Toyota Avensis – dane techniczne wszystkich generacji

Toyota Avensis zadebiutowała w 1997 roku, a tym samym zastąpiła swoją poprzedniczkę Toyotę Carinę. Od tamtego czasu zaprezentowano jej trzy generacje.

Sprawdź dane techniczne Toyoty Avensis i zobacz, czym różniły się kolejne odsłony modelu.

Toyota Avensis I – dane techniczne

Pierwsza generacja Toyoty Avensis (1997-2003) dostępna była w trzech wersjach: sedan, hatchback oraz kombi. Samochód miał łagodną linię nadwozia, dużą i praktyczną kabinę oraz obszerny bagażnik. Z każdą kolejną generacją model był zresztą ulepszany, zarówno pod kątem stylistyki i wyposażenia, jak i pod względem technicznym.

Na początku pod jej maską pracował silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 101 KM lub 110 KM (maksymalny moment obrotowy Nm 136 przy 4400 obr./min., przyspieszenie 12,1 s, prędkość maksymalna 190 km/h).

Już wkrótce gamę silników uzupełnił napęd 1.8 o mocy 110 KM (maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 2800 obr./min, przyspieszenie 11 s, prędkość maksymalna 195 km/h) oraz 2.0 o mocy 129 KM (maksymalny moment obrotowy Nm 178 przy 4400 obr./min, przyspieszenie 9,3 s, prędkość maksymalna 205 km/h).

Wśród dostępnych napędów znalazł się ponadto dwulitrowy diesel generujący moc 90 KM – dane techniczne Toyoty Avensis z tym silnikiem są następujące: maksymalny moment obrotowy 203 Nm przy 2200 obr./min, przyspieszenie 12 s, prędkość maksymalna 180 km/h.

W 2000 roku model przeszedł lifting, który wprowadził – obok zmian dotyczących nadwozia oraz wnętrza – modyfikacje jednostek napędowych. Od tego czasu silniki benzynowe miały zmienne fazy rozrządu (VVT-i), co przełożyło się również na ich moc. Napęd 1.8 miał teraz 130 KM (maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 4200 obr./min) – do setki auto rozpędzało się w 10 sekund, a jego maksymalna prędkość wynosiła 200 km/h.

Silnik benzynowy 2.0 zyskał natomiast 150 KM (maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 4000 obr./min), dzięki czemu do 100 km/h samochód przyspieszał w 9,1 s, a maksymalna prędkość, jaką mógł osiągnąć, wynosiła 205 km/h.

Ponadto wprowadzony został jeszcze jeden silnik wysokoprężny 2.0 D4-D o mocy 110 KM. Maksymalny moment obrotowy w tym przypadku wynosi 250 Nm przy 2000 obr./min. Przyspieszenie do setki zajmowało natomiast 11,4 s. Największa możliwa prędkość to zaś 195 km/h.

Toyota Avensis II – dane techniczne

2003 rok to data oficjalnej prezentacji drugiej generacji modelu. Odświeżono wówczas stylistykę i wnętrze, samochód zasłynął ponadto z wysokich not w testach bezpieczeństwa. Serce Toyoty Avensis II stanowił zaś napęd benzynowy lub silnik wysokoprężny (oba napędy w czterech konfiguracjach).

Wśród dostępnych silników benzynowych znalazły się następujące jednostki:

  • 1.6 VVT-i o mocy 110 KM (150 Nm przy 3800 obr./min, przyspieszenie 12 s, prędkość maksymalna 195 km/h),
  • 1.8 VVT-i o mocy 130 KM (170 Nm przy 4200 obr./min, przyspieszenie 10,3 s, prędkość maksymalna 205 km/h),
  • 2.0 VVT-i 147 KM (196 Nm przy 4000 obr./min, przyspieszenie 9,4 s, prędkość maksymalna 220 km/h),
  • 2.4 VVT-i o mocy 163 KM (230 Nm przy 3800 obr./min, przyspieszenie 9 s, prędkość maksymalna 220 km/h.

Jeśli zaś chodzi o silniki wysokoprężne w tej generacji Toyoty Avensis, to dane techniczne są następujące:

  • 2.0 D-4D o mocy 116 KM (280 Nm przy 2000-2200 obr./min, przyspieszenie 11,2 s, prędkość maksymalna 195 km/h),
  • 2.0 D-4D o mocy 126 KM (300 Nm przy 2000-2800 obr./min, przyspieszenie 10,6 s, prędkość maksymalna 200 km/h),
  • 2.2 D-4D o mocy 150 KM (310 Nm przy 2000-3200 obr./min, przyspieszenie 9,3 s, prędkość maksymalna 210 km/h),
  • 2.2 D-CAT o mocy 177 KM (400 Nm przy 2000-2600 obr./min, przyspieszenie 8,6 s, prędkość  maksymalna 220 km/h).

Toyota Avensis III – dane techniczne

Kolejną odsłonę Toyoty Avensis można było zobaczyć w 2008 roku na paryskich targach motoryzacyjnych. Trzy lata później auto przeszło pierwszy lifting, a w 2015 roku kolejny. Gama silnikowa trzeciej generacji obejmowała zaś trzy jednostki benzynowe oraz dwa silniki wysokoprężne w różnych konfiguracjach.

Najsłabszy z napędów benzynowych to 1.6 Valvematic o mocy 132 KM, 160 Nm przy 4400 obr./min, przyspieszeniu 10,4 s oraz prędkości maksymalnej równej 200 km/h.

Środkowy wariant spalinowy to 1.8 Valvematic o mocy 147 KM, 180 Nm przy 4400 obr./min i przyspieszeniu równym 9,4 s. W tym układzie samochód rozpędza się maksymalnie do 200 km/h.

Najmocniejsza z jednostek to 2.0 Valvematic generująca moc 152 KM (maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 4000 obr./min). Auto potrzebuje 9 sekund, żeby rozpędzić się do 100 km/h, a maksymalna prędkość, jaką osiąga, wynosi 205 km/h.

Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, to ich gamę otwiera 1.6 D-4D o mocy 112 KM (270 Nm/1750-2250 obr./min, prędkości maksymalnej 180 km/h oraz przyspieszeniu 11,4 s.

Kolejną jednostką Toyoty Avensis trzeciej generacji jest napęd 2.0 D-4D, jego moc waha się od 124 KM do 177 KM. Najsłabsza z wersji osiąga 124 KM i maksymalną prędkość 200 km /h (maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1600-2400 obr./min), jej przyspieszenie do 100 km/h wynosi 9,8 s. Najsilniejszy diesel rozpędza auto do 220 km/h, a przyspieszenie do setki osiąga w 8,5 s.

Najnowsze

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.