Toyota Auris jako zastępczyni legendarnej Corolli przejęła większość jej najlepszych cech. Model określa się jako trwały, niezawodny i nisko awaryjny, a przy tym niewywołujący większych emocji.
Produkcja Auris trwała do 2018 roku, żeby w końcu jej miejsca zajęła poprzedniczka. Początkowo dostępna była z napędem benzynowym i silnikiem diesla, potem jej gamę wzbogaciła również Toyota Auris Hybrid. Model wciąż obecny jest na rynku aut używanych – warto więc wiedzieć, jaki silnik wybrać i czego się po nim można spodziewać.
Toyota Auris – jaki silnik benzynowy wybrać?
Spośród napędów benzynowych najlepszy wybór w przypadku Toyoty Auris to silnik 1.6 Valvematic lub 1.8 Valvematic. Pierwszy z nich o mocy 132 KM, wprowadzony w 2009 roku, zadowala osiągami adekwatnymi do klasy auta. Maksymalny moment obrotowy 160 Nm dostępny jest przy 4400 obr./min.
Rozpędzenie do setki zajmuje 10 sekund, a maksymalna prędkość wynosi 195 km/h. Wersja wyposażona w motor 1.6 Valvematic chwalona jest również za niskie zużycie paliwa – średnie spalanie to 6,5l/100km.
Drugi z wymienionych generuje moc 147 KM, montowany był pod maską Aurisa również po modernizacji modelu. Maksymalny moment obrotowy to 180 przy 4000 obr./min.
Auto napędzane 1.8 Valvematic potrzebuje 9,5 sekundy, żeby przyspieszyć do 100 km/h, a maksymalna prędkość, jaką osiąga, wynosi 200 km/h. Jego niewątpliwą zaletą jest dynamiczna jazda, kierowców cieszy również z całą pewnością niskie spalanie (6,6 l/100 km). Mniej entuzjazmu wzbudzić może natomiast spore zużycie oleju.
Obie jednostki nie sprawiają jednak większych problemów i cenione są za dobrą i harmonijną pracę. Bo też ogólnie nie ma szczególnych powodów do narzekań, jeśli chodzi o silniki benzynowe w Aurisie. To napędy wydajne, które wypadają korzystnie pod względem ekonomicznym, choć nie zachwycają mocą i dynamizmem.
Zobacz też Toyota Auris – dostępne wersje z ostatniej generacji 2019
Toyota Auris – jaki silnik diesla wybrać?
Rzecz wygląda jednak nieco inaczej, jeśli chodzi o diesla w Toyocie Auris. Najmocniejszy z dostępnych narażony jest na wiele usterek i awarii, stąd też sprawia najwięcej kłopotów, czego dowodzą raporty użytkowników.
Warto polecić jedynie silnik 1.4 D-4D o mocy 90 KM. Wprawdzie osiągi raczej nie będą w tym przypadku oszałamiające (żeby osiągnąć 100 km/h auto potrzebuje 12,5 sekund), to jednostka jest oceniana bardzo dobrze, a nawet jako niezawodna.
Spalanie jest niskie, bo wynosi zaledwie 4-6l/100km. Warto jednak zwrócić uwagę na przebieg – poleca się auta z przebiegiem 120-150 tys. km (pod tym względem lepiej unikać skrajnych wartości).
Obojętnie od konkretnych decyzji, wybierając w Toyocie Auris silnik wysokoprężny, należy skontrolować stan turbosprężarki, układu wtryskowego i koła zamachowego. Lepiej przecież zainwestować w opinię sprawdzonego mechanika niż potem wydawać krocie na poważne naprawy.
Toyota Auris Hybrid – jaki napęd hybrydowy wybrać?
W wersji hybrydowej model dostępny jest od 2010 roku. Toyotę Auris Hybrid napędza silnik o łącznej mocy 136 KM. Wsparcie elektryczne zapewnia 80-konny napęd, jednostka benzynowa 1.8 VVT-i ma zaś moc 99 KM. Na osiągnięcie prędkości 100 km/h auto potrzebuje 11,4 s. Średnie spalanie wynosi natomiast 5-6 l/100 km.
Kierowcy chwalą Toyotę Auris Hybrid za dynamiczne ruszanie i płynną pracę napędu, ale przede wszystkim cenią tę wersję za bezawaryjność. Napęd hybrydowy to oczywiście również dobra propozycja dla osób dążących do obniżenia zużycia i kosztów paliwa.
Wybór silnika będzie z całą pewnością indywidualną decyzją kierowcy, podyktowaną w dużej mierze indywidualnymi preferencjami i możliwościami. Najmniej kłopotliwa wydaje się Toyota Auris z silnikiem benzynowym. Ale ogólnie model, choć dość zwyczajny i niewyszukany, to jest jednak niezawodny i bezproblemowy, co w codziennej eksploatacji jest przecież nie do przecenienia.