Dynamic posiada szereg sportowych elementów, które wyróżniają go na tle innych wersji. Sportowy spoiler, dwukierunkowy wydech i 20-calowe koła z lekkich stopów to tylko niektóre z elementów, które nadają mu bardziej agresywny wygląd.
Wewnątrz samochodu, luksusowe wnętrze jest połączone z sportowymi elementami. Perforowane skórzane siedzenia i sportowa kierownica nadają samochodowi charakteru
HSE Dynamic jest również wyposażony w zaawansowany system Dynamic Response.
Convertible SE Dynamic
Range Rover Evoque w wersji Convertible SE Dynamic to unikalne połączenie luksusowego SUV-a z kabrioletem. Dzięki temu samochód oferuje nie tylko wygodę i luksus, ale także swobodę związaną z otwartym dachem.
Zewnętrznie Convertible SE Dynamic wygląda jak typowy Range Rover Evoque z tym wyjątkiem, że posiada składany dach. Ten elektrycznie składany dach typu „soft top” może być otwierany i zamykany w mniej niż 20 sekund, nawet podczas jazdy z prędkością do 30 km/h. Pozwala to na łatwe korzystanie z tej funkcji, niezależnie od warunków drogowych.
Wewnątrz samochodu dominują luksusowe materiały, w tym skórzane siedzenia, które są wyjątkowo wygodne. Dodatkowo, siedzenia są podgrzewane, co pozwala na korzystanie z otwartego dachu nawet w chłodniejsze dni.
Convertible SE Dynamic, podobnie jak SE Dynamic, oferuje sportowy charakter jazdy dzięki zaawansowanemu systemowi Dynamic Response, który poprawia stabilność i manewrowanie. Jest on również wyposażony w 20-calowe koła z lekkich stopów, sportową kierownicę i sportowy wydech, co dodatkowo podkreśla jego dynamiczny charakter.
Convertible HSE Dynamic
Range Rover Evoque Convertible HSE Dynamic to samochód, który reprezentuje najwyższy poziom luksusu wśród kabrioletów Range Rover Evoque, dodając do tego sportowy charakter jazdy.
We wnętrzu Convertible HSE Dynamic dominuje luksus. Skórzane, podgrzewane siedzenia są wyjątkowo wygodne, a 12-kierunkowa regulacja siedzeń kierowcy z pamięcią ustawień pozwala na łatwe znalezienie idealnej pozycji za kierownicą. Convertible HSE Dynamic oferuje również zaawansowany system infotainment.
Silniki benzynowe Range Rover Evoque I
W Range Roverze Evoque I dostępne są różne silniki benzynowe, które zapewniają różne poziomy mocy i wydajności:
- 2.0-litrowy silnik turbo o mocy 240 koni mechanicznych. Ten silnik oferuje dobrą równowagę między mocą a oszczędnością paliwa. Dzięki technologii turbo zapewnia płynną moc w całym zakresie obrotów, co przekłada się na szybkie przyspieszenie i łatwość prowadzenia.
- 2.0-litrowy silnik turbo o mocy 290 koni mechanicznych. Ten silnik zapewnia jeszcze lepsze osiągi, oferując szybsze przyspieszenie i większą prędkość maksymalną.
- Silnik 2.0 Si4 z systemem hybrydowym typu plug-in, ma łączną moc 309 koni mechanicznych, a jego zasięg na samym prądzie wynosi do 50 kilometrów. Ten silnik oferuje nie tylko doskonałe osiągi, ale również pozwala na jazdę bezemisyjną na krótkich dystansach, co czyni go idealnym wyborem dla tych, którzy chcą połączyć luksus z ekologicznym podejściem do motoryzacji.
Silniki wysokoprężne Range Rover Evoque I
W ofercie Range Rover Evoque I znajdują się różne silniki wysokoprężne, które oferują moc, wydajność i oszczędność paliwa:
- 2.0-litrowy silnik turbodiesel TD4. Dostępny jest w dwóch wariantach mocy: 150 i 180 koni mechanicznych. Ta jednostka zapewnia dobrą równowagę między osiągami a oszczędnością paliwa, dzięki czemu jest dobrym wyborem dla tych, którzy cenią sobie wydajność i ekonomię eksploatacji.
- 2.0-litrowy silnik SD4 o mocy 240 koni mechanicznych. Ten silnik oferuje lepsze osiągi, co przekłada się na szybsze przyspieszenie i wyższą prędkość maksymalną. Jest to doskonały wybór dla tych, którzy szukają samochodu o większej mocy, ale nadal chcą mieć korzyści płynące z jazdy dieslem.
Najczęściej występujące usterki
Range Rover Evoque I jest pojazdem o ogólnie dobrej niezawodności, ale jak każdy używany samochód, może mieć pewne problemy. Wśród najczęściej zgłaszanych problemów przez użytkowników są:
- Kwestie elektryczne: Evoque jest wyposażony w wiele zaawansowanych funkcji i technologii, które mogą czasem powodować problemy. Użytkownicy zgłaszali problemy z systemem infotainment, czujnikami parkowania, a także z elektrycznymi szybami i lusterkami.
- Usterki w układzie zawieszenia: Niektóre modele Evoque mogą mieć problemy z układem zawieszenia, zwłaszcza jeśli były używane w trudnych warunkach terenowych. Objawy mogą obejmować nierówną jazdę lub nieprawidłowe zużycie opon.
- Problemy z turbosprężarką: W niektórych silnikach diesla występują problemy z turbosprężarką. Objawy mogą obejmować spadek mocy, nadmierne dymienie czy głośną pracę silnika.
- Kwestie związane z układem hamulcowym: W niektórych przypadkach zgłaszane były problemy z układem hamulcowym, w tym zużycie tarcz i klocków hamulcowych.
Pomimo tych potencjalnych problemów, Evoque I jest uważany za niezawodny i solidny pojazd. Ważne jest jednak, aby przed zakupem używanego modelu dokładnie sprawdzić jego stan i historię serwisową.
Opinie kierowców
Opinie kierowców na temat Range Rover Evoque I są w większości pozytywne, z kilkoma zauważonymi obszarami do poprawy. Poniżej znajduje się przegląd często poruszanych tematów.
Komfort jazdy: Wielu kierowców chwali Evoque za wyjątkowy komfort jazdy. Jego zawieszenie jest dobrze skonstruowane, a dźwiękoszczelność kabiny jest wysokiej jakości. Kierowcy zauważają, że jazda tym modelem jest przyjemna, zarówno w mieście, jak i na autostradzie.
Wnętrze i wyposażenie: Kierowcy często chwalą luksusowe wnętrze oraz jego zaawansowane technologie i funkcje. Zaznaczają, że jakość materiałów i poziom wykończenia są najwyższe.
Wydajność silników: Z opinii wynika, że zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne są doceniane za ich moc i responsywność. Szczególnie wersje z mocniejszymi silnikami są chwalone za dynamiczne osiągi.
Zużycie paliwa: Niektórzy kierowcy zauważają, że zużycie paliwa może być wyższe, niż oczekiwali, szczególnie w silnikach benzynowych. Jednak wielu z nich akceptuje to, biorąc pod uwagę wagę pojazdu i jego wydajność.
Serwis i niezawodność: W opinii niektórych kierowców, Evoque I jest dość kosztowny w utrzymaniu, szczególnie jeśli pojawiają się problemy techniczne. Wielu z nich jednak zgadza się, że ogólnie samochód jest solidny i niezawodny.
Czy warto kupić używany egzemplarz?
Decyzja o zakupie używanego Range Rover Evoque I zależy od wielu czynników, w tym od budżetu, potrzeb i oczekiwań kupującego. Oto kilka kluczowych aspektów, które warto rozważyć.
Pierwszym aspektem jest wyjątkowy komfort i luksus, który oferuje Range Rover Evoque I. Jeśli szukasz samochodu, który oferuje luksusowe wnętrze, zaawansowane technologie i wygodę na najwyższym poziomie, Evoque I może być dobrym wyborem.
Co więcej, Evoque I oferuje dobre osiągi, zarówno w przypadku silników benzynowych, jak i wysokoprężnych. Jeżeli dynamiczna jazda jest dla Ciebie ważna, Evoque I na pewno Ci to zapewni.
Jednak istnieje również kilka potencjalnych minusów, o których warto pamiętać. Na przykład, utrzymanie Evoque I może być dość kosztowne, szczególnie jeżeli pojawią się usterki. Warto więc sprawdzić stan techniczny pojazdu i historię jego serwisowania przed zakupem.
Poza tym, choć Range Rover Evoque I oferuje miejsce dla pięciu osób, jego przestrzeń bagażowa może okazać się niewystarczająca dla niektórych użytkowników, zwłaszcza jeśli często podróżują z dużą ilością bagażu.