Toyota Corolla Hybrid 2020 – wygodna i rodzinna hybryda Toyoty

Znakomite wyniki sprzedażowe osiągnięte przez Toyotę w 2019 i uplasowanie się na drugim miejscu pod względem liczby zarejestrowanych aut, tuż za Skodą, pozwalały włodarzom japońskiego koncernu z optymizmem patrzeć w przyszłość. Szczególnie, że rok 2020 zapowiadał się wyjątkowo ekscytująco, z uwagi na przewidzianą premierę Toyoty Corolli Hybrid, która miała podbić serca Polaków. Czy rzeczywiście okazała się sukcesem na miarę tego, którego oczekiwano? W odpowiedzi na to pytanie pozwoli bliższe przyjrzenie się poszczególnym wersjom i wariantom jakie oferuje Toyota Corolla Hybrid 2020.

Model Corolla to piękna i bogata historia w portfolio Toyoty, sięgająca połowy lat 60. XX wieku, wielokrotnie będąca bestsellerem i najchętniej wybieranym autem. Obecna, XII już generacja, ma szansę rozpocząć pewien nowy rozdział. Głównie ze względu na to, że jest to pierwsza hybrydowa Corolla i to hybryda nowej generacji. Toyota postanowiła powrócić również do jednolitego nazewnictwa dla wszystkich wersji nadwoziowych i tym samym pożegnać Aurisa. Obecnie zarówno hatchback, sedan i kombi, to doskonale znana na całym świecie od ponad 50 lat Toyota Corolla. A Toyota Corolla Hybrid ma być kolejnym milowym krokiem w dziejach koncernu i wyznaczać trendy dla nowoczesnych aut hybrydowych.

corolla sport 001 s
Toyota Corolla Sport 2018

Toyota Corolla Hybrid – wersje nadwozia

Nowa Toyota Corolla Hybrid to 3 wersje nadwozia – hatchback, sedan i kombi, z których każda ma pewne charakterystyczne cechy i skierowana jest do określonej grupy odbiorców. Co zupełnie oczywiste, wszystkie będą różniły się wymiarami. I tak hatchback, jako auto kompaktowe mierzy 437 cm długości, przy 463 cm sedana i 465 cm długości kombi. Jeśli chodzi o szerokość, to zarówno hatchback jak i kombi mają 179 cm, natomiast sedan jest o 1 cm węższy. Wszystkie wersje natomiast to 143,5 cm wysokości, różniąc się przy tym rozstawem osi. Dla kombi i sedana jest to 270 cm, natomiast hatchback to 264 cm, co będzie miało oczywisty wpływ na jego właściwości jezdne i sposób prowadzenia.

Kolejną oczywistą rzeczą jest istotna różnica w pojemności bagażnika poszczególnych wersji. I tutaj sytuacja przedstawia się następująco – hatchback to jedynie 313 litrów, sedan 471, a kombi aż 581 litrów.

corolla
Toyota Corolla Touring 2019

Przykuwający uwagę wygląd zewnętrzny hybrydowej Corolli

Toyota Corolla Hybrid bardzo ciekawie prezentuje się pod względem wyglądu zewnętrznego i dotyczy to wszystkich wersji nadwoziowych. Szczególnie w przypadku hatchbacka ogromną różnicę robią niewielkie, ale zauważalne zmiany proporcji. Większy o 40 mm rozstaw osi w stosunku do poprzedniej wersji i większa o tyle samo długość, przy jednoczesnym niewielkim obniżeniu auta powoduje, że nabiera ono naprawdę dynamicznego charakteru. Zarówno jeśli chodzi o wygląd jak i właściwości jezdne. Corolla zaprojektowana została na zupełnie nowej platformie – TNGA GA-C, która powoduje, że samochód ma znacznie sztywniejszą konstrukcję (co ma zarówno swoich zwolenników jak i przeciwników) i niżej położony środek ciężkości.

To co dodało Corolli określonych walorów w wyglądzie zewnętrznym, odbiło się niestety na ilości miejsca w drugim rzędzie siedzeń. Dotyczy to głównie hatchbacka, gdzie pasażerowie jadący z tyłu mają bardzo mało miejsca na nogi. Jednak osoby szukające auta rodzinnego, skierują raczej swoją uwagę na wersję kombi. A w tej przestrzeni jest stosunkowo dużo, co w połączeniu z obszernym bagażnikiem stanowi niepodważalny atut.

Dobrze skomponowane wnętrze

Jeśli chodzi o wnętrze, to Toyota Corolla Hybrid robi naprawdę dobre wrażenie, a zastosowane rozwiązania nie tylko cieszą oko, ale są również funkcjonalne. Fotele są wygodne, wyposażono je w ulepszoną regulację podparcia lędźwiowego i zapewniają dobre trzymanie boczne. Można jedynie żałować, że regulacja pochylenia oparcia odbywa się skokowo, a nie płynnie, przy użyciu pokrętła. Natomiast sama pozycja za kierownicą jest bardzo wygodna, a obniżone o 2,5 cm w stosunku do poprzednich wersji umiejscowienie foteli ułatwia wsiadanie. Sam zakres regulacji przednich foteli i kierownicy jest bardzo duży, co bardzo pomaga w znalezieniu optymalnej pozycji dla kierowcy. Materiały użyte do wykończenia wnętrza, to są dobrej jakości, plastiki są odporne na zarysowania, a część elementów pokrywa syntetyczna skóra, co podnosi zarówno estetykę jak i standard.

Toyota Corolla Hybrid oferuje bardzo dobrą ergonomię i przejrzystość deski rozdzielczej – większość przycisków i pokręteł znajduje się w odpowiednich miejscach, w zasięgu ręki kierowcy. Sterowanie wentylacją i ekranem multimediów jest intuicyjne, a same panele umieszczone są na odpowiedniej wysokości. Przydatnym rozwiązaniem jest na pewno umieszczenie ikony z monitorem energii, pomiędzy prędkościomierzem, a wskaźnikiem poziomu paliwa, bez konieczności wywoływania osobnego ekranu i rozpraszania kierowcy. Na duży plus należy również zapisać miejsce na smartfona z ładowarką indukcyjną. Nawet przy dynamicznie pokonywanych zakrętach telefon nie wypada, a sama powierzchnia jest na tyle duża, że również właściciele większych modeli powinni być zadowoleni.

Dobre wrażenie robi również system multimedialny, z przyzwoicie działającą obsługą głosową. Menu jest nieskomplikowane i nie przysparza kłopotów, zaś sam ekran bardzo dobrze reaguje na dotyk. Również system audio sprawia pozytywne wrażenie i powinien zadowolić większość użytkowników wpływając na uprzyjemnienie podróżowania. Natomiast niewątpliwym mankamentem jest jakość i czytelność wbudowanej nawigacji, co od dawna stanowi pewien problem japońskiego koncernu. Dodatkowo sporym problemem może być łączności za pomocą Android Auto i Apple CarPlay, które oferują dużo lepszą komunikację niż MirrorLink znajdujący się w Toyocie.

Silnik Toyoty Corolli Hybrid – wzór do naśladowania

Toyota Corolla Hybrid ma do zaoferowania 2 warianty silnikowe – 1.8 oraz 2.0. Co ciekawe sedan nie pozostawia wyboru i tam oferowana jest tylko słabsza jednostka, która ma 122 KM. W przypadku hatchbacka i kombi dostępna jest również mocniejsza, 184 konna wersja o nazwie Dynamic Force, która jest naprawdę dynamiczna nie tylko z nazwy. Oba silniki wyposażone są w bezstopniową przekładnię e-CVT, która zapewnia pracę na odpowiednim poziomie i jest bardzo dobrze zestrojona. Reakcja na gaz jest prawidłowa, a jakiekolwiek opóźnienia naprawdę trudno wychwycić. Płynność pracy może urzekać, szczególnie w mocniejszej wersji. Hybryda Toyoty oferuje 3 tryby jazdy – ekonomiczny, normalny i sportowy, z których każdy ma do zaoferowania inne wrażenia. Najnowsza generacja napędu hybrydowego Toyoty, wspomniany Dynamic Force, dzięki niskiej masie, wysokiej sprawności cieplnej, 2 rodzajom wtrysku oraz wysokiemu stopniu sprężania zapewnia wysoką kulturę pracy przy bardzo dobrych osiągach i zużyciu paliwa na satysfakcjonującym poziomie. W mieście jest to w granicach 5 l/100 km, natomiast na autostradzie 7,5-8 l/100 km. Ma to również spore znaczenie ze względu na stosunkowo niewielki zbiornik paliwa – 43 litry we wszystkich wersjach nadwozia.

Toyota Corolla Hybrid – dobry wybór

Pierwsze miejsce na listach sprzedaży po I półroczu 2020 roku mówią same za siebie. Najnowsza Corolla jest autem, które spełnia oczekiwania. Prowadzi się przewidywalnie, oferuje bardzo dobre osiągi, a przy tym jest autem komfortowym. Silnik hybrydowy robi prawdziwą różnice i jest jednym z głównych atutów samochodu. Na pewno znajdą się malkontenci, którzy będą narzekać na cenę, ale pod tym względem Toyota Corolla Hybrid plasuje się gdzieś w środku stawki jeśli chodzi o bezpośrednią konkurencję. Dodatkowo należy pamiętać, że w zamian otrzymuje się naprawdę wysoką jakość, zarówno jeśli chodzi o jakość wykończenia, jak i (co ważniejsze) napęd hybrydowy będący wzorem do naśladowania.

Najnowsze

10 czerwca 2024

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.