Toyota Corolla 2020 – spalanie w zależności od wersji silnika

Toyota Corolla to niekwestionowana królowa rankingów zadowolenia kierowców. Sława modelu to zaś przede wszystkim zasługa jego niskiej awaryjności. Nie bez znaczenia dla potencjalnych klientów pozostaje jednak również zużycie paliwa. To z kolei w dużym stopniu zależy od wersji silnika. 

Warto więc przyjrzeć się dokładnie, z jakim spalaniem w Toyocie Corolli 2020 należy się liczyć, zwłaszcza jeśli chodzi nam po głowie kupno modelu. W końcu to jeden z ważniejszych parametrów, jakie bierze się pod uwagę przy wyborze napędu. 

Spalanie w Toyocie Corolli Hybrid

Za wciąż rosnącą popularnością napędów hybrydowych stoją coraz bardziej wyśrubowane normy ograniczeń zużycia paliwa, emisji spalin i innych szkodliwych substancji. Japoński koncern wytrwale i konsekwentnie podąża więc za wymogami, tworząc rozwiązania coraz bardziej zaawansowane technologicznie.

Jeśli zaś chodzi o hybrydy, to Toyota – jak wiadomo – jest na tym obszarze pionierem. Swoją pozycję stale zresztą wzmacnia, czego dowodem są oferowane dwa rodzaje napędu hybrydowego: słabszy, ekonomiczny – 1.8 Hybrid (122 KM) oraz mocniejszy – 2.0 Hybrid Dynamic Force (184 KM).

Czy rzeczywiście są jednak tak ekonomiczne pod względem zużycia paliwa?Średnie spalanie w Toyocie Corolli 2020 dla słabszego wariantu, dostępnego z każdym typem nadwozia (sedan, hatchback, kombi), określa się na 4,3-5,1 l/100 km. Przy mocniejszej wersji 2.0 Hybrid Dynamic Force, niedostępnej jedynie w sedanie, to przedział od 4,7 do 5,6 litra na 100 kilometrów.

Toyota Corolla spalanie w silnikach benzynowych

Toyota Corolla, choć nieustannie rozwija się w kierunku hybrydowym, nie ogranicza się jednak do napędu tego typu i dostępna jest również z silnikiem benzynowym. Rodzaj jednostki spalinowej zależy natomiast od wersji modelu.

W Sedanie mamy do wyboru dwie konfiguracje silnika 1.6 Valvematic Dual VVT-i (132 KM) – klienci wybierać mogą pomiędzy 6-biegową manualną skrzynią i bezstopniową przekładnią Multidrive S.

W pierwszym przypadku, czyli przy ręcznej skrzyni biegów, średnie spalanie Toyoty Corolli 2020 wynosi 6,1-7,3 l/100 km. Jeśli chodzi natomiast o wersję wyposażoną w automatyczną przekładnię, to średnie zużycie paliwa określa się w przedziale od 6,5 do 7,4 litra na 100 kilometrów.

Zobacz też Toyota Corolla 2020 – ceny

Z inną jednostką napędową będziemy mieć do czynienia, jeśli zdecydujemy się na wersje Hatchback albo TS Combi. Pod ich maską pracuje silnik 1.2 Turbo o mocy 116 KM z 6-biegową skrzynią manualną. Za dopłatą auto możemy wyposażyć w bezstopniową przekładnię Multidrive S.

Na 5,8 – 7,2 l / 100 km określa się średnie spalanie dla pierwszej wersji z ręczną skrzynią zmiany biegów, przy wyposażeniu w bezstopniową przekładnię zużycie paliwa jest nieco większe, bo 6,1 – 7,3 l / 100 km.

Korelacja pomiędzy rodzajem silnika i zużyciem paliwa jest oczywista. Podobnie zresztą jak inne proste zależności. W końcu im większe spalanie, tym większa strata dla kieszeni kierowcy. Zwiększone zapotrzebowanie na paliwo nie pozostaje również bez wpływu na stan środowiska naturalnego.

Powyższe wartości dotyczące zużycia paliwa to dane podane przez producenta. A choć tego rodzaju zasoby informacyjne nie powstają jedynie na potrzeby marketingowe i promocyjne, to rzeczywiste spalanie w Toyocie Corolli 2020 może nieco od nich odbiegać – wpływ na to ma zaś szereg rozmaitych czynników, często zewnętrznych i niezależnych od kierowcy.

Najnowsze

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.