W ubiegłym roku ŠKODA pozostała poniżej limitu emisji CO2 w Unii Europejskiej oraz w Norwegii i Islandii. Średnia wartość emisji wszystkich modeli dostarczonych w 2021 r. wyniosła 114,8 g/km – to 3 g poniżej limitu ustalonego przez UE. Średnie wartości emisji marki obniżyły się m.in. poprzez zwiększony udział pojazdów całkowicie elektrycznych. Do osiągnięcia wyznaczonych celów przyczynił się flagowy model ŠKODY – ENYAQ iV.
ŠKODA kontynuuje dekarbonizację swojej floty pojazdów. W 2021 r. marka dostarczyła około 43 400 całkowicie elektrycznych samochodów do krajów Unii Europejskiej oraz do Norwegii i Islandii, a także 27 600 hybryd typu plug-in.
Udane wejście na rynek elektrycznego modelu ENYAQ iV
W pełni elektryczny SUV – ENYAQ iV – odgrywa ważną rolę w realizacji celów ograniczających emisję CO2. Marka dostarczyła klientom na Starym Kontynencie już około 39 tysięcy sztuk tego bezemisyjnego pojazdu. Co więcej, w 2021 r. ENYAQ iV okazał się najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Holandii i Czechach. Model otrzymał również wiele międzynarodowych nagród, w tym „Golden Steering Wheel 2021”. Ponadto, ENYAQ iV jest jednym z siedmiu finalistów nagrody „Car of the Year”, której zwycięzcę poznamy jeszcze w lutym br.
Trzy kolejne całkowicie elektryczne modele do 2030 r.
W ramach strategii NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030, firma planuje wprowadzić do 2030 r. co najmniej trzy kolejne w pełni elektryczne modele, z których wszystkie będą pozycjonowane niżej od flagowego modelu ENYAQ iV – pod względem wielkości i ceny. W zależności od rozwoju rynku, celem jest zwiększenie udziału modeli całkowicie elektrycznych w sprzedaży marki ŠKODA w Europie – ma on wynieść od 50 do 70 procent do roku 2030. Firma aspiruje także do zmniejszenia emisji floty o ponad 50 procent w porównaniu do 2020 r.