Toyota Corolla e12 – kupujesz używany samochód? Sprawdź na co zwrócić uwagę podczas zakupu

0

12

Toyota Corolla e12 debiutowała w 2001 roku, ale do tej pory cieszy się opinią auta niezawodnego. Wprawdzie nie oszałamia wyglądem i nie porywa sportową jazdą, ale rekompensuje to trwałością, funkcjonalnością i niską awaryjnością. Cechy te są z kolei uznawane przecież za zdecydowane atuty. Na rynku wtórnym nierzadko jest zresztą perełką.

Pomimo szeregu zalet warto jednak wiedzieć, na co zwrócić szczególną uwagę podczas zakupu używanej Toyota Corolla e12, jaki wybrać silnik i z jakimi usterkami należy się liczyć podczas jej użytkowania.

Używana Toyota Corolla e12 – który silnik najlepszy?

To, co przede wszystkim powinno zwrócić naszą uwagę podczas rozważania zakupu Toyoty Corolli e12 to silnik. I to zdecydowanie w pierwszej kolejności! Sprawny napęd to bowiem połowa zakupowego sukcesu.

Spośród dostępnych napędów benzynowych szczególnie poleca się czterocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 1,6 l i mocy 110 KM, z maksymalnym momentem obrotowym 150 Nm przy 4400 obr./min. Jego największą zaletą jest cicha praca
i całkiem przyzwoite osiągi. Średnie spalanie to zaś około 7l/100 km.

Godny uwagi jest także silnik 1.4 o mocy 97 KM z momentem obrotowym 130 Nm przy 4800 obr./min i średnim zużyciem paliwa 6,7 l/100 km. Niskie spalanie i rzadko występujące usterki to zaś jego niewątpliwe atuty.

Jeśli zaś chodzi o diesla, to dobrym wyborem będzie silnik 1.4 D-4D (90KM), który montowany był w egzemplarzach po liftingu. Napęd chwalony jest za małą awaryjność, dobrą pracę oraz niskie spalanie (średnio 5,5-6 l/100 km). Warto rozważyć ponadto silnik 2.0 D-4D o mocy 110 KM.

Zobacz też Toyota Corolla – samochód nie do zdarcia?

Używana Toyota Corolla e12 – najczęściej występujące usterki

Do częstych usterek wToyocie Corolli e12 należy szybkie zużycie drążków kierowniczych, łożyska skrzyni biegów i klocków hamulcowych. Częstej wymiany wymagają też łożyska kół oraz uszczelki drzwi.

Przy zakupie warto zwrócić uwagę na stan podwozia i ewentualne ślady korozji, a także stan dwumasowego koła zamachowego przy silniku 2.0 D-4D (116 KM) oraz wtryskiwaczy w dieslach.

Użytkownicy nierzadko skarżyli się również na nieszczelność pompy wody i szybko przepalające się żarówki. Dodatkowy kłopot stanowi zaś ich trudna dostępność, sama wymiana podobno również nie należy do najprostszych.

Poza tym warto wiedzieć, że ceny niektórych części są stosunkowo wysokie i mogą nieco nadszarpnąć portfele właścicieli.

Toyota Corolla E12 – zawieszenie

Nie ma co z kolei narzekać na zawieszenie, bo jest solidne i sztywne. To zdecydowanie mocna strona tej generacji. Używana Toyota e12 może wymagać niekiedy wymiany amortyzatorów, które choć nie należą do najtańszych, to zużywają się dopiero przy sporych przebiegach.  

Zawieszenie ma prostą konstrukcję, co odpowiada za jego wyjątkową trwałość, ale wpływa też niezbyt korzystnie na jakość prowadzenia, co rekompensuje jednak rzadką koniecznością napraw. 

Mocne strony Toyoty Corolli e12

Najmocniejszą stroną dziewiątej generacji Toyoty Corolli jest niewątpliwie bezawaryjność oraz niskie koszty eksploatacji. Chwali się niezawodność modelu, a także całkiem wysoką jakość wykonania i prostą obsługę. Nie uniknie się w Toyocie Corolli e12 usterek, ale nie są to poważne mankamenty.

Auto nie zapewnia wprawdzie silnych emocji za kółkiem, ale też w założeniu wcale nie miało takich wrażeń dostarczać. Jej niezawodność i funkcjonalność jest więc zdecydowanie na plus. W tym kontekście warto wspomnieć również o przestronnym wnętrzu oraz dość bogatym wyposażeniu. W przypadku diesla użytkownicy cenią sobie ponadto oszczędność silnika.

Samochód prowadzi się zresztą całkiem nieźle, rzadko też wymaga napraw, zwłaszcza jeśli trafimy na rynku wtórnym na zadbany egzemplarz, co podobno wcale nie jest takie proste, a i cena używanych aut jest zwykle dość wysoka.

Widać wyraźnie, że nie bez powodu dziewiąta generacja Toyoty Corolli cieszy się tak dobrą opinią na rynku. Jej sława jest bowiem w pełni zasłużona, a wyjątkowa trwałość to niezbity fakt. Nie zmienia tego nawet przeciętna stylistyka, określana najczęściej jako nudna i niewyszukana. To niezawodne auto będzie więc idealnym wyborem dla kierowcy szukającego pojazdu na lata. 

Tematy, które mogą Cię zainteresować

Testowy model Toyoty RAV4 szpiegowano podczas testu drogowego w Indiach. Pojawiło się wiele spekulacji na temat premiery nowego SUV-a

Testy wyszły na jaw. Szpiegowano nowy model Toyoty RAV4. Jak wygląda? Jakie ma osiągi?

0

44

Toyota Auris – jaki silnik wybrać?

Zastanawiasz się nad zakupem Toyoty Auris? Dowiedz się więcej na temat dostępnych rodzajów silnika.

0

9

Dołącz do dyskusji na ten temat

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

AUTA W TYM ARTYKULE

icon

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

icon

Nowy taryfikator 2021 – uwaga na wysokie kwoty mandatów w 2021 roku!

Brawura na drodze będzie karana bardziej srogo niż do tej pory. W Polsce przez wiele

3

12923

Norma Euro 6d – Milion nowych samochodów pójdzie przez nią na złom?

Rozwój nowych, zaawansowanych technologicznie układów napędowych jest odpowiedzią na politykę UE, stawiającą duży nacisk na

2

3889

Problem z odpaleniem samochodu zimą? Oto co możesz zrobić!

To pytanie zadaje sobie wielu kierowców, kiedy ta sytuacja wydarzy się w ich życiu. Bardzo

0

3867

Pierwszeństwo pieszych oraz zakaz używania telefonu “na pasach” w 2021 roku

2021 rok przyniesie duże zmiany dla kierowców w Polsce. Sporym modyfikacjom ulegną zasady pierwszeństwa “na

2

2408

Powrót problemów z rejestracją pojazdów

Problemy z rejestracją pojazdów wracają na dobre. Za przekroczenie czasu na rejestrację pojazdu zapłacisz nawet

1

2051

Jak zadbać o akumulator zimą aby rano spokojnie odpalić samochód?

W przekazach telewizyjnych słyszymy znów: jak co roku zima znów zaskoczyła drogowców. Co zrobić, aby

1

1955