Używany Hyundai Kona I 2017 – dane techniczne, wersje wyposażenia, silniki, opinie, usterki

Na rynku używanych samochodów nie brakuje propozycji, które potrafią przyciągnąć wzrok swoją funkcjonalnością, stylem i solidnością. Jednym z takich modeli jest bez wątpienia Hyundai Kona I 2017. Ten południowokoreański kompaktowy SUV zasługuje na szczególną uwagę, zarówno za swoje unikalne i dynamiczne wzornictwo, jak i za niezawodność i bogate wyposażenie. Czy jednak warto zainwestować w ten model na rynku wtórnym? Czy jest tak dobry, jak na pierwszy rzut oka się wydaje? W tym artykule przyjrzymy się bliżej Hyundaiowi Kona I 2017, analizując jego dane techniczne, wersje wyposażenia, dostępne silniki, a także opinie kierowców i najczęściej występujące usterki.

Hyundai Kona I 2017 – dane techniczne

Model Kona I, który zadebiutował w 2017 roku, jest wyrazem strategii marki Hyundai, oferującej praktyczne i stylowe samochody dla szerokiego grona konsumentów. Kona mierzy 4165 mm długości, 1800 mm szerokości i 1550 mm wysokości, co czyni go jednym z większych aut w swoim segmencie. Rozstaw osi wynosi 2600 mm, co przekłada się na sporo miejsca wewnątrz pojazdu. Pojemność bagażnika to 361 litrów, jednak po złożeniu tylnych siedzeń, zwiększa się do 1143 litrów.

Hyundai Kona I 2017 – dostępne wersje wyposażenia

Hyundai Kona I 2017 jest dostępny w kilku wersjach wyposażenia.

Classic

Wersja Classic to podstawowy wariant wyposażenia tego modelu, jednak nie oznacza to, że jest ubogi w technologie czy udogodnienia. Wręcz przeciwnie, wersja Classic oferuje wiele elementów, które z pewnością zadowolą potencjalnego nabywcę.

Jednym z najważniejszych elementów wyposażenia jest manualna klimatyzacja. Dzięki niej podróżowanie samochodem, nawet podczas upałów, staje się znacznie przyjemniejsze. System ten pozwala na utrzymanie odpowiedniej temperatury w kabinie, co wpływa na komfort jazdy.

Do wyposażenia podstawowego należy również radio z Bluetooth. Umożliwia ono nie tylko odtwarzanie muzyki, ale także bezprzewodowe połączenie telefonu z systemem audio samochodu. To z kolei pozwala na bezpieczne prowadzenie rozmów telefonicznych bez konieczności odrywania rąk od kierownicy.

Kolejnym elementem wyposażenia wersji Classic jest system monitorowania ciśnienia w oponach. To niezwykle użyteczne rozwiązanie, które informuje kierowcę o ewentualnej utracie ciśnienia przez opony. Pozwala to na szybką reakcję i zapobiega poważnym awariom czy wypadkom.

Ostatnim, ale nie mniej ważnym, elementem wyposażenia wersji Classic Hyundai Kona I 2017 jest pakiet siedmiu poduszek powietrznych. Znajdują się one nie tylko z przodu samochodu, ale również z boku i na kurtynach powietrznych. Dzięki temu zarówno kierowca, jak i pasażerowie są dobrze chronieni w razie kolizji.

Comfort

Wersja Comfort to stopień wyżej w hierarchii wyposażenia w porównaniu do wersji Classic. Dodatkowe elementy, które znajdują się w tym wariancie, czynią go jeszcze bardziej komfortowym i praktycznym dla codziennego użytku.

Klimatyzacja automatyczna to jedno z głównych udogodnień w wersji Comfort. W przeciwieństwie do manualnej klimatyzacji, ta pozwala na utrzymanie stałej, wybranej temperatury w kabinie, niezależnie od warunków zewnętrznych. Użytkownik nie musi się martwić o ciągłe regulowanie ustawień – system sam dostosowuje pracę do panujących warunków.

W wersji Comfort znajdziemy również system nawigacji. Jest to niezwykle przydatne udogodnienie, zwłaszcza dla osób, które często podróżują w nieznane miejsca lub zależy im na optymalizacji czasu podróży. System nawigacji w Hyundaiu Kona I 2017 jest łatwy w obsłudze i intuicyjny, co sprawia, że korzystanie z niego jest czystą przyjemnością.

Czujniki parkowania to kolejny element wyposażenia, który znacząco podnosi komfort użytkowania samochodu. Ułatwiają one manewrowanie na ciasnych parkingach i pomagają unikać potencjalnych kolizji podczas parkowania. Czujniki są precyzyjne i niezawodne, co czyni je nieocenioną pomocą dla kierowcy.

Premium

Wersja Premium Hyundai Kona I 2017 to najwyższy poziom wyposażenia tego modelu, oferujący szereg luksusowych udogodnień, które z pewnością zadowolą najbardziej wymagających użytkowników.

Jednym z najbardziej atrakcyjnych elementów w wersji Premium jest skórzana tapicerka. Dzięki niej wnętrze auta prezentuje się wyjątkowo elegancko, a także jest łatwiejsze do utrzymania w czystości. Skórzane siedzenia są nie tylko estetyczne, ale także komfortowe, co czyni jazdę jeszcze bardziej przyjemną.

Premium wyposażony jest również w system audio Krell – jednego z czołowych producentów sprzętu audio na świecie. Dzięki temu dźwięk jest czysty, klarowny i pełen detali, co z pewnością docenią miłośnicy muzyki.

Bezkluczykowy dostęp to kolejne udogodnienie, które podnosi komfort użytkowania samochodu. Dzięki niemu nie musisz szukać kluczyków w torebce lub kieszeni – wystarczy, że są one w pobliżu samochodu, a drzwi odblokują się automatycznie.

System bezpieczeństwa Hyundai SmartSense to zestaw nowoczesnych technologii, które mają na celu poprawę bezpieczeństwa jazdy. Obejmuje on m.in. system ostrzegania o kolizji czołowej, system monitorowania martwego pola czy system utrzymania pasa ruchu. Te technologie pomagają kierowcy w trakcie jazdy i mogą skutecznie zapobiegać wypadkom.

Hyundai Kona I 2017 – silniki

Gama silników oferowana w modelu Kona I jest dość szeroka.

Silniki benzynowe

Hyundai Kona I 2017 oferuje dwie opcje silników benzynowych, które zapewniają różne poziomy mocy i osiągów, co pozwala na dopasowanie do indywidualnych preferencji i potrzeb.

Pierwszym z nich jest silnik 1.0 T-GDI o mocy 120 KM. Jest to jednostka trzycylindrowa z turbodoładowaniem, która oferuje sprawną jazdę na co dzień, zwłaszcza w mieście. Pomimo niewielkiej pojemności, silnik ten zapewnia przyzwoite osiągi, dzięki czemu Kona radzi sobie nie tylko w ruchu miejskim, ale również na trasie. Średnie zużycie paliwa dla tego silnika wynosi około 6 litrów na 100 kilometrów.

Drugą dostępną jednostką napędową jest silnik 1.6 T-GDI o mocy 177 KM. Ten czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem jest wyraźnie mocniejszy i oferuje lepsze osiągi, co przekłada się na szybszą i bardziej dynamiczną jazdę. Dodatkowo, ta wersja silnikowa jest dostępna z napędem na wszystkie koła, co poprawia przyczepność i stabilność na trudnych nawierzchniach lub w złych warunkach pogodowych. Średnie zużycie paliwa dla tej jednostki wynosi około 7,5 litra na 100 kilometrów.

Oba silniki Hyundai Kona I 2017 oferują dobre osiągi i efektywność energetyczną. Wybór między nimi zależy przede wszystkim od preferencji kierowcy – czy priorytetem jest ekonomia i niższe koszty utrzymania, czy też mocniejsze osiągi i większa dynamika jazdy.

Silniki diesla

Hyundai Kona I 2017 oferuje także dwie wersje silników diesla, które stanowią alternatywę dla jednostek benzynowych, zwłaszcza dla osób, które często podróżują na długie dystanse.

Pierwszym z nich jest silnik 1.6 CRDi o mocy 115 KM. Jest to jednostka czterocylindrowa, która oferuje dobrą równowagę pomiędzy osiągami a ekonomią jazdy. Mimo nie najwyższej mocy, ten silnik jest w stanie efektywnie napędzać Konę, dostarczając zadowalającej dynamiki jazdy. Średnie zużycie paliwa w trybie mieszanym wynosi około 4,5 litra na 100 km.

Druga wersja diesla to również silnik 1.6 CRDi, ale o wyższej mocy 136 KM. Ta jednostka dostarcza nieco lepszych osiągów, co przekłada się na bardziej płynną i dynamiczną jazdę, szczególnie na autostradzie. Dodatkowo, podobnie jak w przypadku mocniejszego silnika benzynowego, ta wersja jest dostępna z napędem na wszystkie koła. Średnie zużycie paliwa wynosi około 5 litrów na 100 km.

Hyundai Kona I 2017 – opinie kierowców

Opinie kierowców na temat Hyundai Kona I są zdecydowanie pozytywne. Wielu chwali go za przestronne wnętrze i wygodę jazdy. Sporo pochwał zbiera także bogate wyposażenie, nawet w podstawowej wersji. Kierowcy chwalą też solidność wykonania i ogólną niezawodność auta. Niektórzy jednak zauważają, że zawieszenie mogłoby być bardziej komfortowe, a przeniesienie napędu – płynniejsze.

Hyundai Kona I 2017 – najczęściej występujące usterki

Mimo pozytywnych opinii, Hyundai Kona I nie jest wolny od usterek. Najczęściej zgłaszane problemy dotyczą układu hamulcowego, zwłaszcza tarcz i klocków, które mogą szybko ulec zużyciu. Pojawiły się także zgłoszenia dotyczące awarii systemów elektronicznych, takich jak klimatyzacja czy systemy wspomagające jazdę. Warto zwrócić na to uwagę podczas zakupu używanego modelu.

Używany Hyundai Kona I 2017 – czy warto kupić?

Podsumowując, Hyundai Kona I 2017 jest solidnym wyborem dla osób szukających używanego crossovera. Wyróżnia się przestronnym wnętrzem, bogatym wyposażeniem i niezłą gamą silników. Mimo pewnych usterek, które mogą wystąpić, większość użytkowników postrzega go jako niezawodne i praktyczne auto. Jednak jak zawsze przy zakupie używanego samochodu, zalecamy przeprowadzenie dokładnej inspekcji i sprawdzenie historii pojazdu. W ten sposób można uniknąć potencjalnych problemów i upewnić się, że dokonujemy satysfakcjonującego zakupu.

Zdjęcie główne źródło: By M 93, CC BY-SA 3.0 de, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65044569

Najnowsze

10 czerwca 2024

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.