Toyota Auris zadebiutowała w 2007 roku, zastępując w większości krajów Toyotę Corollę. Jej czas skończył się już dwanaście lat później, kiedy przywrócono dawną nazwę modelu. Decyzja ta mogła zresztą wydać się zaskakująca. Zwłaszcza że początkowo wersja z 2019 roku miała być po prostu kolejną generacją Auris, tak zresztą została zaprezentowana.
Ostatecznie powrócono jednak do tradycyjnego nazewnictwa, więc pod nazwami Toyota Auris Hatchback i Combi z kryje się w rzeczywistości Corolla.
Toyota Auris Hatchback 2019
Pod maską Toyoty pracuje silnik benzynowy 1,2 Turbo o mocy 116 KM. Auto wyposażone jest w 6-biegową skrzynię manualną, której miejsce może zająć bezstopniowa przekładnia Multidrive S za dopłatą i na życzenie klienta.
Alternatywę dla jednostki spalinowej stanowi hybryda w dwóch wersjach
z bezstopniową przekładnią. Napęd stanowi połączenie silnika benzynowego
o pojemności 1,8 litra z elektrycznym o mocy 122 KM i maksymalnym momencie obrotowym 142 Nm. Na rozpędzenie do setki auto potrzebuje 10,9 s.
Co więcej, dostępna jest również mocniejsza wersja hybrydy z silnikiem 2.0 o mocy 180 KM i momencie obrotowym 191 Nm. Przyspieszenie w tym przypadku zajmuje niespełna 8 sekund.
Nowa Corollę, zastępującą Toyotę Auris Hatchback, skonstruowano na platformie TNGA. Auto zyskało dynamiczną sylwetkę i sportowy charakter.
Toyota Auris Combi 2019
WersjaCombidostępna jest w takich samych konfiguracjach, czyli zarówno z jednostką benzynową, jak i dwoma rodzajami napędu hybrydowego. W obu typach nadwozia Toyota zrezygnowała natomiast z diesla.
W wersji benzynowej sercem pojazdu jest więc silnik 1.2 Turbo generujący moc 116 KM. Kierowca może zdecydować się na 6-biegową skrzynię manualną, ale skrzynię ręczną może zastąpić również bezstopniową przekładnią Multidrive S, co jednak wymaga dopłaty do wersji podstawowej.
Pod maską Combi w hybrydzie pracuje z kolei – tak jak powyżej – silnik 1.8 lub 2.0,
a auto wyposażone jest w bezstopniową przekładnię.
Toyota Auris – wersje wyposażenia 2019
Toyota Corolla z 2019 roku, kilka miesięcy przed premierą zaprezentowana jeszcze jako Toyota Auris Combi i Hatchback, obejmuje ponadto pięć wersji wyposażenia: Active, Comfort, Selection oraz Executive.
Wariant Active obejmuje m.in. 15-calowe felgi stalowe z kołpakami, manualną klimatyzację, podgrzewane lusterka, system audio z odtwarzaczem CD, elektryczny hamulec postojowy, tempomat adaptacyjny, złącze USB, cztery głośniki, światła główne i do jazdy dziennej LED, centralny zamek, system rozpoznawania znaków drogowych, układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, wielofunkcyjną kierownicę, asystenta utrzymania pasa ruchu, automatyczne światła drogowe.
W wersji Comfort można liczyć na takie elementy, jak: 16-calowe felgi aluminiowe, kamera cofania, kierownica obszytą skórą, światła przeciwmgielne LED, chromowane wstawki we wnętrzu, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, system multimedialny z ekranem 8 cali.
Osoby wybierające wariant Selection spodziewać się zaś mogą m.in. 18-calowych felg, elementów wnętrza wykończonych skórą ekologiczną, tapicerki częściowo skórzanej, przednich foteli utrzymanych w stylistyce sportowej, lakierowanego na czarno dachu
i bezprzewodowej ładowarki do telefonu.
Dla klientów decydujących się na wersję Executive Toyota proponuje: inteligentny kluczyk, podgrzewaną kierownicę, elementy pakietów Style i Tech, ostrzeganie o ruchu poprzecznym, kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników, monitorowanie martwego pola i tapicerkę z elementami skóry.
W całej tej rewolucji związanej z nazwą modelu chodziło w gruncie rzeczy o zmianę skojarzeń, obecnych w świadomości odbiorców, związanych z japońskim kompaktem. Przy prezentacji modelu na salonie genewskim w 2018 roku nazywano go więc wciąż Auris. Decyzja Toyoty o zmianie zapadła niedługo później. Nie zmienia to faktu, że oba auta w poprzednim okresie niewiele różniło.
Zdjęcie: VanderWolf Images – stock.adobe.com