Toyota Auris – dostępne wersje z ostatniej generacji 2019

0

368

Toyota Auris zadebiutowała w 2007 roku, zastępując w większości krajów Toyotę Corollę. Jej czas skończył się już dwanaście lat później, kiedy przywrócono dawną nazwę modelu. Decyzja ta mogła zresztą wydać się zaskakująca. Zwłaszcza że początkowo wersja z 2019 roku miała być po prostu kolejną generacją Auris, tak zresztą została zaprezentowana.

Ostatecznie powrócono jednak do tradycyjnego nazewnictwa, więc pod nazwami Toyota Auris Hatchback i Combi z kryje się w rzeczywistości Corolla.

Toyota Auris Hatchback 2019

Pod maską Toyoty pracuje silnik benzynowy 1,2 Turbo o mocy 116 KM. Auto wyposażone jest w 6-biegową skrzynię manualną, której miejsce może zająć bezstopniowa przekładnia Multidrive S za dopłatą i na życzenie klienta.

Alternatywę dla jednostki spalinowej stanowi hybryda w dwóch wersjach
z bezstopniową przekładnią. Napęd stanowi połączenie silnika benzynowego
o pojemności 1,8 litra z elektrycznym o mocy 122 KM i maksymalnym momencie obrotowym 142 Nm. Na rozpędzenie do setki auto potrzebuje 10,9 s.

Co więcej, dostępna jest również mocniejsza wersja hybrydy z silnikiem 2.0 o mocy 180 KM i momencie obrotowym 191 Nm. Przyspieszenie w tym przypadku zajmuje niespełna 8 sekund.

Nowa Corollę, zastępującą Toyotę Auris Hatchback, skonstruowano na platformie TNGA. Auto zyskało dynamiczną sylwetkę i sportowy charakter.

Toyota Auris Combi 2019

WersjaCombidostępna jest w takich samych konfiguracjach, czyli zarówno z jednostką benzynową, jak i dwoma rodzajami napędu hybrydowego. W obu typach nadwozia Toyota zrezygnowała natomiast z diesla.

W wersji benzynowej sercem pojazdu jest więc silnik 1.2 Turbo generujący moc 116 KM. Kierowca może zdecydować się na 6-biegową skrzynię manualną, ale skrzynię ręczną może zastąpić również bezstopniową przekładnią Multidrive S, co jednak wymaga dopłaty do wersji podstawowej.

Pod maską Combi w hybrydzie pracuje z kolei – tak jak powyżej – silnik 1.8 lub 2.0,
a auto wyposażone jest w bezstopniową przekładnię.

Toyota Auris – wersje wyposażenia 2019

Toyota Corolla z 2019 roku, kilka miesięcy przed premierą zaprezentowana jeszcze jako Toyota Auris Combi i Hatchback, obejmuje ponadto pięć wersji wyposażenia: Active, Comfort, Selection oraz Executive.

Wariant Active obejmuje m.in. 15-calowe felgi stalowe z kołpakami, manualną klimatyzację, podgrzewane lusterka, system audio z odtwarzaczem CD, elektryczny hamulec postojowy, tempomat adaptacyjny, złącze USB, cztery głośniki,  światła główne i do jazdy dziennej LED, centralny zamek, system rozpoznawania znaków drogowych, układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, wielofunkcyjną kierownicę, asystenta utrzymania pasa ruchu, automatyczne światła drogowe.

W wersji Comfort można liczyć na takie elementy, jak: 16-calowe felgi aluminiowe, kamera cofania, kierownica obszytą skórą, światła przeciwmgielne LED, chromowane wstawki we wnętrzu, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, system multimedialny z ekranem 8 cali.

Osoby wybierające wariant Selection spodziewać się zaś mogą m.in. 18-calowych felg, elementów wnętrza wykończonych skórą ekologiczną, tapicerki częściowo skórzanej, przednich foteli utrzymanych w stylistyce sportowej, lakierowanego na czarno dachu
i bezprzewodowej ładowarki do telefonu.

Dla klientów decydujących się na wersję Executive Toyota proponuje: inteligentny kluczyk, podgrzewaną kierownicę, elementy pakietów Style i Tech, ostrzeganie o ruchu poprzecznym, kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników, monitorowanie martwego pola i tapicerkę z elementami skóry.

W całej tej rewolucji związanej z nazwą modelu chodziło w gruncie rzeczy o zmianę skojarzeń,  obecnych w świadomości odbiorców, związanych z japońskim kompaktem.  Przy prezentacji modelu na salonie genewskim w 2018 roku nazywano go więc wciąż Auris. Decyzja Toyoty o zmianie zapadła niedługo później. Nie zmienia to faktu, że oba auta w poprzednim okresie niewiele różniło.

Zdjęcie: VanderWolf Images – stock.adobe.com

Tematy, które mogą Cię zainteresować

ŠKODA ENYAQ iV w finale konkursu „Car of the Year”

Kolejny sukces elektrycznej ŠKODY ENYAQ iV – po zdobyciu nagrody „Golden Steering Wheel 2021” model

0

120

Latem na drogach wcale nie było bezpieczniej?

Od pewnego czasu, Główny Urząd Statystyczny regularnie podaje kwartalne dane o liczbie wypadków drogowych i

0

52

Dołącz do dyskusji na ten temat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

AUTA W TYM ARTYKULE

icon

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

icon

Nowy taryfikator 2021 – uwaga na wysokie kwoty mandatów w 2021 roku!

Brawura na drodze będzie karana bardziej srogo niż do tej pory. W Polsce przez wiele

5

21168

Ford Kuga II – jaki silnik wybrać?

Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto

0

6875

Ford Focus Mk3 – jaki silnik wybrać?

Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.

0

6358

Ford Mondeo mk4 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika podczas zakupu samochodu to nie jest prosta decyzja. Warto dokładnie zapoznać się

0

4903

Problem z odpaleniem samochodu zimą? Oto co możesz zrobić!

To pytanie zadaje sobie wielu kierowców, kiedy ta sytuacja wydarzy się w ich życiu. Bardzo

0

4832

Nauka jazdy Fordem Mustangiem – tak, to możliwe!

Kiedyś było to wręcz nieprawdopodobne, a teraz możliwe! Podczas kursu nauki jazdy możesz jeździć Fordem

2

4471