Toyota Corolla 2020 – dostępne napędy hybrydowe

0

233

Na Toyotę Corollę z hybrydą decyduje się prawie osiemdziesiąt procent klientów japońskiego koncernu. Do wyboru kierowcy mają zaś dwa zespoły napędowe – ekonomiczny 1.8 Hybrid (122KM) oraz jego mocniejszy wariant o nazwie 2.0 Hybrid Dynamic Force (184 KM).

Obydwa rodzaje silnika hybrydowego, jakie Toyota Corolla oferuje, zapewniają zaś imponujące osiągi przy niewielkim spalaniu.

Toyota Corolla 1.8 Hybrid (122 KM) z bezstopniową przekładnią e-CVT

Podstawową i najczęściej wybieraną wersją silnika hybrydowego Toyoty Corolli jest silnik o pojemności 1,8 l i mocy 122 KM. Elektryczny napęd zapewnia 72-konna jednostka, wykorzystująca baterie litowo-jonowe. Obecnie wariant ten jest dostępny we wszystkich typach nadwozia (sedan, hatchback, kombi), jakie oferuje producent.

Całość złożona jest z silnika spalinowego, silnika elektrycznego oraz hybrydowego akumulatora, między którymi przepływa energia, co pozwala na jej odzyskiwanie i ponowne wykorzystanie. W efekcie silnik nie wymaga ładowania, a spalanie jest znacznie mniejsze.

Maksymalny moment obrotowy wynosi w tym przypadku 163 Nm i osiągany jest przy 3600 obr./min.  Toyota Corolla z hybrydą w tej konfiguracji potrzebuje 11 sekund na przyspieszenie do 100 km/h, a maksymalnie osiągnąć może 180 km/h. Średnie spalanie wynosi zaś 4,3-5,1 l/100 km.

Samochody wyposażone w tę jednostkę napędową świetnie sprawdzą się w jeździe miejskiej, ale równie dobrze prowadzą się na autostradzie i w trasie. Z pewnością zadowolą zwolenników jazdy ekonomicznej, a dla wielu kierowców mogą stanowić udaną alternatywę dla diesla, z którego przecież niedawno Toyota całkowicie zrezygnowała. 

Zobacz też ranking samochodów hybrydowych 2020

Oprócz 1.8 Hybrid (122 KM) jej oferta – jak już wspomniano – zawiera dodatkowo jednostkę mocniejszą. Warto dodać przy tym, że proponowany wybór pośród dwóch rodzajów napędu hybrydowego to rzecz niebywała na europejskim rynku motoryzacyjnym. Japoński koncern jest jednak pod względem hybrydy pionierem – nie ma się więc co dziwić jego zaawansowanej technologii i szerokiej ofercie.

Toyota Corolla  2.0 Hybrid Dynamic Force (184 KM) z bezstopniową przekładnią e-CVT

Mocniejszą hybrydą Toyota Corolla może poszczycić się w wersjach Hatchback i TS Combi. W tych przypadkach pod maską pracuje dwulitrowy silnik nowej generacji
o systemowej mocy 184 KM. Odpowiadają za to dwie jednostki napędowe: wolnossąca dwulitrowa benzynowa o mocy 152 KM oraz elektryczna o mocy 109 KM.

Maksymalny moment obrotowy 190 Nm dostępny jest przy 4400-5200 obr./min. Za płynne przyspieszenie pojazdu odpowiada natomiast bezstopniowa przekładnia e-CVT.

Osiągnięcie prędkości 100 km/h zajmuje 7,9 s, co daje różnicę trzech sekund
w porównaniu ze słabszą wersją 1.8 Hybrid. Przy korzystaniu wyłącznie z napędu elektrycznego możliwe jest rozwinięcie prędkości nawet do 115 km/h.

Warto podkreślić, że tym, co odróżnia Hybrid Dynamic Force od jego powyższego wariantu, jest przede wszystkim konstrukcja silnika, oparta na podwójnym systemie wtryskowym, który zasila jednostkę spalinową, oraz dwóch jednostkach elektrycznych, zasilanych bateriami niklowo-wodorowymi.

Średnie spalanie wynosi 4,7-5,6 l/100 km. Jazda po mieście wypada więc dość dobrze pod względem ekonomicznym. Auto napędzane Hybrid Dynamic Force sprawdza się jednak również na trasie, pozwalając na sporą dynamikę.  

Tym, co jeszcze różni dwie wersje Toyoty Corolli z silnikiem hybrydowym, to pojemność bagażnika. Zależność jest prosta i oczywista – im mocniejszy silnik, tym większa bateria, która siłą rzeczy zmniejsza ilość przestrzeni bagażowej.

W wersji Hatchback z silnikiem 2.0 Hybrid bagażnik ma zaledwie 313 litrów, natomiast słabszy wariant pomieści 361 litrów. W TS Combi różnica jest mniej dotkliwa, bo pojemność bagażnika przy napędzie 1.8 Hybrid wynosi 596 litrów, a w wersji mocniejszej 581 litrów.

Rosnąca popularność napędów hybrydowych jest faktem, bo też motoryzacja siłą rzeczy podąża za wymogami ograniczenia zużycia paliwa, emisji spalin i innych szkodliwych substancji. Toyota deklaruje przy tym, że ich napędy hybrydowe stanowią etap pośredni, prowadzący do samochodów elektrycznych, zupełnie bezemisyjnych. Jej oferta z dwoma rodzajami hybryd stanowi natomiast miłe urozmaicenie i pozwala na podjęcie decyzji zgodnie z potrzebami, możliwościami i oczekiwaniami.

Tematy, które mogą Cię zainteresować

Testowy model Toyoty RAV4 szpiegowano podczas testu drogowego w Indiach. Pojawiło się wiele spekulacji na temat premiery nowego SUV-a

Testy wyszły na jaw. Szpiegowano nowy model Toyoty RAV4. Jak wygląda? Jakie ma osiągi?

0

44

Toyota Auris – jaki silnik wybrać?

Zastanawiasz się nad zakupem Toyoty Auris? Dowiedz się więcej na temat dostępnych rodzajów silnika.

0

9

Dołącz do dyskusji na ten temat

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

icon

Nowy taryfikator 2021 – uwaga na wysokie kwoty mandatów w 2021 roku!

Brawura na drodze będzie karana bardziej srogo niż do tej pory. W Polsce przez wiele

3

12923

Norma Euro 6d – Milion nowych samochodów pójdzie przez nią na złom?

Rozwój nowych, zaawansowanych technologicznie układów napędowych jest odpowiedzią na politykę UE, stawiającą duży nacisk na

2

3890

Problem z odpaleniem samochodu zimą? Oto co możesz zrobić!

To pytanie zadaje sobie wielu kierowców, kiedy ta sytuacja wydarzy się w ich życiu. Bardzo

0

3867

Pierwszeństwo pieszych oraz zakaz używania telefonu “na pasach” w 2021 roku

2021 rok przyniesie duże zmiany dla kierowców w Polsce. Sporym modyfikacjom ulegną zasady pierwszeństwa “na

2

2408

Powrót problemów z rejestracją pojazdów

Problemy z rejestracją pojazdów wracają na dobre. Za przekroczenie czasu na rejestrację pojazdu zapłacisz nawet

1

2051

Jak zadbać o akumulator zimą aby rano spokojnie odpalić samochód?

W przekazach telewizyjnych słyszymy znów: jak co roku zima znów zaskoczyła drogowców. Co zrobić, aby

1

1956