Wszystko o naprawie zabytkowego Volkswagena

0

W przeciwieństwie do nowoczesnych samochodów, które napędza głównie elektronika i oprogramowanie komputerowe, działanie klasycznej motoryzacji jest zrozumiałe dla każdego kierowcy z doświadczeniem. To dlatego miłośnicy zabytkowych samochodów z rozrzewnieniem wspominają czasy, kiedy do naprawy ich ukochanego pojazdu wystarczyło kilka podstawowych narzędzi i zamiłowanie do majsterkowania. Co powinieneś wiedzieć o naprawie zabytkowych Volkswagenów?

Jakie części będą Ci potrzebne?

Zanim przystąpisz do naprawy, ustal, jakich podzespołów dokładnie potrzebujesz. Zawsze staraj się zdiagnozować przyczynę awarii i to ją usuwać w pierwszej kolejności. Dopiero później zajmij się jej skutkami lub aspektami estetycznymi usterki.

Sprowadź niezbędne części i przygotuj narzędzia tak, abyś miał pewność, że naprawę będziesz mógł przeprowadzić od początku do końca.

W przypadku usterek kilku układów doświadczeni mechanicy radzą podzielić pracę na etapy (np. skrzynia biegów, zderzak i układ paliwowy). W ten sposób łatwiej będzie Ci ułożyć harmonogram działań. Jeśli szukasz konkretnych części do zabytkowego samochodu, zajrzyj na: https://garbus.pl/pl/producer/Volkswagen-Classic-Parts/8.

Narzędzia, bez których nie możesz się obejść

Do naprawy zabytkowego samochodu wystarczą podstawowe narzędzia, które hobbyści motoryzacji zazwyczaj trzymają w garażu. Szczególnie ważne będą:

  • komplet kluczy – najczęściej wykorzystuje się klucz dynamometryczny, płasko-oczkowy oraz z grzechotką;
  • śrubokręt płaski i krzyżakowy – niezbędne do dokręcania elementów gwintowanych;
  • gumowy młotek – używany do dociskania lub demontażu delikatnych fragmentów;
  • druciana szczotka – przydatna do usuwania warstwy starego lakieru i przygotowywania powierzchni blach do odświeżenia.

Wszystkie te narzędzia kupisz w każdym markecie budowlanym i z pewnością nie będą drogie. Pamiętaj jednak, że na jakości narzędzi nie warto oszczędzać. Te tanie zazwyczaj szybko się gną i wycierają, a przez to stają się bezużyteczne (a co gorsza, mogą uszkodzić element, z którym pracujesz, np. zetrzeć śrubę).

Gdzie warto szukać części do klasyków?

O skuteczności samej naprawy nie zawsze decydują umiejętności i narzędzia. Ogromne znaczenie ma też jakość użytych elementów. Kiedy rozglądasz się za częściami zamiennymi do aut sprzed kilkudziesięciu lat, trudno znaleźć te, które naprawdę są w dobrym stanie.

Na giełdzie samochodowej lub szrocie możesz znaleźć komponenty, które Cię interesują, ale zazwyczaj będą one mocno wyeksploatowane lub bardzo drogie. W dodatku poszukiwania musisz prowadzić samodzielnie. Szansa, że sprzedawca będzie wiedział, jak Ci doradzić, jest bardzo niewielka.

Sprowadzaniem części do aut zabytkowych zajmują się niektóre warsztaty, ale w tym przypadku musisz liczyć się z długim czasem oczekiwania na dostawę i wysoką ceną.

Jeżeli chcesz mieć pewność, że kupujesz wyłącznie części nowe, idealnie dopasowane do Twojego modelu Volskwagena, sprawdź ofertę sklepu https://garbus.pl/. To jedno z tych miejsc, gdzie czas dla motoryzacji się zatrzymał. Znajdziesz tu elementy do takich modeli jak Garbus, Bulik czy Karmann Ghia. Zadowolenie z jakości obsługi oraz szeroka oferta dopasowanych podzespołów gwarantowane.

Przekonaj się, że w sklepie Garbus znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz! Sprawdź także, jak rozpoznać uszkodzoną skrzynię biegów: https://www.car-line.org.pl/jak-rozpoznac-uszkodzona-poduszke-skrzyni-biegow/

Tematy, które mogą Cię zainteresować

ŠKODA Enyaq RS iV ustanawia dwa rekordy GUINNESS WORLD RECORDS™ w drifcie na lodzie

ŠKODA ustanowiła dwa oficjalne rekordy świata w drifcie na lodzie elektrycznym SUV-em Enyaq RS iV.

0

Dobry mechanik samochodowy – jak wybrać specjalistę w swojej okolicy?

Szukając dobrego mechanika samochodowego w Nowym Sączu, należy wziąć pod uwagę kilka czynników, ponieważ sprawdzony

0

Dołącz do dyskusji na ten temat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

icon

Ford Focus Mk3 – jaki silnik wybrać?

Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.

0

Ford Kuga II – jaki silnik wybrać?

Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto

0

Nowy taryfikator 2021 – uwaga na wysokie kwoty mandatów w 2021 roku!

Brawura na drodze będzie karana bardziej srogo niż do tej pory. W Polsce przez wiele

5

Ford Focus Mk2 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika to bardzo ważna sprawa. Dowiedz się więcej n temat silników diesla i

0

Ford Mondeo mk5 – dane techniczne, silniki, wersje wyposażenia, opinie kierowców

Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu

0

Ford Mondeo mk4 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika podczas zakupu samochodu to nie jest prosta decyzja. Warto dokładnie zapoznać się

0